۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲

بهمنی: امکان تثبیت نرخ ارز وجود ندارد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: امکان تثبیت نرخ ارز وجود ندارد و مدیریتی شناور بر نرخ ارز حاکم بوده که نرخ ارز را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.
کد خبر : ۶۰۲۹۱

محمود بهمنی در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه در حال حاضر ارز به قیمت ۱۲۲۶ تومان در اختیار واردکنندگان قرار می‌گیرد، افزود: وارد کنندگان چنانچه ثبت سفارش از وزارت بازرگانی گرفته و به بانک‌ها مراجعه کنند هر میزان ارز که نیاز داشته باشند در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی درباره اقدامات بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز گفت: امکان تثبیت نرخ ارز وجود ندارد، اما آنچه مسلم است این است که مدیریتی شناور بر نرخ ارز حاکم بوده و بر این اساس عرضه وتقاضا تعیین می شود.

بهمنی درباره نوسان نرخ ارز گفت: بعد از نوسان های زیادی که در نرخ ارز شاهد بودیم با مذاکرات صورت گرفته قیمت آن کاهش یافته و روند نزولی را طی می‌کند.

دانشجویان فوری ارز خود را دریافت ‌کنند

وی درباره تامین ارز مورد نیاز دانشجویان تصریح کرد: در این زمینه مذاکرات لازم با وزرات علوم و تحقیقات انجام شده و دانشجویان برای تامین ارز خود مشکلی نخواهند داشت.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: طی مذاکراتی که با وزارت علوم و تحقیقات داشته‌ایم دانشجویانی که از سوی وزارت علوم معرفی شوند به فوریت ارز مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.