۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴

ارتقاء 46 رتبه‌ای ایران درمبارزه با فساد

شورای دستگاه های نظارتی ظرفیت جدیدی را برای نظارت کارا فراهم کرده است و امیدواریم با رهنمودهای مسئولان ارشد نظام، قدم های مناسبی را برای ارتقای سلامت اداری برداریم تا این اقدام باعث افزایش اعتماد عمومی شود.
کد خبر : ۶۰۲۷۷
مهر: رئیس شورای دستگاه های نظارتی خبر داد که این شورا ظرفیت جدیدی را برای نظارت کارا فراهم کرده است و به زودی آیین نامه شورا تقدیم سران سه قوه خواهد شد.

حجت الاسلام حیدرمصلحی امروز یکشنبه در چهارمین همایش ارتقاء سلامت اداری، که با محوریت تضمین تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت شورای دستگاه های نظارتی گفت: این شورا در 2 بعد داخلی و خارجی برنامه هایی را انجام داده است.

وی افزود: در زمینه داخلی شورا ضمن ارزش های اخلاقی مبارزه با فساد را از طریق دوره های آموزشی پیگیری کرده است، همچنین توانسته ایم تعامل خوبی را با دستگاه های ذیربط داشته باشیم.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: همچنین ما از 80 دستگاه اجرایی خواسته‌ایم تا با خوداظهاری چک‌لیست‌های خود را به دستگاه‌های نظارتی ارائه دهند.

مصلحی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان شفافیت اطلاعات خود را از گروه‌های مغرض با نظام جمهوری اسلامی ایران دریافت می‌کنند، البته در این خصوص مکاتباتی از سوی این شورا با دستگاه‌های بین‌المللی مبارزه با فساد صورت گرفت که سبب ارتقاء 46 رتبه‌ای کشور در رده‌بندی مبارزه با فساد شد.

مصلحی همچنین اعلام کرد: این شورا آیین نامه مقرر در قانون را تهیه کرده است و به زودی برای امضا آن را به سران 3 قوه ارائه می دهد.

وزیر اطلاعات در ادامه سخنانش افزود: این شورا در زمینه خارجی نیز کارهایی را انجام داده است که در این راستا می توان به حضور نماینده شورا در دو اجلاس سازمان ملل در قطر ,مراکش اشاره کرد، در این سفرها نمایندگان سازمان مواضع ایران را اعلام کردند.

وی  افزود: شورای دستگاه های نظارتی ظرفیت جدیدی را برای نظارت کارا فراهم کرده است و امیدواریم با رهنمودهای مسئولان ارشد نظام، قدم های مناسبی را برای ارتقای سلامت اداری برداریم تا این اقدام باعث افزایش اعتماد عمومی شود.