۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۶

روایت حسین نجابت از نمایندگان میلیاردی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از نامزدها مبالغی حدود 500 میلیون تا یک میلیارد تومان برای کسب نمایندگی هزینه کرده اند؛ که باید مجلس از تائید اعتبار نامه چنین اشخاصی خود داری کند.
کد خبر : ۵۹۳۶۵
به گزارش صراط حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با فارس با اشاره به پیش بینی خود از نحوه ترکیب و جناح بندی های مجلس نهم گفت: به طور حتم روشن است که مجلس آینده اکثر اصولگرا است و ترکیب آن چیزی نزدیک به مجلس هشتم است.

وی با اشاره به صف بندی های اصولگرایان افزود: اگر اصولگرایان در مجلس نهم به وحدت نظری نرسند، همین مشکلات مجلس هشتم را شاید به صورت حاد تر در مجلس نهم خواهیم داشت.

این نماینده مردم تهران تصریح کرد: مجلس هشتم نتوانست به درستی از دستاوردهای اصولگرایان استفاده کند و اگر ما به فکر نباشیم در مجلس نهم نیز همین اتفاق خواهد افتاد.

*بحث بر سر ریاست مجلس نهم بسیار زود است

نجابت گفت: اصولگرایان از هم اکنون باید به صورت جدی به دنبال وحدت باشد و از رقابت های پر صدا و کم فایده مانند بحث ریاست مجلس پرهیز کنند.

وی افزود: متاسفانه امسال برعکس‌ سال‌های دیگر خیلی زود رقابت بر سر ریاست مجلس آغاز شده است و حرف‌های متنوعی در این باره زده می‌شود.

*خیرین مجلس ساز به شدت در حال رشدند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری درباره برخی حمایت های مالی نابجا در جریان رقابت های انتخاباتی گفت: به نظر من این یک واقعیت تلخ است که ما در شهرهای کوچک، روستاها و حتی مراکز استان ها در هر دوره ار انتخابات مجلس که جلو می رویم، نقش پول و پشتیبانی های مالی بیشتر می شود.

نجایت گفت: من مطلعم که برخی از نمایندگان مبالغی در حد 500 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان را برای کسب نمایندگی هزینه کرده اند که البته با توجه به شام ، نهار و میهمانی هایی که داده می‌شود، این مساله کاملا واقعیت دارد.

وی افزود: زمانی که با برخی از این نمایندگان درباره این مبالغ بالا صحبت می شود ، آن ها می گویند که این مبالغ از سوی برخی از خیرین تامین می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به افردای که به عنوان خیر به نمایندگان کمک های مالی سنگین کرده انده لقب خیرین مجلس ساز دهیم گفت: باید به دنبال انگیزه آن ها از تامین چنین مبالغ بالایی در رقابت های انتخاباتی باشیم.

نجابت گفت: به طور حتم این افراد با چنین کمک هایی قصد دخالت در امور اجرایی استان ها و یا تاثیرگذاری بر لوایح مجلس را از طریق نمایندهای انتخابی خود را دارند.

*اعتبار نامه نمایندگان خیرین مجلس ساز نباید تصویب شود

وی افزود: وقتی هزینه انتخابات به این شکل غیر متعارف رشد کند به طور طبیعی این خیرین مجلس ساز نمایندگان مورد نظر خود را برنده می کنند که رویه به شدت نگران کننده شده است.

نمایتده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیشنهاد من این است که حتما در مجلس به این مسئله رسیدگی شده و قوانینی تصویب شود تا اعتبار نامه نمایندگانی که با استفاده از این اشخاص به نمایندگی انتخاب نمی شوند، تصویب نشود.

نجایت گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند، همانند دموکراسی های غربی، کمپانی ها و افراد متول خواهند بود که نمایندگان را انتخاب می کنند و مجلس را در دست خواهند گرفت.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۰
شب بخير !
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز