۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸

فرشته مرگ از غرب کشور وارد مي شود ‏

احساس سرخوشي و قوطه وري در رويا از عوارض رواني مصرف اين ماده است و عواقب جسماني آن نيز عدم تعادل ضعف بينايي ، افزايش فشار خون، افزايش ضربان قلب، سخت شدن عضلات و کاهش واکنش به تحريکات خطرناک مي‌باشد.
کد خبر : ۶۰۳۷۵
يک آسيب شناس اجتماعي از توليد و واردات مخدر اعتياد آوري با نام "فرشته" از مرزهاي غربي به کشور خبر داد.
 
دکتر مجيد ابهري در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اخيرا مافياي مواد مخدر براي ايجاد تنوع در مواد روانگردان با تغيير نام و شکل اين‌گونه مواد روند تخريب خود را سرعت بخشيده اند.
 
وي گفت: اين بار در کنار مرزهاي غربي و شمال غرب کشور توليدکنندگان مواد مخدر اقدام به توليد و صدور ماده اي اعتياد آور به نام "سيکليدين" که نام تجاري آن" فرشته" بوده و پي سي پي شناخته مي شود کرده اند و در بين مصرف کنندگان، اين فرشته مرگ به "صلح کريستال" نيز معروف شده است.
 
به گفته وي، در شهرهايي مثل ايلام ، ورود و گسترش اين ماده خطر جدي ايجاد کرده و در حال حرکت به سمت شهرهاي ديگر مي باشد. متاسفانه جوانان اين مناطق به بهانه تفنن و وقت گذراني از اين ماده استفاده مي کنند و از مشکلات و عواقب رواني آن آگاهي ندارند.
 
اين آسيب شناس اجتماعي تاکيد کرد: " فرشته" علاوه بر آنکه اعتياد آور است داراي عوارض جسماني و رواني مختلف نيز مي باشد.
 
وي افزود: احساس سرخوشي و قوطه وري در رويا از عوارض رواني مصرف اين ماده است و عواقب جسماني آن نيز عدم تعادل ضعف بينايي ، افزايش فشار خون، افزايش ضربان قلب، سخت شدن عضلات و کاهش واکنش به تحريکات خطرناک مي‌باشد.
 
اين استاد دانشگاه اظهار داشت: آموزشهاي مقدماتي براي شناساندن اين ماده و مقابله با فروش و عرضه آن مي تواند اين بار هم توطئه مافياي صهيونيستي را خنثي کند.‏