۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳

انهدام شبکه‌بزرگ سرقت‌میلیاردی+عکس

مرد تبهکار که با همکاری سه زن شبکه بزرگ سرقت میلیاردی تشکیل داده بود با اصابت شش شلیک پلیس زمین گیر شد.
کد خبر : ۵۹۴۶۶

به گزارش خبرنگار مهر، 18 بهمن ماه سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 109 بهارستان مدعی شد که مغازه اش در خیابان فردوسی مورد سرقت قرار گرفته و سارقان پس از تخریب قفل کرکره ، اقدام به سرقت صدها عدد لباس و شلوار به ارزش چند میلیون تومان کرده اند .

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 12 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شکایت مشابه دیگر

با آغاز تحقیقات ، پرونده مشابه دیگری در تاریخ یکم اسفند سال 90 در خصوص سرقت از یک مغازه لباس فروشی در خیابان فردوسی به پایگاه هفتم ارسال شد که طی آن در ساعت سه بامداد سارقان به شیوه مشابه اولین سرقت ، پس از تخریب قفل در اقدام به سرقت تمامی اجناس داخل مغازه کرده بودند .

با گزارش خبر دومین سرقت ، کارآگاهان پایگاه هفتم با مراجعه به محل سرقت و انجام تحقیقات میدانی اطلاع پیدا کردند که تعدادی از مغازه های اطراف محل سرقت مجهز به دوربین های مداربسته است .

سرقت با جنسیس دزدی

بلافاصله تصاویر دوربین ها مورد بررسی قرار گرفته و طی آن ، کارآگاهان موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو "جنسیس" شدند که سارقان پس از سرقت ، تمامی اجناس داخل مغازه را در داخل خودرو گذاشته و از محل متواری شده بودند .

کارآگاهان با بررسی شماره پلاک به دست آمده از خودرو دریافتند که این خودرو دارای سابقه سرقت در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ است . با بررسی پرونده سرقت خودرو مشخص شد که مالک خودرو از طریق انتشار آگهی فروش خودرو در یکی از روزنامه ها قصد فروش خودرو را داشته که در تاریخ دوم اسفند فردی طی تماس تلفنی با مالک خودرو با او قرار ملاقات گذاشته و پس از حضور در محل فروش خودرو در غرب تهران ، به بهانه امتحان کردن آن از نظر سالم بودن، پشت فرمان ماشین نشسته و در یک لحظه با استفاده از غفلت مالک و قبل از سوار شدن مالباخته، اقدام به سرقت خودرو کرده و از محل سرقت متواری شد .

با توجه به احتمال خرید و فروش اجناس سرقتی در سطح بازار ، بلافاصله اقدامات لازم برای کنترل نامحسوس بازار و همچنین
دیگر مناطق و مراکز تجاری که احتمال فروش اجناس سرقت شده در آنها وجود داشت ، انجام شد. کارآگاهان پایگاه هفتم متوجه شدند که تعداد زیادی از اموال مسروقه توسط راننده یک دستگاه خودرو سواری متعلق به آژانس برای تحویل به بازار تهران آورده شده که بلافاصله کارآگاهان با حضور در محل و ضمن توقیف مقادیر زیادی اموال مسروقه ، راننده آژانس را نیز به پایگاه هفتم انتقال داده و تحقیقات از این شخص آغاز شد .

در تحقیقات کارآگاهان از راننده آژانس مشخص شد که زن جوانی که خود را به نام "خانم شریفی" معرفی کرده ، چند روز پیش به بازار تهران آمده و پس از مراجعه به تعدادی از مراکز و فروشندگان عمده لباس مدعی فروش تعدادی زیادی شلوار و لباس خارجی با قیمت مناسب شده است که پس از توافق بر سر قیمت ، از طریق آژانس خودرو قصد تحویل و فروش البسه را داشته است .

دستگیری یکی از متهمان

با توجه به اطلاعات به دست آمده ، کارآگاهان پایگاه هفتم با انجام هماهنگی لازم با مقام قضایی  هفتم فروردین به محل سکونت این زن در منطقه لویزان رفته و موفق به دستگیری وی به هویت واقعی میترا 24 ساله شدند .

با شناسایی و دستگیری میترا ، کارآگاهان در بررسی سوابق متهم اطلاع پیدا کردند که وی از مجرمان سابقه دار در زمینه فروش اموال مسروقه بوده و در سال های گذشته نیز به اتهام فروش بیش از دو هزار روسری مسروقه توسط کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده است .

با توجه به کشف اموال مسروقه از متهم و همچنین سوابق مشابه وی در زمینه فروش اموال مسروقه ، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات خود عنوان داشت که لباس های کشف شده را یکی از مجرمان سابقه دار به نام علیرضا در اختیار وی قرار داده تا وی اقدام به فروش آنها کند. با شناسایی هویت علیرضا ، کارآگاهان بلافاصله با توجه به سوابق متعدد متهم در زمینه سرقت و همچنین حریق عمدی خودرو موفق به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه میدان سپاه شدند که پس از شناسایی دقیق مخفیگاه ، کارآگاهان این محل را تحت مراقبت های نامحسوس خود قرار دادند .

گلوله های پلیس سارق را زمین گیر کرد

با توجه به اطلاعات به دست آمده در خصوص مسلح بودن متهم به سلاح گرم و احتمال ایجاد درگیری مسلحانه ، کارآگاهان پایگاه هفتم تصمیم به دستگیری متهم در داخل مخفیگاهش گرفتند و سرانجام ساعت 10 شب هفتم فروردین، پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاه و محاصره محل ، وارد مخفیگاه متهم شدند .

همان گونه که پیش از شروع عملیات دستگیری احتمال درگیری با متهم پیش بینی شده بود ، علیرضا پس از اطلاع از حضور کارآگاهان در محل ضمن درگیری با آنها و استفاده از افشانه اشک آور ، قصد فرار از طریق پشت بام خانه های اطراف را داشت . به علت عدم توجه به دستور ایست و شلیک چندین گلوله هوایی ماموران ، نهایتا در اولین مرحله مورد اصابت 3 گلوله کارآگاهان قرار گرفته اما با این وجود همچنان تلاش داشت تا از محل متواری شود که بار دیگر مورد اصابت 3 گلوله دیگر قرار گرفت و نهایتا با اصابت 6 گلوله ، دستگیر و در بازرسی از وی یک افشانه اشک آور و یک شوکر برقی کشف می شود .

اموال سرقتی یک میلیاردی

 با دستگیری و انتقال متهم به بیمارستان ، کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه او موفق به کشف مقادیر زیادی اموال مسروقه به ارزش بیش از یک میلیارد تومان شدند . از جمله اقلام کشف شده می توان به انواع فرش های دست بافت و ابریشم ، انواع لاستیک های خودرو ، انواع ساعت ، انواع کت و شلوار و پنراهن ، وسایل صوتی ،لوازم داخل خودرو ، کولرهای گازی ، انواع اسباب بازی های گران قیمت ، انواع وسایل زینتی و عطر و ادکلن های گران قیمت و ... اشاره کرد که با کشف اموال ، همسر متهم نیز به نام نسیم 28 ساله جهت انجام تحقیقات به پایگاه هفتم منتقل شد.

همچنین در بازرسی از محدوده مخفیگاه متهم ، خودرو سرقت شده "جنسیس" نیز در داخل یکی از کوچه ها کشف می شود .

دستگیری آخرین عضو باند

با مداوای متهم در بیمارستان و انتقال وی به پایگاه هفتم ، تحقیقات آغاز و علیرضا ضمن اعتراف صریح به دهها فقره سرقت از مغازه های سطح شهر تهران به ویژه در مناطق شمال ،شمال غرب و مرکز تهران دیگر همدست خود در زمینه فروش اموال مسروقه به نام مرضیه 28 ساله را نیز معرفی کرد که این متهم نیز 20 فروردین در منطقه قیطریه تهران دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیر دیگری از اموال مسروقه از قبیل فرش های ابریشم ، لباس ، عطر و ... کشف شد .

مالباخته به پلیس مراجعه کنند

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر ضمن اشاره به شناسایی بیش از 15 مالباخته ای که مغازه های آنها در سطح شهر تهران به شیوه قفل بری مورد سرقت قرار گرفته است ، گفت : با توجه به اسناد و مدارک شناسایی کشف شده متعلق به مالباختگان و همچنین تجمیع پرونده های سرقت مشابه ، شناسایی و دعوت از مالباختگان در دستور کار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

به همین خاطر از کلیه مالباختگانی که در طول چند ماه گذشته بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفته و یا وجوه و مدارک شناسایی داخل گاوصندوق های آنها به شیوه تخریب مورد سرقت قرار گرفته دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات و شناسایی اموال مسروقه خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان 15 خرداد مراجعه کنند.