۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵

کاروان‌های‌عروسی روز شهادت زهرا(س)

به گفته ناظران سیاسی اینگونه اقدامات از طرف نزدیکان مولوی عبدالحمید سبب سواستفاده برخی چهره های وهابی منطقه شده که اینگونه اقدامات را در میان عوام مردم عادی جلوه بدهند
کد خبر : ۶۰۲۱۵
 
زاهدان پرس، از چند سال قبل با تحریک برخی علمای وهابی سیستان و بلوچستان در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برخی مراسمات عروسی در زاهدان برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، این در حالیست که این علمای وهابی به این موضوع اکتفا نکرده و با تحریک برخی عوام و جوانان بی اطلاع منطقه پا را از یک مراسم معمولی جشن ازدواج فراتر گذاشته و کاروان های شادی نیز در خیابانیهای زاهدان راه اندازی می کنند.

این ترفند جدید وهابیت برای تفرقه در جنوب شرق سبب رنجش مردم عزادار شده و این در حالیست که به صورت قاطع از طرف دستگاه های مسئوول در اینباره برخورد جدی با این تفرقه افکنان نشده است.

گفتنی است، چند سال قبل یکی از نزدیکان معروف مولوی عبدالحمید در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در یک مهمانی بزرگ مراسم ازدواج دخترش را برگزار کرد.

به گفته ناظران سیاسی اینگونه اقدامات از طرف نزدیکان مولوی عبدالحمید سبب سواستفاده برخی چهره های وهابی منطقه شده که اینگونه اقدامات را در میان عوام مردم عادی جلوه بدهند.

لازم به ذکر است که اکثریت اهل سنت سیستان و بلوچستان علاقه خاصی به حضرت زهرا دارند و برای ایشان جایگاه والای در جهان اسلام قائل می باشند.
نظرات بینندگان
علی محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۴
۲۳
درتهران وکاشان هم دیده شده است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳۵
۶۸
این حرف زوره هر کس مطابق اعتقاداتش زندگی میکنه مثل اینکه مسیحی ها از ما ناراحت بشن که چرا سالروز صلیب کشیدن مسیح خوشحالی میکنید.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
کشته مرده این استدلال فوق العاده قویتم....
بابا مستدل _ روشنفکر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حضرت زهرا دختر گرامی پیامبر اسلام است نه تنها پیامبر شیعه ها، عجب استدلال عجیبی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ما نمیریم سالروز تصلیب به خاطر توهین به مسیحیا شادی کنیم! ما اصلا نمیدونیم تصلیب _ دروغین البته!_ چه روزی هست. ولی اینا اینکارو از قصد میکنن که شیعه و سنی رو بندازن به جون هم.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقای ناشناس و روشن فکر
شما که دم از آزادی میزنی
شما داری تو یک مملکت شیعه زندگی میکنی و از انجایی که سیاست ما عین دیانت ماست .
همین افراد که شما میفرمایید باید بهش احترام بگذارند .
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حالا حضرت زهرا اینقدر مقامشون بلنده که نیازی به شادی و غم ما ندارن ولی وجدانا این کامنت که میگذاری واقعا اگه سنی هم باشی خجالت نمیکشی از حضرت زهرا میای دفاع میکنی از همین وهابیونی که اگه توی سنی یا شیعه رو بگیرند و دستشون باز و آزاد باشه مثل گوسفند ذبحت میکنند ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ببخشید کی گفته ما روز به صلیب کشیدن حضرت عیسی (ع) خوشحالیم ؟ ایشان جزو پیامبران الوالعزم اند !
شما اول دین خودت مشخص کن عزیزم ...
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خب تو يكي اگه ميدوني اون روز چه روزيه و هرسال دقيقا اون روز وسط خيابون كاروان شادي راه ميندازي، مسيحي ها ناراحت كه هيچ، حق دارن پهنت كنن وسط همون خيابون. ضمنا حتي مسيحي ها هم حرمت ايام عزاداري ما مثل عاشورا رو نگه ميدارن اون وقت اينا كه ادهاي مسلموني دارن، روز شهادت دختر پيغمبرشون...
اللهم عجل لوليك الفرج
آنتي ميم!
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲۴
۱۱
آنها که بايد دل بسوزانند و فرياد بزنند اين روزها همه هم و غمشان شده انتخابات و ديدارها و تجليل و تکريم هاي انتخاباتي واقعا در اين شرايط چه انتظاري مي توان از دولتي داشت که عدم اعتقادش را فرياد مي زند؟
مهتاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اخه ویروس کی به تو اجازه داد حر ف بزنی؟

روشنفکر......
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
هموني كه به تو اجازه داد...رئيس! اعتماد به نفس!
عبد النبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲۰
۱۴
بالاخره یک جوری باید کتنه و نفرتشان را نسبت به پیامبر و اهل بیت نشان بدهند . با قاچاق فروشی و تباه کردن مردم نشد می روند سراغ راه زنی و کشتار مردم اون هم نشد می روند بمب گذاری و حالا کارشان رسیده به جائی که در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها مراسم جشن و عروشی براه می اندازند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تو حاضری عروسیتو روز فوت دور از جون ، مادرت بندازی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس این چیه نوشتی با اینهمه علامت سوال من که ربطش را به کامنت عبدالنبی نفهمیدم!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
به نظرم جای نیروی انتظامی خالی بوده . حرمت این شبهای مبارک رو باید همه نگه داریم . به احترام دختر پیامبر بودن حضرت زهرا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲۰
۲۱
برادر من بیا یه سوزن به خودمون بزنیم و بعد یه جوالدوز به بقیه .
مگه خود ما شیعیان که ادعای احترام به صحابه پیامبر را داریم اینجور مسائل را رعایت میکنیم ؟
اگر فرزند شما بخواد عروسی کنه و تاریخ عروسیش روی تاریخ وفات یکی از خلفای اول و دوم و سوم افتاده باشه شما تاریخ عروسی تغییر میدی ؟
از جشنهای ........ که متاسفانه بسیاری از مذهبی های جامعه ما با برگذاری و شرکت در آن عملاً آب به آسیاب دشمن و تفکرات تندرو وهابیون میریزند خبر داری ؟
از لعن و نفرین علنی اشخاص مورد احترام اهل سنت در مراسمات مذهبی خودمون خبر داری ؟
خب نتیجه همه اینها میشه دودستگی و تفرقه بین مسلمانان . بلاخره نمیشه که همیشه به اهل سنت برادر برادر بگی ولی تو مسائل سیاسی یا پستهای رده بالا بازیشون ندی .
امیدوارم سانسور نشه تا از رفتارهای غلط خودمون هم یه ریشه یابی اساسی بشه !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سعید کشته و مرده نظرت در مورد این استدلال چیه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اون جشن سه نقطه! که شما اسم بردی هم کار یه عده اختلاف افکن و بی اطلاع بوده.چندین سال قبل آیت الله جوادی آملی اینکارو تقبیح کردن
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خوب چرا نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات برخورد قاطع با اون جشن سه نقطه ای نمیکنه؟ چرا در صدا و سیما روحانیون صراحتاً آنرا تقبیح نمی کنند. یعنی ارزشش از برخورد با آب بازی چند جوان در پارک کمتره؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
لعن الله علی عدوکم یا اهل البیت النبوه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا سعید !به همون علتی که با این ماجرای غیر سه نقطه ای و امثالش برخوردی نشده! در ضمن اون یه مراسم غیر رسمی و غیر علنیه در حالیکه اینا راه افتادن تو خیابون.
شما هم اگه فرصت کردی و گذاشتن کامنت تو این سایتو و فحاشی به مقدسات یه عده وقت براتون گذاشت میتونی یه سری به کتابای تاریخی( مثلا کتاب " شرح زندگانی من یا تاریخ اداری و اجتماعی دوره قاجار") بندازین و ببینین که اون مراسم سه نقطه یه وقتی با چه طول و تفصیلی برگزار میشده و الان چه وضعی داره که کاملا واضحه این برنامه داره حذف میشه و الان هم که خیلی محدوده.به عبارت دیگه تذکرات امثال آیت الله جوادی آملی داره اثرشو نشون میده.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
قیاس شما از به دو دلیل اشتباست :
اولا این جشن های سه نقطه در سالمرگ افرادی برگزار میشه که اکثریت شیعه هیچ احترامی برای اونها قائل نیستند اما حضرت زهرا سلام الله علیها برای همه مسلمانان قابل احترامند و حتی همین جناب عبد الحمید و امثالهم خودشون رو محبین واقعی اهل بیت می دانند
ودوم هم اینکه تاریخی برگزاری جشن های سه نقطه را اهل سنت نتنها تاریخ درگذشت هیچ کدام از صحابه نمی دانند (که در حقیقت هم نیست ) که اتفاقا به جهت نزدیک بودن به تاریخ تولد یامبر اعظم به روایت خوشان در برخی از مناطق اهل سنت هم جشن وسرور برپاست اما هر دو تاریخی که در تقویم به عنوان یکی از احتمالات تاریخ شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ذکر شده بیشتر توسط اهل سنت نقل شده تا راویان شیعه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۹
۲۹
به نظر من لزومي نداره كه هر كسي كه از لحاظ مذهب با شيعيان فرق داره هم عزادار باشه . شما از صبح تا شب شب وفات حضرت زهرا كه چند سالي هست به شهادت تبديل شده به صورت غير مستقيم به عمر بد و بيراه مي گي هيچي نيست ... حالا چون مراسم ازدواج كه سنت پيغمبر هست برگزار مي شه گير مي دين .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سعید خان غشی نظرت در مورد این یکی چیه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
" وفات"؟ حضرت زهرا(س) وفات کردن؟
یادش بخیر امام صادق گفته بودن ایشون شهید شده!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
برادر اونایی که بهش میگی بد و بیراه رو میتونی به عنوان تاریخ در کتب معتبر خود اهل سنت بخونی.مثل این میمونه که من بیام بگم حضرت حمزه (علیه السلام) شهید شدن و یه نفر هم جگر ایشونو با دندون پاره کرد بعد شما بگی چرا مظلوم نمایی میکنین! بالاخره من بگم یا نگم ایشون شهید شده دیگه , نه؟
سحر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شما اگه یه رساله بیرون ندی به اسلام و مسلمین خیانت کردی. یا نظر نده یا نظر میدی قبلش یه مطالعه داشته باش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
به خدا قسم مادرم نمرده. مادرمو کشتن...
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بچه ها ناراحت نشين اين ناشناسي كه هممون واسش پاسخ گذاشتيم با انكار مسئله شهادت حضرت زهرا(س) فرقه مذهبي خودشو مشخص كرده...
مهتاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خیلی بی چشم و رویی
mesbah217
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سلام علیکم
(و اذا خاطبهم الجاهلون قالو سلاما...)
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
iهر کس با احترام به عقاید دیگران شخصیت خودشو نشون میده. باید هشیار بود و زیرک که دشمن بشریت (صهیونیرم) با تعصب گرایی نتونه به اهدافش برسه. اون دیگه شیعه و سنی واسش فرق نمیکنه. با درست بودن ادما مشکل داره.
منتظر ظهور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۹
۱۶
...... بچه شيعه ها كه اين ..... ها زبون در آوردن !!؟ اينجا يك مملكت كاملاً شيعه است و با اينظور مراسمات بايد برخورد قانوني بشه . ضمن اينكه آدم چي ميتونه بگه .................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اینجا یک مملکت است به نام ایران برای تمام ساکنانش، شیعه -سنی-مسیحی-یهودی-زرتشتی از هر قوم وقبیله ای.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اینجا مملکت همه ایرانیان است. یک سر بگو الگوی ما آدولف هیتلره که تکلیف کار خودمون رو بدونیم.
سحر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
البته نه ایرانیان خودفروخته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من با نظر " منتظر.." مخالفم ولی آقا سعید لطفا شما دخالت نکن.این بحث مربوط به ایرانی هاست!
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
هر کسی علیه شما حرف زد میشه خودفروخته. محمد رضا شاه بیچاره هم همین حرفها رو در مورد مخالفینش میزد.

ببینید با این حرفها می توانید به وجدان خودتان جواب بدهید که هر کسی که مخالفتان بود با این تهمت ها از صحنه بدر کنید.
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ایران متعلق به همه ی ایرانیانه!
مگه یارانه ست که به بعضی ها بدین به بعضی ها ندین!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
علیه ما نه! ولی هر کس علیه وطنش حرف زد میشه خودفروخته
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آره شما خودتون با وطن همیشه یکی فرض کردید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نه تو با وطن یکی هستی که کشته مرده غربی بیگانه پرست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ما خودمونو با وطن یکی فرض نمیکنیم.اونایی که تصمیم داشتن قیامت برپاکنن خودشونو با وطن و محتویاتش یکی میگرفتن!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
از اون " محمرضا شاه بیچاره " که گفتی وضعت معلومه برادر!
مهتاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اقا سعید با بعضی از حرفات موافقم ولی خیلی تند میری؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورا تو آب بخور
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اما تو بشین تو آب یخ!!!
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تو توی آب بشین!!!
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوستان عزیز نگاهی به همین لیست نظرات بندازین. دشمن همینو میخواد: جدل بی فایده و تفرقه بهتره بجای حمله به همدیگه کمی مطالعه کنیم و شیوه برحورد پیشوایانمان رو یاد بگیریم.
سلمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۹
۱۲
جناب آقای منتظر ظهور بنده به عنوان یک فرد شیعه جعفری به جنابعالی اعلام میکنم که این گونه رفتارها عکس العملی است به رفتار ما شیعیان . شما یک مسجد جهت برادران سنی ما در شهر تهران که امام جماعتش هم سنی باشد نشان بده ، برادر من وقتی حقوق هموطنان ما در مذاهب مختلف رعایت نشود به هر حال اینگونه مسائل پیش خواهد آمد ، ما عمر کشان راه می اندازیم آنها هم عروسی می گیرند ، همه چیز متقابل است برادر .
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
عمر كشان كه قطعا كار بسيار نادرستي بوده سالهاست كه رونقي ندارد و در جمهوري اسلامي هم رسما تقبيح شده. اما اين برادران گرامي شما تازه در چندسال اخير است كه به فكر به قول شما مقابله به مثل افتاده‌اند. فكر نميكني اين تاخير فاحش معني ديگري دارد؟!
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نه اقا سلمان اونها توی ایران از این فضای معنوی اتحاد کمال استفاده رو میبرند و درس میخونند و پشت صحنه علیه شیعه فتوامیدهند که اگر هر سنی پنچ شیعه را بکشد بهشت بر او واجب است سند در صحیح بخاری جلد دو ضمنا شما که مدافع سر سخت اهل سنت هستی نمیبینی توی عربستان حتی یک نماز جمعه هم نمیگذارند توسط شیعه ها حتی پنهانی اقامه بشه نه برادر من شما خیلی به این ناتنی های ما خوش بین هستی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقای سلمان - شما مساجد برادران سنی را در مناطق سنی نشین ببین - مساجد شیعیان را در سرزمین هایی مثل بحرین و آذربایجان هم ببین . بعد قضاوت کن . برادر سلمان ما شیعیان واقعی را به ایمان به حقاینیتشان می شناسیم و تفکر و استدلال این که شما دقیقا چه استدلالی دارید ! لعن و نفرین زیارت عاشورا را خوانده اید به عنوان یک شیعه ؟
سلمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوستان عزیز در اینکه وهابیت بر ضد تشیع عمل میکند شکی نیست، آنها ادعای دشمنی دارند و دشمنی میکنند، ما که ادعای دوستی داریم چه ؟ دوستی میکنیم یا اینکه تر و خشک را با هم میسوزانیم ؟ مگر همه اهل تسنن بر ضد تشیع هستند ؟ مگر ما شیعه علی (ع) نیستیم ؟ چقدر از مرام علی در وجود ماست انصافاً ؟ فرق وهابیت و تسنن را بدانید . ناشناس عزیز بنده به لعن و نفرین هیچ کس اعتقادی ندارم، بنده وقتی میتوانم کسی را لعن کنم که در حد ائمه ( نعوذ بالله ) باشم ، از کجا انقدر از خودتان مطمئن هستید ؟ استدلال من این است که اگر من " واقعاً " و " قلباً " پیرو سیره ائمه (ع) باشم و به آن عمل کنم ( البته عمل به آن در شرایط حاضر بسیار سخت است چرا که با منافع دنیوی ما به شدت در تناقض است ) امت خدا اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی و سایر ادیان حاضر و غایب به اسلام باور خواهند داشت چرا که سیره ائمه سراسر محبت است ...
مهتاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
باران جون باهات موافقم
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سلمان مثل ایتکه توی عمرت یه بارم مفاتیح رو باز نکردی اگرم باز کردی تو عمرت یه بارم زیارت عاشورای امام حسین رو نخوندی که اکثرش سلام و لعن آره عزیزم در فروع دین ما تبری و تولا یه اصل مهمه به ما یاد دادن که در برابر حوادث و پیش آمدها مثل چوب خشک نباشیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مریم با این کار دشمنان اسلام هم از تفرقه خوشحال میشن . خود حضرت علی (ع) از حقش گذشت به خاطر اسلام دیگه شما که کاره ای نیستید ! در ضمن بسیاری از کتابهای ما تحریف شده !
سلمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خانم مریم
بنده کماکان به لعن ونفرین اعتقادی ندارم، ولو اینکه در مفاتیح باشد . لحن مطالب شما برخی از ابعاد روحییه شما را نشان میدهد که بنده خیلی علاقمند به آن جوانب نیستم ، شما از کجا میدانید که بنده مفاتیح را نخوانده ام ، زیارت عاشورا را نخوانده ام ؟ شما چگونه نام خود را مومن میگذارید با این تفکر ؟
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حالا نمی خواد جوش بیاری بابا مهم خوندن نیست اعتقاد داشتن به اون مهمه وقتی میگی من لعن رو قبول ندارم یعنی زیارت عاشورا رو قبول ندارم یعنی با لعنت قاتلین امام حسین هم مخالفم یعنی با لعنت قاتلین شش ماهه امام حسین هم مخالفم بنابر این میشه بفرمایید شما که اینهارو قبول ندارین پس چه طوری زیارت عاشورا رو میخونی حتما اون قسمت اعظمش که لعن و نفرین قاتلین امام حسینه حذف میکنی پس بهتره فکرم نکنی که آدم مومنی هستی و ناراحتم نشی اگه کسی به افکار باطلت انتقاد میکنه مثل من باشی که ادعای ارزشی بودن و مومن بودن ندارم وبا هر لحنی که دوست داشته باشم حرف میزنم
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس اول عزيز، همه لعن و نفرين زيارت عاشورا را كه يك زيارت قدسي است و از طرف خود خداي متعال رسيده خوانده‌ايم. شمر و يزيد و عمرسعد و آل ابوسفيان و آل زياد و... را صراحتا لعن ميكند، اما در مورد لعن اولين كساني كه در حق اهل بيت ظلم كرده‌اند، و بدون ذكر نام لعن شده‌اند، چه نظري داري؟ چرا در هيچ كجاي قرآن صراحتا از حضرت زهرا(س) و حضرت علي(ع) و امامان ديگر نامي برده نشده؟ اين دستور عملي وحدت است. يعني عقايد موثق خودتان را در بين خودتان داشته باشيد، ولي حق نداريد آشكارا تفرقه‌افكني و دشمن‌تراشي بكنيد. حق نداريم به مقدسات ديگران توهين بكنيم، حتي اگر مقدساتشان كاملا ناحق باشند؛ مگر خود خدا در قرآن مسلمانان را از توهين به بت‌ها پرهيز نمي‌دهد؟ چرا پا را فراتر از دستورات قرآن بگذاريم؟
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مهتاب "جون" مرسي از تاييدت. ولي خب به هر حال من تو اون يكي مورد باهات مخالف بودم! ميدونم كه انتظار معامله نداري.
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مريم عزيز، حتما جوابي رو كه به ناشناس اول دادم، شما هم بخون!
سلمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خانم مریم و باران :
شمر و معاویه و ابو سفیان و ... ملعون خدایی هستند ، بحث من این است که بنده خودم را در قواره و ابعاد لعن فرستاده به دیگران نمیبینم، جوش هم نیاورده ام اتفاقاً ، خواستم بگویم شما هم مثل سایرین در حال قضاوتهای ذهنی هستید . چظور به این نتیجه رسیدید که بنده با لعن مخالفم ، مگر در قرآن کم به دشمنان پیغمبر لعن فرستاده شده که من مخالف باشم ... سخن من این است که اگر ائمه در حال حاضر در جامعه فعلی ما حاضر بودند بسیاری از مومنین ما رفتارهای آل سفیانی و آل زیادی داشتند ... بنده ادعای دیانتم نمیشود و اساساً مشکلم با این نوع از دیانتهاست .
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا سلمان، درسته كه من دومين كامنتم رو كه "در مورد لعن بود" در قسمت پاسخ‌ها به كامنت شما نوشته بودم، ولي اگه دقيق مي‌خوندي متوجه مي‌شدي كه حرفم ربطي به حرفاي شما نداره و اصلا با شما حرف نزدم و "مخاطبانم صراحتا ناشناس اول و خانم مريم بوده‌اند". اما حالا كه حرفت رو خطاب به من تكرار كردي، ميخوام بهت بگم، همون طور كه امر به معروف و نهي از منكر از هم جداشدني نيستند، تولي و تبري هم بدون هم ممكن نيستند. اين اصلا نقض غرض است. اين كه فلاني خودش لعن شده خدايي است، يا اين كه گفتي فقط ائمه در حد و اندازه‌اي هستند كه ديگران را لعن بكنند، هم مغلطه است. خدا خودش از ما مي‌خواهد كه، كساني را كه بدون لعن ما هم مورد لعنتش هستند، باز لعن بكنيم؛ و براي كساني هم كه بدون درخواست ما، مورد بالاترين درجات رحمتش هستند، باز رحمت بخواهيم؛ همان‌طور كه بالاترين فضيلت را در ميان اذكار، براي صلوات فرستادن ما قرار داده. اصلا اين لعن و نفرين و يا اين درود و طلب رحمت، براي تاثيرگذاري در روح و روان خود ماست، نه براي بدتر يا بهتر شدن جايگاه افراد مورد لعن يا درود ما. خدا نگفته اول قد و قواره‌تان را وجب كنيد، بعد اگر در حد استاندارد بود، اين اذكار را بگوييد. بلكه گفته اين ها را در همه حال فراموش نكنيد، تا بلكه قواره و ابعادتان كمي موزون شود.
ضمنا من در كامنتم در مورد شما هيچ قضاوتي نكرده بودم و نمي‌دانم چرا شما مرا در اين مورد هم مخاطب قرار داديد؟ اما اگر ديگران گفته‌اند شما به لعن اعتقاد نداريد به خاطر قضاوت ذهنيشان نبوده، به خاطر اين بوده كه خودتان گفته بوديد:"بنده به لعن و نفرين هيچ كس اعتقادي ندارم."
ميلاني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۹
۴
بسم الله الرحمن الرحیم
بايد از راه های مسالمت آمیز معتقدشان کرد دست از این کار زشت بردارند. تفرقه و جنگ مذهبی و قومی خواست و هدف دشمن است.
یا علی
ميلاني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۳
بسم الله الرحمن الرحیم
بايد از راه های مسالمت آمیز معتقدشان کرد دست از این کار زشت بردارند. تفرقه و جنگ مذهبی و قومی خواست و هدف دشمن است.
یا علی
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۱۸
با این آقایون باید مثل خودشون حرف زد. با کنایه نمیشه حرف زد.
ببینید برادران اهل سنت! اینجا جمهوری اسلامی ایران است و مذهبش هم شیعه. والسلام. هر موقع شما اجازه دادید تو عربستان، شیعیان آزادانه به عقاید و رسوم خود بپردازند، ما هم به شما اجازه می دهیم تو ایران آزادانه عقاید خود را مطرح کنید. چطور تو عربستان شیعیان حتی نمی توانند صدای اذان پخش کنند اما شما تو همون سیستان و بلوچستان نمازجمعه دارید و آزادانه اعتقادات خود را حتی ترویج می دهید؟ اینجا مملکت اهل بیت است و اگه کسی قرار باشه به حریم اهل بیت و ارزش های شیعه تجاوز کنه، ما بچه شیعه ها قلم پاشو می شکنیم ولو جناب مولوی زاهدان باشد. شما خجالت نکشیدید روز شهادت دختر رسول خدا مراسم عروسی راه انداخت؟ اگر می دانستید و انجام دادید باید مجازات بشید. اصلاً برید عربستان اونجا هرکار خواستید بکنید. اینجا برای این جور غلط ها جایی ندارید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
گر فراق بنده از بدبندگی است گر تو با بد، بد کنی پس فرق چیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
فرق ما با عربستان اینه که ما میگیم به حقوق همه احترام میذاریم اما اونا چنین ادعایی ندارند ، حالا ما هم بشیم مثل اونا ؟ پس ادعامون چی میشه ؟
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خوب عربستان بنده خدا ادعای وحدت شیعه و سنی نداره. هفته وحدت هم ندارند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مجتبی خجالت بکش این چه طرز حرف زدنه . تو چه کاره دین شیعه هستی که اینطوری نظر میدی ! اختلافات ریشه در تفکرات امثال تو داره چه شیعه و چه سنی .
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اوه...اوه...داداش مجتبي پياده شو با هم بريم. من كه خودم اساسي تندروام، باز پيش تو كم آوردم. آخه واسه چي جمع مي‌بندي: ما بچه‌ شيعه‌ها؟ يعني هركي مخالف حرف تو باشه بچه شيعه نيست؟! بعدشم برادر من، ديگه غيرت شما از امام حسن مجتبي(ع) نسبت به پدرشون كه بيشتر نيست؛ ميدوني با كسي كه آشكارا و با نفرت تمام در جمع نسبت به پدرشون فحاشي مي‌كرد، چه برخوردي داشتند؟ حتما مي‌دوني. همه‌مون مي‌دونيم. اما حيف كه دونستن خالي به درد نمي‌خوره...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من بچه شیعه هم قلم پای تو بچه شیعه را که آبروی شیعه را می بری می شکنم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۸
وقتي آقاي ش بازيگر كارگردان و انتخاب كننده بازيگران خيلي از فيلمها براي بازي دادن خانها در بعضي از فيلمها خواسته نامشروع ميكند و وزارت ارشاد كاري به كارش ندارد وقتي آقاي كارگردان معروف ساكن در نياوران شب شهادت فاطمه اطهر (س) در پارتي آلوده به فساد دستگير ميشود وقتي آن دوفيلم جهت اكران نوروزي مجوز از انجا ميگيرد معلوم است كه پايه نظارت سست است و اين ميدان ميدهد به دشمناني كه در كمينند تا اسلام امام و پيغمبر را مقابل چشم ما ذبح كنند و بگويند فاتحه اسلام خواندست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دستگیری تهیه کننده توسط خود منبع خبر تکذیب شد ... آپدیت باش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
عزیزم گند کاریو جمع کردن ما از این تکذیبا زیاد دیدیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۷
اگه جاهلن خدا هدایتشون کنه، اگه مغرضن و غیر قابل هدایت الهی بی آبروی دنیا و آخرت بشن.
سعید
|
CANADA
|
۰۱:۲۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۱
۱
دو سال پیش که در ایران بودم و در یکی از شرکت های نیمه دولتی کار می کردم. در ایام ماه رمضان و شب های احیا شرکت ما افطاری برای کارکنان ترتیب داد و بنده هم با بقیه همکاران به این میهمانی افطاری شرکت رفتیم. در ابتدای مراسم، مداحی شروع کرد درباره سجای حضرت امیر(ع) که بسیار لذت بردیم اما متاسفانه بعد از آن داستانی را نقل کرد در مورد زن سنی مذهب که دخترش در کنار قبرش شبی را گذارنده و آن زن را صرفاً بخاطر قبول نداشتن شیعه آنچنان توصیف کرد که زنان روسپی را توصیف می کنند. بیچاره یکی از معدود همکاران ما که سنی بود آنچنان ناراحت شد که همه ما که شیعه بودیم بخاطر او از مجلس خارج شدیم وقتی مداح مورد نظر بیرون آمد از او پرسیدم وحدت شیعه و سنی یعنی چه؟
ناشناس
|
CANADA
يعني در تلوزيون همه با هم برادريم اما در بيرون يقه يكديگر ميجريم! اينه معني وحدت!
ناشناس
|
CANADA
این وحدت باید دو طرفه باشه
باران
|
CANADA
ناشناس گرامي تلويزيونه! دستگاه چك كردن اعمال همه مردم كه نيست! ميگه اعتقاد رسمي ما شيعه ها اينه و از همه مردم مي‌خواد كه تو اين مسير صحيح گام بردارن. حالا اگه يه ناشناس محترم، تو جامعه هر كار غير اخلاقي انجام بده، تلويزيون بيچاره چه خاكي بايد تو سرش كنه؟!!
مسام ابطحی خرم آباد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۱۳
ما شیعه ها هرچی داریم ازعنایات حضرت زهرا(س)است وای برما دریک کشور شیعه اسلامی روز شهادت بانوی دوعالم جشن شادی برپا شود یادتون که نرفته تمام عملیات های رزمندگان واون سربندهایی که به سر میبستند نام مبارک حضرت زهرا بود حضرت زهرا کمک میکرد به رزمندگان ما جانم بفدایت مادر جانم بفدای حسینت جانم بفدای فرزندت مهدی زهرا دوستان ما هرچه داریم از حضرت زهرا داریم
حسن معلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۴
در کاشان بخصوص خیابان فین هم صدای کاروانهای عروسی میامد و هم هیات عزاداری نیروی انتظامی هم که واقعا خسته نباشند
مهتاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۷
فقط میتونم بگم متاسفم
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۳
بخاطر این خبر خیلی ناراحت شدم اما نباید یک اشتباه رو به تمام اهالی یک مذهب نسبت داد.باید با عده اندکی که اشتباه می کنند اصولی و طبق قانون نه مذهب برخورد بشه تا بقیه حساب کارشونو بکنن.حضرت فاطمه(س) متعلق به ما شیعه ها نیست متعلق به همه انسانهادرطول تاریخ هستن الآن دانشمندای جامعه شناسی دنیا دارن درباره شخصیت و الگوبودن ایشون تحقیق می کنن.اما می دونیدمسئله ناراحت کننده تر چیه؟اینکه چرا ما که تمدن چند هزار ساله داریم نمی تونیم حتی توی نظردادن برای یک خبر احترام همدیگه رو رعایت کنیم و اینطور زننده جواب همدیگه رو میدیم.اگه همه ما ادعای مسلمان بودن یا اصلا انسان بودن داریم این راهش نیست.اگه پیامبر هم وقتی به رسالت رسید شمشیر برمیداشت و مثل ما حکم میداد و قصاص می کرد ......اما خدا تو قرآنش پیامبر رو الگو برای همه انسانها معرفی کرده. باید در مواجهه با منحرفان دین صبر داشته باشیم .یا با منطق قانعشون کنیم یا دعا کنیم خدا هدایتشون کنه.
اما حرف آخرم به همه بچه شیعه ها اینه که :شیعه همیشه مظلومه..............این روایاتو همه شیعه و سنی از پیامبر نقل کردن که حضرت فاطمه(س) روز قیامت وارد محشر میشه و محبان و دوستدارانشون با شفاعت اون حضرت وارد بهشت میشن.به امید روزی که آقامون حضرت مهدی (عج)بیاد و شیعه برای همیشه از مظلومیت در بیاد.آقا بیاد ودین اسلام واقعی رو به ما معرفی کنه و تازه اون موقع به قول بسیاری از روایات همه ما مسلموناانگشت به دهن می گیم دین جدید اومده یعنی اسلام این بوده؟ یا حق
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آفرين آرش. اللهم عجل لوليك الفرج...
سعید
|
CANADA
|
۱۷:۵۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۸
۹
وقنی تو مراسم فاطمیه (خصوصاً در حسینه های زاهدان و سایر مناطق سنی نشین) به مقدسات سنی ها توهین میشه هم شما اینطور گریبان چاک میدید؟
وقتی به سنی ها اجازه داشتن مسجد جداگانه و برگزاری نماز جداگانه داده نمیشه بازهم شما اینطور گریبان چاک میدید؟
ناشناس
|
CANADA
چرا تهمت و افترا میبندی من اهل مشهدم در محله رضاییه مشهد انتهای خیابان طبرسی شمالی اکثر این منطقه سنی نشین هستند اینجا نماز جمعه هم برگزار میکنند و پره از مساجد اهل تسنن پس لطفا تحقیق کنید
ناشناس
|
CANADA
فقط می خواد یه چیزی گفته باشه دیگه
سعید
|
CANADA
آقا محترم به صرف شهادت شما که دلیل نمیشه بنده قبول کنم دهها سایت مسلمانان سنی در داخل ایران و خارج ایران هستند که همه به محدودیت برای نماز اهل تسنن اشاره می کنند. مولوی عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان هم بارها به این موضوع اشاره کرده است لابد توقع داری فکر کنیم همه دروغ می گویند و شما راست می گویید؟ راستی اسم این مسجد چیه؟ بما هم بگید.
..........
سعید
|
CANADA
در مورد فحاشی به مقدسات اهل تسنن در مراسم فاطمیه چه؟ دروغ است؟ فیلم فحاشی ها در شبکه اینترنت فراوان است اگر عین همین کار با مقدسات شیعیان میشد نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات این چنین ساکت بودند و اجازه میدادند هر سال این کار تکرار شود؟
پس مسجد شیخ فیض مشهد رو کی خراب کرد؟
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۰
هم اقليت و هم اكثرت بايد به هم احترام بگذارند . اصلا در يك جامعه اسلامي بايد هم به هم و معتقدات هم احترام بگذارند .اسلام حتي ما را از توهين به بت ها نهي كرده است به نظر من اظهار شادي در روز وفات حضرت زهرا در مقابل شيعيان كار بي خردانه اي است
66
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۲
امو میگوی وهابی وهابی =بی عقل=دیوانه. پس از ادم دیوانه انتظار چچی داری .اینا مرده وزنده عالم وبی سواد شون یه پا میرن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۳
درمشهد هم شب شام غریبان حضرت زهرا جشنهای ازدواج وتولد چندین جا مشاهده شده است من نمی دونم وظیفه ائمه جمعه دراین بین چیست ؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۲
روز شهادت يعني چي؟ چرا مثلا نمي گوييم شش ماه پيش شهادت فلان امام بوده و امروز به آن مناسبت عزاداري كنيم؟ چه فرقي مي كند؟ آيا سالروز يك مسئله قراردادي نيست؟
چرا نمي گوييم مثلا فلان امام در روز سوم ماه به شهادت رسيد پس امروز ماه روز شهادت است؟
فیروز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۳
آنهایی که به لعن ونفرین اعتقاد ندارند دروغ میگند اگر خواهر شان یا مادرشان را کسی بزند یاعزیزانشان را بکشد ودستش به آنها نرسد یعنی به آنها فحش ونفرین نمی کند پس خیلی بی غیرت و بی ناموس هستیید
مطهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۵
اینگونه افراد باید به تاریخ نگاه عمیق کنند و عبرت بگیرند . پیغمبر اکرم ( صل الله علیه وآله وسلم ) فرمود فاطمه ( سلام الله علیها ) پاره تن من است هر کس او را آزار دهد مرا آزار داده و هر کس مرا آزار دهد خدا را آزار داده . و قرآن می فرماید : إنَ الذین یوذون الله و رسوله لعنهم الله فی الدنیا و الآخره
پس این افراد به خود بیایند که مورد لعن رسول و قرآنند هم در دنیا وهم در آخرت .
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۰
با خوندن كامنتهاي درج شده از سوي هموطنام عرق شرم بر پيشونيم نشست ،گاهي اوقات فكر ميكنم ما ميتونيم ام القري ي جهان اسلام بشيم ،پيشينه تلاشهاي ي كه مرحوم طالقاني و امثالهم كردن اينجور ادرس ميده اما بعد واقعيتهاي كشورم ومنطقه نفت خيز خاورميانه رو ميبينم كه ...انگليسيا با ملت ما چه كردن و چه جوري تخم نفاق روتو اين مملكت ومنطقه ريختن با استفاده از فضاي ايجاد شده چه جوري از زمان شاه عباس صفوي بقول دكتر شريعتي تشيع صفوي رو جايگزين تشيع علوي كردن و بعدها با درست كردن فرقه هايي مثل بهاييت و وهابيت واين اخرا طالبان واينطرف هم بعضي از شيعه هاي افراطي احساسي كه بتونن با گرم نگهداشتن اتش اختلافاي فرقه اي كه يه روز تو جنوب ايران يه روز تو پاكستان و هرروز تو عراق و...خودشو نشون ميده ثروت ملتهاي منطقه و نفتشون رو چپاول كنن وكمپانياي چند مليتيشون و كارخانه هاي اسلحه سازي لاكهيدوامثالهم رو تو اين وانفساي ركود اقتصادي فربه تر كنن... اونوقت شما كه حداقل ادمايي هستين كه مراجعتون به اينترنت نشون ميده اهل استفاده از تكنولوژي هاي مدرن اطلاعاتي هستين خيلي از خبرها رو ميخونين وحوادث رو مرور ميكنين سلولاي خاكستر مغزتون رو تعطيل كردين تا ديگران بجاي شما تحليل كنن وشما رو اداره كنن ،نشستين به هم فحش ميدين و گردانندگان نظام سلطه هم كه دستشون يه روز از استين فلان واعظ وهابي ويه روز از استين فلان واعظ بيسواد يا مغرض اينوري در مياد نشستن به حماقت هاي تاريخي و دنباله دار ما ميخندن ،بابا كي ميخوايم بفهميم كه اين دعواهاي حيدري نعمتي ساختگيه نه من حق دارم كه به مقدسات و خلفاي اهل سنت توهين كنم ونه اون حق داره به مقدسات من توهين كنه و روز عزادار ائمه كارناوال شادي راه بندازه؟! رشد و پيشرفت ما در گرو بصيرت و واقع بيني دور شدن از تعصب هاي كور رايجه . وجدانا يه مروري داشته باشيم به وضعيتي كه برامون ايجاد كردن...
سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۱
کجای کاری تابناک!
تو خود همین تهرون خودمون شب شهادت صدیقه طاهره(س)در فاصله یک ربع دوتا ماشین عروس دیدم.مطلبی هم درمورد الواتی های بعضی ها در این تهران بنویس .
وای به انروزی که خداوند گوشه ای از خشمش رو برای این مردم نشان بده--
پژوهنده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
چرا نظر من رو نذاشتين؟اگه واقعا بي غرض باشين و دنبال حقيقت بايد بذارين. دوباره سر ميزنم.
علی روشن ضمیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
۵
۰
شما اول ثابت کنید حضرت زهرا شهید شده بعد از جشن ها جلوگیری کنید.