۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۴

سارکوزی جواب منتقدان را داد

رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به جنجال حمایت مالی رژیم سابق لیبی از کمپین انتخاباتی وی در سال 2007، ضمن رد این اتهام، مدعی ننگین و دروغین بودن گزارش مدیاپارت شد.
کد خبر : ۶۰۳۳۸

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوی "لوپاریزین"، در پی انتشار گزارش مستند پایگاه تحقیقاتی فرانسوی "مدیاپارت" در خصوص موافقت رژیم "معمر قذافی" دیکتاتور سرنگون شده لیبی با تأمین مالی بودجه کمپین انتخاباتی 2007 سارکوزی، "نیکلا سارکوزی" رئیس‌جمهور فرانسه امروز در فاصله یک هفته مانده تا زمان برگزاری دور دوم انتخابات 2012، در گفت‌وگو با "کانال پلاس" واکنش به انتشار این گزارش در اظهاراتی اعلام کرد: «این یک ننگ و نوعی فیلم مونتاژ شده است. وقتی فکر می‌کنم که روزنامه‌نگارانی وجود دارند که این جرأت و اجازه را به خود می‌دهند که به حرف‌های پسر قذافی و سرویس‌های مخفی قذافی بها دهند. این یک ننگ است که چنین سوال‌هایی از من پرسیده شود.»

وی با لحن پرسشی افزود: « 50 میلیون یورو برای کمپین انتخاباتی که تنها 20 میلیون یورو هزینه مالی لازم داشت؟ بالاخره باید در خصوص یک مورد به توافق رسید.کمپین انتخاباتی من توسط مأموران مخفی پاکستان سازماندهی شده یا قذافی یا بتانکور؟ مدیاپارت یک دروغگوی همیشگی است که در خدمت چپ‌گرایان است.»

وب سایت تحقیقاتی "مدیا پارت" روز گذشته در گزارشی اعلام کرد که رژیم "معمر قذافی" دیکتاتور سرنگون شده لیبی با تامین بودجه مالی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال 2007 میلادی "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهوری فعلی فرانسه تا سقف 50.2 میلیون دلار موافقت کرده است.

مدیا پارت این گزارش را منتشر و اعلام کرد که این گزارش مدرکی مستند از بودجه‌های غیرقانونی رقابت‌های انتخاباتی است.

این گزارش در شرایطی منتشر شد که سارکوزی در ماه مارس و آوریل سال جاری در پاسخ به خبرنگاران فرانسوی این اتهامات را رد کرد.

پرونده مربوط به حمایت مالی قذافی از کمپین سارکوزی در حال حاضر توسط یکی از قضات فرانسوی در حال پیگیری است.

فرانسه قوانین سختی در رابطه به تامین بودجه رقابت های انتخاباتی دارد و بر اساس این قوانین، سیاستمداران فرانسوی از گرفتن پول از کشورهای خارجی برای تامین بودجه رقابت های انتخاباتی اشان منع شده اند.

سند منتشره از سوی مؤسسه تحقیقاتی مدیاپارت مربوط به سال 2006 میلادی است و به زبان عربی نوشته شده است و توسط "موسا کوسا" رئیس اطلاعات قذافی امضا شده است؛ این سند به توافقی در اصل حمایت از کمپین انتخاباتی برای سارکوزی به عنوان کاندیداتور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و اختصاص مبلغی معادل 50 میلیون یورو اشاره شده است.