۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳

رد پای چین در صنایع دستی ایرانی

به گفته یکی از فروشنده ها این روزها بیشترین فروش برای مانتو ها و کیف های سنتی است که دختر خانم ها استقبال خوبی از آنها می کنند.
کد خبر : ۶۰۲۱۳

به گزارش جوان آنلاین،اگر گذرتان به خیابان نجات الهی یا همان ویلا افتاده باشد خواسته یا نا خواسته دقایقی سرگرم تماشای صنایع دستی می شوید.

اگر علاقه ای هم به صنایع دستی نداشته باشید لحظه ای در پشت ویترین مغازه ها می ایستید تا هنر ایران زمین را ببنید به خود ببالید.

بیشتر مغازه ها صنایع منبت کاری وقلم زنی را برای ویترین خود انتخاب کرده اند برخی دیگر هم با گذاشتن مانتو و لباس های سنتی مشتری ها را به سمت مغازه خود بکشانند.بیشتر مشتری ها وعلاقه مندان به صنایع دستی جوان ها می باشند.

به گفته یکی از فروشنده ها این روزها بیشترین فروش برای مانتو ها و کیف های سنتی است که دختر خانم ها استقبال خوبی از آنها می کنند.

دقایقی را در یکی از مغازه ها سپری کردیم تا از وضعیت فروش صنایع دستی ایران با خبر شویم.

فروشنده مغازه به شدت از بازار روز صنایع دستی ناراضی بود .به گفته آقای (ح) این روزها بازار فروش بسیار بد است .بیشتر افراد پول برای صنایع دستی نمی دهند،وقتی قیمت ها را بروی اجناس می بینند از خرید منصرف می شوند.گاهی اوقات افسوس می خورم که چرا کسی قدراین هنر را نمی داند.صنایع دستی ایران در دنیا زبان زد است.به عقیده من قیمتی که برای اجناس در نظر گرفته شده در حد زحمتی که برای ساخت آن کشیده شده نیست.متاسفانه بیشتر خریداران ما توریست های خارجی هستند.

این روزها ضربه اصلی که به بازار ما وارد شده ابزار چینی است.چینی ها در حال تولید صنایع دستی ایرانی هستند و به علت اینکه قیمت آنها ارزان تر هستند فروش بیشتری دارند.
بیشتر تولیدات پتینه کاری این روزها از چین وارد می شود و همین مسئله باعث بیکار شدن افراد شاغل در این رشته می شود.

فروشنده مغازه صنایع دستی در آخر از سازمان میراث فرهنگی و دولت در این زمینه یاری خواست.