۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱

خبر گرانی‌ها به صدا و سیما رسید!

باید از مدیران صدا و سیما پرسید آیا این رویکرد اعتماد زدا در راستای فرمايشات رهبر معظم انقلاب است كه بارها تاكيد كرده اند در کنار نکات مثبت، حتما باید نقاط منفي و نقایض را هم ديد و گوشزد کرد؟
کد خبر : ۵۹۴۲۸
در حالي كه از اوايل فروردين امسال هر روز شاهد افزايش بي‌رويه قيمت‌ها و در نهايت در دوهفته پاياني سرسام آور شدن نرخ کالاها بوديم اما در اين مدت سرخط اخبار صدا وسیما فقط به بحران در اروپا و امريكا اختصاص داشت! گويي هيچ مشكل اقتصادی در داخل وجود ندارد و مردم رنجي از گراني ها نمي كشند.

به گزارش صراط به نقل از جهان ، اين روند ادامه داشت و داشت تا سه‌شنبه 22 فروردين كه داد حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه كيهان هم از شدت گراني‌ها درآمد و در همان روز تازه 20:30 كه بخشي واقع گوتر است، قضيه گراني ها را از زبان شريعتمداري بيان كرد. "صرفا جهت اطلاع" هم همچون هميشه با زباني طنز، نوكي به اين دغدغه مهم مردم زد و رد شد.

در اين بين يك برنامه سيما، كه با حضور حدادعادل برگزار شد خيلي صريح به ماجراي گراني ها پرداخت و از زبان مردم خواستار توضيح دولت و مجلس شد. درهمان برنامه آقاي حداد به عنوان مشاور عالي رهبر معظم انقلاب ضمن تاييد گراني هاي سرسام آور از كوتاهي مجلس در نظارت دقيق بر دولت عذرخواست و درضمن از دعوت وزيران اقتصادي به مجلس براي ارائه توضيحات بيشتر خبر داد كه البته هنوز عملياتي نشده است.

نكته ظريف و دقيق مشاور عالي رهبر انقلاب

مشاور عالي رهبر انقلاب اما، يك نكته ظريف و دقيق هم گفت. اینکه صدا وسيما بايد در اين مسير بازوي مجلس باشد. شما بايد در رسانه ملي واقعيت نمايي كنيد و مشكلات را دقيق نشان دهيد و...

با این حال، ادامه رویکرد سابق در صدا و سیما نشان داد که دغدغه ای متفاوت دارد و جای سخن گفتن درباره گرانی ها فقط در 20:30 که نه؛ در صرفا جهت اطلاع است آن هم به صورت گذرا و ملایم!

دوباره پنج شنبه فرا رسید؛ نخستين خبر 20:30 دستور رئيس جمهور به استانداران براي مقابله با گراني هاست؛ البته بخش هاي ديگر خبري هم حسابی به اين خبر مي پردازند؛ مثل بخش خبري 21. خيلي از مخاطبان اين بخش های خبری تعجب مي كنند: "مگر از ديد اين بخش های خبري گراني وجود داشته كه حالا دستور رئيس جمهور را براي مقابله با آن پخش مي كند؟!"

تیتر اول بخش خبري ساعت 14 سيما "مقابله با گراني ها"

البته شنبه ماجرا شيرين تر از اين همه مي شود؛ بخش خبري ساعت 14 سيما كه شايد در این مدت هيچگونه اطلاع رساني درباره تورم سرسام آور نداشته است، تیتر اول خود را به "مقابله با گراني ها" اختصاص مي دهد و آنچنان با آب و تاب به آن مي پردازد كه گويي پيگيري‌های چند ماهه اين بخش خبری به بارنشسته و در نتیجه اطلاع رسانی آنان، مقابله با تورم آغاز شده است؟!

صدا و سیما هم از گرانی ها باخبر شد!!

در همين بخش چند مصاحبه از مردم پخش مي شود كه شديدا از گراني هاي اخير گلايه مي كنند و چندین مصداق مي آورند؛(انگار همين يكي دو روز است كه نرخ ها سر به آسمان کشیده) در حالي كه مردم دست کم يك ماه است دادشان درآمده اما نه خبری از مشکلات آنان در صدا و سیما بوده و نه اطلاعی از نرخ ها. بعد از دستور رئيس جمهور گويي تازه باورشان شده گراني هم وجود دارد.

كو گوش شنوا...

البته باید گفت که اهالی واحد مرکزی هم خود منتقد این خط خبری یک بعدی هستند. اینکه سرخط همه بخش های خبري صدا و سیما اقتصاد فروپاشيده اروپا و امريكا باشد؛ اين را بارها در جمع هاي مختلف گفته اند و گفته اند كه ما مي گوييم اما كو گوش شنوا...

حال باید از مدیران صدا و سیما پرسید آیا این رویکرد اعتماد زدا در راستای فرمايشات رهبر معظم انقلاب است كه بارها تاكيد كرده اند در کنار نکات مثبت، حتما باید نقاط منفي و نقایض را هم ديد و گوشزد کرد؟

به تناقض گویی ها پاسخ روشن بدهید

اين سوال امروز و از سر صدق مخاطبان خبر سيماست كه بخش هاي اصلي خبر را هميشه زير نظر دارند: اين گراني هايي كه به گفته دولت این چند روزه برخورد قاطع با آنها آغاز شده، از كي بوجود آمده كه در اخبار صدا و سیما اثری نبود و چه شد كه یکباره همه سخن از مقابله با گراني مي زنند؟!

از برخی خبرگزاری ها و سایت های خبری سیاسی‌کار انتظاری نیست که همه چیز را "آروم" گزارش کنند اما انتظارها از رسانه ای که می باید متعلق به همه مردم و ملی باشد این است که چشم خود را در مقابل دغدغه ها و مشکلات اساسی مردم بویژه قشر محروم آن نبندد و گوش شنوا و زبان گویای آنان باشد؛ اعتماد درست هم از همین جا آغاز می شود.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳
۱
ای بابا کی این صدا و سیمای میلی رو نگاه می کنه؟
سعید
|
CANADA
|
۱۸:۴۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
جنبش وال استریت رو عشق است. در ایران که مشکلی نیست.