۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۲

عکس/هیولاهای ساکن در قطره‌ی آب!

می‌خواستم تجربه‌ای فراتر از تماشای جهان ماکرو داشته باشم، به همین دلیل به سراغ دنیای میکروسکوپی رفتم و مجذوب جزئیات آن و تنوع زیستی آب شدم. چه کسی باور می‌کرد در یک قطره کوچک این همه جاندار متفاوت وجود داشته باشد؟
کد خبر : ۶۰۳۴۹

به گزارش صراط باورش سخت است اما تک‌سلولی‌های ساکن آب می‌توانند از زامبی‌ها و هیولاهایی که تنها در کابوس‌های شبانه به سراغ انسان می‌آیند هم ترسناک‌تر باشند.کلمنز ویرث تعدادی از آنها را به تصویر کشیده است.کلمنز ویرث که فارغ‌التحصیل هنر چندرسانه‌ای است این تصاویر را از یک قطره آب که از هر شیر آب خانگی ممکن است بچکد، تهیه کرده تا دنیای پرهیاهوی موجودات ریزاندام را را به نمایش بگذارد...

ویرث برای تهیه این عكس‌ها از تكنیكی به نام ریزنگاری زمینه تاریك استفاده كرده و یك دوربین عكاسی را كه در اینجا كانن 5dmarkII است با استفاده از یك مبدل به میكروسكوپ متصل كرده است. ویرث كه فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم كاربردی سالزبورگ است، ویدئوی تهیه شده از حیات میكروسكوپی درون آب را «قلمرو میكروب‌ها» نامگذاری كرده و آنرا تجربه‌ای میكروسینمایی از جدال آنها برای ادامه حیات توصیف می‌كند. او می‌گوید: «می‌خواستم تجربه‌ای فراتر از تماشای جهان ماکرو داشته باشم، به همین دلیل به سراغ دنیای میکروسکوپی رفتم و مجذوب جزئیات آن و تنوع زیستی آب شدم. چه کسی باور می‌کرد در یک قطره کوچک این همه جاندار متفاوت وجود داشته باشد؟»