۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱

کم‌کاری آشکار تعاونی‌های مسکن مهر

در حالی متقاضیان مسکن مهر منتظر تحویل واحدهای خود هستند که بخش زیادی از تعاونی ها پرونده اعضا را به شرکت عمران پرند تحویل نمی‌دهند و برخی دیگر هنوز ساخت و ساز را در شهر پرند آغاز نکرده‌اند.
کد خبر : ۶۰۴۰۲

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی ساخت مسکن مهر وارد فاز جدیدی شده است که هنوز برخی از تعاونی هایی که پنج سال پیش، زمین برای ساخت واحدهای مسکونی تحویل گرفته بودند، ساخت این واحدها را آغاز نکرده اند.

این تعاونی ها که در گروه تعاونی های مسکن مهر دوجانبه قرار دارند، باید 16 هزار واحد را در پرند تحویل متقاضیان بدهند اما مدیران آنها نه تنها دغدغه ای برای ساخت واحدهای مسکونی در زمینهای دولتی ندارند بلکه به دنبال دریافت زمین دیگری برای ساخت مسکن هستند!

گروه دیگری از تعاونی های مسکن مهر که قراردادهای سه جانبه با دولت و متقاضی دارند هم مشکلات دیگری را در شهرجدید پرند بوجود آورده اند. این دسته از تعاونی ها علاوه بر اینکه پول بیشتری را از متقاضی طلب می کنند هنوز واحدها را بطور کامل به پایان نرسانده اند.

از سویی شرکت عمران شهر جدید پرند به این تعاونی ها اعلام کرده که پرونده متقاضیان خود را به این شرکت ارسال کنند تا اقدامات اداری انجام گیرد اما همچنان تعاونی ها از ارسال پرونده به مسئولان اجتناب کرده اند و به نظر می رسد تخلفاتی از سوی تعاونی ها در این خصوص صورت گرفته است که دلیل عدم همکاری آنها با دولت است.

در حال حاضر 600 تعاونی مسکن مهر در شهر جدید پرند وجود دارند که حدود 74 تعاونی پرونده برخی از اعضای خود را به شرکت عمران پرند ارسال کرده اند و با وجود اخطارهایی که به آنها داده شده است، پرونده اعضا را ارسال نمی کنند.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند حدود یکماه پیش اعلام کرده بود که عدم ارسال پرونده اعضای بیش از 400 تعاونی، نیاز به نظارت و بررسی لازم از سوی مسئولان دارد، گفت: شرکت عمران پرند برای آخرین بار به تعاونی های جانمایی شده در شهر پرند این اخطار را می دهد که هر چه سریعتر پرونده های اعضای خود را تا تاریخ 31 فروردین امسال به شرکت عمران شهر پرند تحویل دهند.

وی گفته بود: در صورت عدم ارسال پرونده اعضا توسط این تعاونی ها تا این تاریخ، شرکت عمران پرند از پذیرش تعاونی ها پس از تاریخ قید شده خودداری کرده و با توجه به استقبال گسترده از مسکن مهر جدید پرند، متقاضیان انفرادی جایگزین آنها می شوند.

بر اساس این گزارش، نخستین بار پایان سال گذشته به تعاونی ها مهلت داده شده بود و به تازگی هم آخرین مهلت قانونی آنها 14 اردیبهشت اعلام شده است که با وجود نزدیک شدن به این تاریخ اما هنوز اقدامی از سوی تعاونی ها برای ارسال پرونده ها صورت نگرفته است.

8 تعاونی ساخت مسکن مهر را شروع نکردند

مدیرعامل شهر جدید پرند در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تعاونی هایی که هنوز ساخت مسکن مهر را به پایان نرسانده اند، اظهار داشت: تعاونی هایی که در فاز های 4 و 5 پرند قرار گرفته اند، باید براساس برنامه زمانبندی اعلام شده در دو نوبت تیر و شهریور ساخت واحد های مسکن مهر را به اتمام برسانند.

سعید صابونی با بیان اینکه زمین های اراضی مسکن مهر از سال 1387 در اختیار برخی از تعاونی ها قرار گرفته است، گفت: تعاونی ها باید براساس برنامه زمانبندی شده واحدهای خود را تا پایان سال 90 تکمیل و تحویل متقاضیان قرار می دادند اما این موضوع اتفاق نیافتاد.

وی افزود: در صورتی که تعاونی های کم کار پروژه خود را فعال نکنند و از سوی دیگر پیشرفت فیزیکی آنها کمتر از 70 درصد باشد، قرارداد آنها لغو و ادامه ساخت پروژه بر اساس تفاهم نامه سه جانبه به انبوه ساز واجدالشرایط  واگذار می شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر پرند با بیان اینکه طولانی شدن ساخت پروژه ها یا واحدهای مسکن مهر توسط این تعاونی ها موجب افزایش سود مشارکتی ساخت شده است، بیان کرد: این هزینه ها در صورت ادامه تعلل تعاونی ها بر عهده اعضاء آنان قرار می گیرد که البته شرکت عمران شهر پرند تلاش دارد تا از طریق اداره کل تعاون و رفاه امور اجتماعی و شهرهای جدید در خصوص رفع این موضوع اقدام کنند.

صابونی افزود: هم اکنون 8 تعاونی ساخت و ساز را شروع نکرده اند که دیگر اجازه ساخت به آنها داده نمی شود و شرکت عمران پرند تامین مسکن اعضای آنها را تعهد می کند.

وی بابیان اینکه تعاونی های دوجانبه باید 16 هزار واحد مسکن مهر را تحویل می دادند، بیان کرد: به برخی از تعاونی ها که ساخت را شروع کرده اند اما به کندی پیش می روند اخطار داده شده تا سریعتر واحدهای خود را به پایان برسانند. 

نظرات بینندگان
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
باسلام ببخشید شما همش از مسکن مهر اطراف تهران می گوید ÷س بقیه چی مثل شهر کرمان که هیچ نظارتی بر تعاونی ها نمی شود که هر روزپول می خواهند از 7.5میلیون حالا شده 15میلیون تومان واین درحالی است که تلویزیوننشان میده با 12میلیون صاحب خانه شدند