۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰

جبهه متحد و پایداری در یک خاکریز هستند

حجت الاسلام دكتر نبويان تصریح کرد: به نظر بنده جریان انحرافی و جود دارد و باید حواسمان جمع باشد این حلقۀ انحرافی، انحراف از اسلام، انحراف از اصول انقلاب است. انحراف از ارزش های خودمان است. من در سخنرانی های خود گفته ام که وقتی انسان صحبتهای آقای مشایی، چهرۀ شاخص آنها، را می بیند در می یابد که کاملاً انحراف دارد و پلورالیسم را مطرح کرده است.
کد خبر : ۶۰۲۳۸

به گزارش صراط،‌ حجت الاسلام سید محمود نبویان، نامزد جبهه متحد اصولگرایان در حوزه انتخابیه تهران و از جمله صاحب نظران علوم انسانی اسلامی و بحث اسلامی کردن دانشگاه هاست.

وی در این گفت‌وگو که با پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان صورت گرفته به مسائل مربوط به انتخابات و حضور علما در صحنه اشاره کرده و گفته است: «آیت الله مصباح به هیچ کدام از دوستان نفرموده‌اند که در این عرصه حضور داشته باشند و تا جایی که بنده اطلاع دارم کسی از شاگردان ایشان به این شکل در انتخابات شرکت نکرده‌ است.»

* علامه مصباح به هيچ كدام از شاگردانشان نفرمودند براي انتخابات حضور داشته باشيد
* اصولگرایان باید متحد شوند مراقب جریان انحرافی و ساکتین فتنه باشند
* علت موافقت نبويان براي حضور در جبهه متحد
* جريان اصولگرا رقابت انتخاباتي را به رفاقت ديرينه تبديل و اجازه نخواهد داد كه دشمن از رقابت دوستانه، سوءاستفاده كند.
* در مجلس نهم بايد به وحدتي حداكثري برسيم و از تفرقه و دو دستگي پرهيز كنيم
* همه اصولگرايان در دفاع از ارزش‌هاي اسلامي و ولايت فقيه و در مقابله با دشمنان يك‌دل و هم‌صدا شويم.
* جبهه پايداري و جبهه متحد، هر دو اصولگرا هستند


* با توجه به اینکه به مرحله دوم انخابات نزدیک می شویم نظر شما پیرامون اینکه نیروهای انقلاب با هم متحد شوند و در مقابل جبهه استکبار به ید واحده تبدیل بشوند، چیست؟


باید حواسمان خیلی جمع باشد. من خودم متعلق به جبهه پایداری هستم. آقایان جبهه متحد هم تماس گرفتند و گفتم مانعی نیست. مثل اینکه در دوره اول، پنج لیست به جز پایداری، اسم مرا گذاشتند و من مانع نشدم.این بار هم جبهه متحد این کار را کرد و البته صحبت كرد و من مانع نشدم. اين كار را برادران ما در جبهه متحد با هماهنگي انجام داده و در روزهاي گذشته يكي از تصميم‌گيران اين جبهه با بنده تماس گرفت و اين موضوع را عنوان كرد. ما (جبهه پايداري) و جبهه متحد هيچ دعوايي با هم نداريم و هر دوي اين جبهه‌ها اصولگرا هستند و آرمان‌ها و اهداف آنها مشترك است و البته برخي اختلاف‌هاي وجود دارد. هر ليستي كه دو ويژگي را نداشته باشد بنده مشكلي نمي‌بينم كه نامم در آن ليست قرار بگيرد، و آن عدم ارتباط تشكيلاتي و فكري با جريان اصلاحات، فتنه و انحرافي است. علت موافقت بنده با اينكه نامم در ليست جبهه متحد اصولگرايي قرار بگيرد اين بود كه اين دو جبهه را جدا از هم نمي‌دانم و قرابت فكري و روحي را در بيان آنها مي‌بينم. در جريان هشت سال دفاع مقدس، عاشقان اسلام و ولايت در يك طرف خاكريز بوديم و آن طرف خاكريز صدام و هم‌پيمانانش حضور داشتند. جبهه متحد و جبهه پايداري هم در يك خاكريز مشغول دفاع و حمايت از نظام و انقلاب هستند البته يك گروهمان در جنوب و گروه ديگري در غرب مشغول فعاليت هسند. هر دوي اين جبهه‌ها اصولگرا هستند.

از همه دوستان تقاضا میکنم که رقابت انتخاباتی را خیلی شدید و به خصومت تبدیل نکنیم. و به تعبیر عوامانۀ من به هم نپریم. در مجلس اگر رای آوردیم تلاش کنیم که اهداف نظام را پیش ببریم. ما در کلان با یکدیگر، هم رای هستیم و خب البته در برخی گزینه ها با هم اختلاف داریم. من خودم معتقدم افرادی داریم که در هر جبهه ای که باشند  افراد قابل اعتمادی نیستند. همه توجه داریم که کمترین گله ها در مورد اصل نظام صورت نگیرد و دفاع از اصل نظام در مقابل جبهه استکبار باشد. اینکه مجلسی باشد در حد جمهوری اسلامی. مدافع ولایت باشد. مدافع حقوق مردم باشد و عزت نظام را حفظ بکند. ما نباید از این اهداف بگریزیم و به خاطر اهداف خودمان با هم درگیر شویم. از این جهت باید حواسمان جمع باشد.

* برخی از مراجع و علما همچون آیت الله مهدوی، آیت الله مصباح، آیت الله یزدی و ... مشخصا  برای وجود جریان های انحرافی هشدار داده اند . نظر شما در این باره که برخی از جریان کلا به انحراف معتقد نیستند و میگویند چنین جریانی وجو ندارد چیست؟

به نظر بنده جریان انحرافی و جود دارد و باید حواسمان جمع باشد این حلقۀ انحرافی، انحراف از اسلام، انحراف از اصول انقلاب است. انحراف از ارزش های خودمان است. من در سخنرانی های خود گفته ام که وقتی انسان صحبتهای آقای مشایی، چهرۀ شاخص آنها، را می بیند در می یابد که کاملاً انحراف دارد و پلورالیسم را مطرح کرده است. اومانیسم را مطرح کرده اند که شاخ به شاخ با اندیشۀ اسلامی است. اینها را انسان نمی تواند انکار کند. مراقب باشیم با آنها قاطی نشویم و از طرفی هم باید توجه کنیم که مقام  معظم رهبری فرمودند باید فرعی و اصلی بکنیم. همین جهت این است که به سوی ارزش های زلال. اصولگرایی زلال و ناب حرکت کنیم. همانطور که انحرافی خطرناک است جریان ساکتین فتنه هم خطرناک هستند ما اگر گذری داشته باشیم چرا امام حسن علیه السلام به ظاهر شکست خورد. آیا فقط معاویه شمشیر کشید؟ چقدر ساکتین بودند که به میدان نیامدمند در زمان سید الشهدا فقط دشمنانشان کسانی نبودند که در کربلا مقابل ایشان آمدند؟ ساکتین اگر می آمدند ... ساکتین در خیانت کمتر از کسانی که اصحاب فتنه هستد و جلوی ائمه شمشیر کشیدند نیستند. الان هم همین طور. زمانی که مقام معظم رهبری فریاد میزدند: این عمار، این عمار؟ این ساکتین باید بیشتر خود را نشان می دادند. لذا اصولگرایان باید متحد شوند مراقب جریان انحرافی و ساکتین فتنه باشند همه اینها و ... ما یک اصولگرایی زلال و ناب میخواهیم برای دفاع از ولایت و ارزش های اسلامی و حقوق مردم.

* آیا طرحي كه برخي به دنبال تقابل روحانيت هستند را قبول داريد؟

یکی از روزنامه ها سعی کرده که آقای مصباح و آقای مهدوی و آقای یزدی را جلوی هم قرار بدهد. این درست نیست ما اختلافی بر اصول نداریم و فرعیات هم در مواضع کلان حل می شود. باید از نظام دفاع بکنیم و خبر دیگری شنیدیم ار روزنامه های اصولگرا که مدرسه فکری امام صادق (ع) در مقابل مدرسه فکری امام خمینی (ره) قرار دارد. این خیلی بد است اینان باید به هوش باشند و به راحتی فریب نخورند. ان شاء الله خداوند کمک کند و توفیق دهد که در مسیر دفاع از ارزش های اسلامی و رهبری قدم برداریم.

* چه ضرورت‌هايي باعث شد كه برخي از شاگردان حضرت آيت‌الله مصباح‌يزدي در عرصه انتخابات مجلس نهم حضور فعال داشته باشند و آيا ايشان شما را براي ورود به اين عرصه ترغيب نمودند؟

آیت الله مصباح به هيچ كدام از دوستان نفرموده‌اند كه در اين عرصه حضور داشته باشند و تا جايي كه بنده اطلاع دارم كسي از شاگردان ايشان به اين شكل در انتخابات شركت نكرده‌ است. البته هر كدام از شاگردان ايشان قبل از شروع انتخابات كه با وي ديداري داشت و از ايشان در اين ارتباط كمك يا مشورتي مي‌گرفت، مي‌فرمودند هر كس كه احساس مي‌كند مي‌تواند به اين نظام خدمت كند و در راه ولايت و جامعه اسلامي كوتاهي نمي‌كند و مي‌تواند قدم بردارد حتماً در انتخابات شركت كند. اين پيام كلي و سربسته حضرت آيت‌ا... مصباح بود. عده‌اي از دوستان كه ديدند مي‌توانند مطابق با فرمايش ايشان در راه ولايت و اسلام و نظام قدم بردارند و كمكي به مردم عزيزمان كنند در اين وادي قدم برداشتند و با عزم راسخ و نيتي آشكار حضور پيدا كرده‌اند. به هر حال حضرت آيت‌ا... مصباح به صورت فردي به كسي تكليف نفرموده‌اند كه در انتخابات شركت كند اما به صورت كلي از كساني كه مي‌توانند در اين راه قدم‌هاي مناسبي بردارند دعوت كردند.

* پس ادعاي برخي رسانه‌ها كه در ماه‌هاي اخير عنوان مي‌كردند كه آيت‌ا... مصباح به برخي از شاگردانش براي حضور در مجلس نهم تكليف نموده است را از اساس باطل مي‌دانيد؟

بله. چنين موضوعي وجود خارجي ندارد. شاگردان آيت‌‌ا... مصباح همانطور كه عرض كردم خودشان احساس وظيفه كرده‌اند و در انتخابات شركت كرده‌اند حتي برخي از دوستان ما هم كه در شهرستان‌ها وارد عرصه‌هاي انتخابات شده‌اند از اين قاعده مستثني نيستند. بنده اطلاع دارم كه حضرت آيت‌ا...‌ مصباح به هيچكدام از دوستان اين را نفرموده‌اند كه مثلاً شما برو و در انتخابات به عنوان كانديدا شركت كن. حتی برخي از دوستاني كه مورد خطاب كلي آيت‌ا... مصباح هم نبوده‌اند در انتخابات شركت كرده‌‌اند.

* حضرت‌آيت‌ا... مصباح در انتخابات اخير مجلس حضور پررنگ‌تري داشتند، به عقيده شما احساس خطر، ايشان را به اين سمت سوق داد يا دلايل ديگري را مي‌توان براي حضور فعالشان برشمرد؟

ايشان نسبت به گروه يا فرقه‌اي به نام انحرافي احساس خطر بسيار جدي داشت، از آن طرف هم نسبت به جريان اصلاحات احساس خطر مي‌كرد. اين دو جريان درصدد بودند در طول زمان‌هاي متفاوت به اسلام و انقلاب ضربه بزنند. البته در اين بين نبايد از ساكتين هم به راحتي گذشت.

* خطر كدام گروه براي نظام بيشتر است؛ فتنه، انحراف يا ساكتين؟

خطر ساكتين كمتر از خطر فتنه و انحراف نيست. در آينده احتمالاً مي‌بينيم كساني كه ظاهر موجه‌اي داشته‌اند، جلوي رهبري شمشير مستقيم نكشيده‌اند و متعادل نشان مي‌دهند خطراتي را متوجه انقلاب و نظام كنند.

* چقدر محتمل است كه جبهه متحد و جبهه پايداري در مجلس نهم به وحدت يا ائتلافي حداكثري برسند؟

 با توجه به همه شانتاژها و توطئه‌هايي كه جبهه استكبار براي كمرنگ كردن حضور مردم در صحنه انتخابات مجلس نهم داشت، حضور بيش از ۶۰ درصدي در اين عرصه شاهدي بر ايستادگي ملت بر آرمان‌هاي امام راحل و تدابير رهبر معظم انقلاب است. حضور در انتخابات ۱۲ اسفند پاسخي قاطع به تحريم‌ها و تهديدهاي ماه‌هاي قبل امريكا و غرب بود؛ ملت ايران نشان داد كه پيوند امت با ولايت جاري ا‌ست و توطئه و نيرنگ نمي‌تواند اين پيوند عميق را خدشه‌دار كند. درسي كه نمايندگان حقيقي اين ملت بزرگ از حضور مردم در صحنه انتخابات بايد بگيرند، ايستادگي در مقابل زورگويان غربي و دفاع از ارزش‌هاي اسلامي و حقوق مردم و نيز حمايت قاطع از ولي امر مسلمين جهان و مقام معظم رهبري است. با توجه به اينكه انتخابات مجلس نهم به پايان رسيد، جريان اصولگرا رقابت انتخاباتي را به رفاقت ديرينه تبديل و اجازه نخواهد داد كه دشمن از رقابت دوستانه، سوءاستفاده كند.

بنده معتقدم در مجلس نهم بايد به سمت اصولگرايان عام برويم و به وحدتي حداكثري برسيم و از تفرقه و دو دستگي پرهيز كنيم. نبايد بگوييم اين دو جبهه بايد به صورت انفرادي عمل كنند. ما هدف واحدي داريم و در مجلس نهم تازه كارمان آغاز مي‌شود. ما بايد با همه اصولگرايان در دفاع از ارزش‌هاي اسلامي و ولايت فقيه و در مقابله با دشمنان يك‌دل و هم‌صدا شويم.

نظرات بینندگان
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۰
موافقم . در دروغ گویی ؛ تخریب همدیگر ؛ رسیدن به قدرت ؛ عوام فریبی و ادعا با هم مشترک و در یک خاکریزند