۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷

گمانه زنی‌ها درباره قائم‌مقامی بانک‌مرکزی

گمانه زنی ها حکایت از انتصاب احتمالی یکی از افراد مساله دار بعنوان قائم مقام بانک مرکزی دارد.
کد خبر : ۵۹۴۸۰
به گزارش ندای انقلاب، گمانه زنی ها حکایت از انتصاب احتمالی یکی از افراد مساله دار بعنوان قائم مقام بانک مرکزی دارد. به گزارش ندای انقلاب پس از بازداشت حمیدپورمحمد گل سفید قائم مقام بانک مرکزی در سال گذشته به اتهام ارتباط با پرونده 3000میلیارد، بانک مرکزی از آن تاریخ تاکنون بدون قائم مقام بوده است.

بنابراین گزارش شنیده شده که احتمال انتصاب فردی به نام(م.الف)که هم اکنون دارای پست بالایی در این نهاد پولی کشور می باشد زیاد است. البته خود نامبرده نیز به این شایعه دامن می زند.

در همین راستا بررسی وضعیت و شرایط این مدیر پولی کشور موجب شکل گرفتن ابهام های جدی و قابل اعتنایی درباره فرد مزبور شده است.

(م.الف) با وجود مشکل در مدارک تحصیلی و نحوه ادامه تحصیل، در زمان حاکم بودن جریان چپ خود را منتسب به آن جریان معرفی کرده و بعد از شروع به کار دولت نهم خود را به جریان دولت نزدیک کرده است.

طبق تبصره 2 ماده88 قانون برنامه پنجم توسعه رئیس بانک مرکزی و قائم مقام آن باید از میان متخصصین مجرب پولی و بانکی و اقتصادی با حداقل10 سال تجربه کاری و تحصیلات حداقل کارشناسی ارشد در رشته های مزتبط و دارای حسن شهرت انتخاب شوند.

وی که برای پیشبرد اهدافش خود را به دروغ باجناق یکی از مقامات برجسته قضائی کشور جا می زند عملکردش دارای ابهامات زیر است:

1.بررسی چگونگی اخذ مدرک کاردانی در موسسه بانکداری

2. ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی بدون داشتن مدرک کاردانی

3. ابهام در مورد این که چگونه وی در سال تحصیلی 71-1370 هم دانشجوی دوره کاردانی و هم دانشجوی دوره کارشناسی بوده است؟

6.ابهام در معرفی وی به یک دانشگاه نظامی برای ادامه تحصیل با علم به این که مدرک لیسانس وی معادل بوده است. /با فرض نادیده گرفتن مسائل مطروحه در خصوص مدرک فوق دیپلم و لیسانس ایشان.

7- علمکرد ابهام برانگیز اهداف در بیان امحاء چک پول های 100 هزار تومانی و سپس تلاش مجدد برای تولید مجدد چک پول ها!

8- اقدام غیر کارشناسی و غیر قابل باور در تولید سکه های 5000 ریالی یعنی 5000 برابر واحد پول کشور

9- عدم اقدام موثر در ماجرای فساد بانکی بزرگ علی رغم داشتن مسئولیت در هیات انتظامی بانک ها

گفتنی است میزان تخلفات نامبرده به حدی است که برخی کارشناسان خطر وی را بزرگ تر از یکی از مقامات سابق این بانک که مدتی را در بازداشت به سر برد می دانند. به همین دلیل و به علت حضور چنین افرادی که خود را وابسته به دستگاهها امنیتی نیز معرفی می کنند هوشیاری بیش از پیش نهادهای نظارتی را طلب می کند.