۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸

انهدام‌باند ماموران‌قلابي در پوشش‌بسيج

رئيس پليس آگاهي استان هرمزگان ازشناسايي و دستگيري يك باند سارق به عنف در پوشش مأمور بسيج در بندرعباس خبر داد.
کد خبر : ۶۰۳۶۳

به گزارش صراط به نقل از ایسنا، سرهنگ اصغر قطب‌زاده دراين‌باره گفت: به دنبال گزارش‌هاي واصله از سوي برخي پيمانكاران ساختماني در بندرعباس مبني بر اينكه افرادي با داشتن تجهيزات نظامي از قبيل افشانه و دستبند در پوشش مأمور بسيج با استفاده از چند دستگاه موتورسيكلت اقدام به ورود به عنف در ساختمان‌هاي نيمه‌كاره و در دست احداث كرده و از نگهبانان و كارگران اخاذي كرده‌اند، بررسي موضوع به‌ طور ويژه در دستوركار مأموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود : كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي با جمع‌آوري اخبار و اطلاعات لازم پس از چند روز سرانجام با همكاري تعدادي از مالباختگان حين گشت‌زني غيرمحسوس در حوالي چند ساختمان در حال احداث، سه متهم را شناسايي و در يك اقدام ضربتي و غافلگيرانه دستگير كردند.

رئيس پليس آگاهي هرمزگان خاطرنشان كرد: در بازرسي از مخفي‌گاه سارقان يك رشته دستبند، يك عدد افشانه فلفلي كشف و با تلاش و پيگيري لازم چهار مالباخته نيز كه همگي تبعه افغاني بودند شناسايي كه در مواجهه حضوري با سارقان، متهمان مورد شناسايي قرار گرفتند.

قطب‌زاده تصريح كرد : متهمان دستگيرشده صراحتاً به سرقت‌هاي متعدد به عنف در سطح شهر بندرعباس اعتراف و 20 ميليون ريال وجه نقد مكشوفه نيز از آنان كشف و به مالباختگان تحويل داده شد.

رييس پليس آگاهي هرمزگان با هدف پيشگيري از وقوع اينگونه جرائم در استان، از شهروندان خواست در صورت مشاهده يا برخورد با افراد كلاهبردار و شياد يا همچنين در صورت مراجعه افراد تحت عنوان مأمور سازماني، با رؤيت دقيق كارت شناسايي افراد و حكم مأموريت يا مجوز ورود به منزل، از واقعي‌بودن مأموران يا نوع مأموريت اطمينان حاصل و در صورت مواجه‌شدن با مورد مشكوك ضمن حفظ خونسردي در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع تا در كمترين زمان ممكن به شناسايي جرم و دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.