۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴

اسلام ستیزی ملوان‌زبل و سندباد+عکس

شخصیت‌های مشهور کارتونی از «باگز بانی» و «اسکوبی دو» گرفته تا «ملوان زبل» و «گوفی» به دور از معصومیت عالم کودکی، مجری اهداف نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه سازندگان خود شده‌اند.
کد خبر : ۶۰۴۲۲

به گزارش مشرق به نقل از فارس، هرگاه اسمی از هالیوودیسم و یا تاثیر منفی فیلم‌های هالیوودی بر ارزش‌های یک جامعه به میان می‌آید، اکثر افراد به یاد فیلم‌هایی چون «تایتانیک»، «ماتریکس»، «هویت بورن»، «پدرخوانده» و صدها فیلم هالیوودی دیگری می‌افتند که مخاطبان‌شان بزرگسالانند، ولی در این میان شاید کمتر کسی به کودکانی بیاندیشد که ناخواسته قربانی اهداف نژادپرستانه و خشونت‌پرورانه کارتون‌های رنگارنگ و جذاب این صنعت سینمایی می‌شوند.

 «شیمون پرز»، رییس جمهور رژیم صهیونیستی،‌ در دیدار چند ماه پیش خود با سران هالیوود، از کمپانی انیمیشن‌سازی «دریم ورکز» نیز دیدن کرد و در خلال سخنرانی‌اش بر این نکته تاکید کرد که  نباید ارتباط حیاتی میان هالیوود و آموزش را نادیده گرفت و باید بدانید که کودکان بیش از سیاستمداران، به بازیگران اعتقاد دارند.

 

سخنرانی شیمون پرز در دیدار چندماه پیش او از کمپانی انیمیشن‌سازی دریم ورکز و سخنرانی در جمع چهره‌های هالیوود

 

 

شیمون پرز در سفر خود به هالیوود در کنار کاتزنبرگ، رییس کمپانی انیمیشن سازی دریم ورکز(سمت راست) و استیون اسپیلبرگ، کارگردان یهودی هالیوود (سمت چپ)

و البته سرمایه‌گذاران هالیوود، بالاخص صاحبان کمپانی‌های صهیونیستی انیمیشن‌سازی این سینما، پیش از این نیز از این امر غافل نبوده و برای رسیدن به اهداف روسای خود بالاخص در عرصه عرب‌ستیزی (اسلام‌ستیزی)، تلاش کرده‌اند تا ذهن شهروندان آمریکایی را از همان کودکی آماده پیوستن به این چرخه نژادپرستانه کنند.

شخصیت‌های کارتونی ضد اسلامی

 

 

کتاب هالیوود چگونه از عده‌ای از مردم چهره‌ای شرور می‌سازد، نوشته دکتر جک شاهین

آن‌چنانکه «دکتر جک شاهین»، استاد دانشگاه ایلینویز، اعتقاد دارد که تاکنون بیش از ده‌ها کارتون ضد اسلامی و عرب‌ستیز در سینمای هالیوود ساخته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به «باگز بانی»، «گوفی»، «ملوان زبل»، «یوسمیت سم»، «دارکوب زبله»، «پوپی»، «اسکوبی دو»، «هکل و جکل»، «پورکی پیگ»،«دنل داک»، «مرد پلاستیکی»، «ریچی ریچ»، «پینکی و برین»، «سندباد» و «علاءالدین» اشاره کرد.

دیزی داک، همسر دنل داک در نقش یک بالرین (رقاص عرب)

در این کارتون‌ها، زنان مسلمان و عرب در چهره رقاصه و زنان حرم‌سرا و مردان نیز در چهره غارتگر، تروریست‌های وحشی و شیخ‌های پولدار و صاحبان نفت معرفی شده‌اند.

 

در زیر اشاره‌ای داریم به برخی از این کارتون‌ها:

_کارتون پورکی و چهل دزد علی‌بابا:

کارتون علی‌بابا و چهل دزد بیابان که در این کارتون از علی‌بابا به عنوان سگ دیوانه بیابان یاد شده است

 

در این نامه به پورکی ماموریت داده می‌شود تا از قلعه بیابانی در برابر جمله علی‌بابا و هم‌دستان کثیفش محافظت کند

در این کارتون «علی‌بابا» که معرف مسلمانان است، با چهره‌ای مهیب و خشن ظاهر می‌شود، او به همراه چهل همراه خود که همگی همانند او دزد و غارتگرند، قصد حمله به یک قلعه بیابانی را دارند که شخصیت کارتونی «پورک» طی نامه‌ای به این مضمون «اعترافات یک جاسوس کثیف: پورکی عزیز، علی‌بابا و افراد کثیفش قصد حمله به قلعه بیابانی را دارند.» ماموریت پیدا می‌کند تا از آن محافظت کند.

_کارتون «ملاقات ملوان زبل با 40 دزد علی‌بابا»:

کارتون ملوان زبل و چهل دزد علی بابا

بر اساس گزارش فارس، این انیمیشن ساخته «دیوید فلایشر» است، در این انیمیشن، ملوان زبل همراه با همسرش و یکی از دوستان‌شان به شهری کوچک و بیابانی می‌رسند که روی دیوار عکس یک عرب را به عنوان یک تحت تعقیب چسپانده شده است.

در ادامه شهر مورد نظر مورد حمله «علی‌بابا»‌ و همراهانش که 40 دزد و یاغی هستند، قرار می‌گیرد ولی ملوان زبل بر او غلبه می‌کند.

_کارتون «باگز بانی: خرگوش صحرا»:

این کارتون در سال 1955 به کارگردانی «فریز فرلنگ» ساخته شد.

کارتون باگز بانی، خرگوش صحرا

در این کارتون خرگوش «باگز بانی» که نماد انسانی غربی است، حتی در بیابان به تمیزی اهمیت می‌دهد و اتومبیل سوار می‌شود، ولی عرب شترسوار، بیابانگردی بی‌تمدن، خشن و اسلحه به دست است که حتی در برخورد با حیوانی که به او سواری می‌دهد بسیار خشن و غیر انسانی رفتار می‌کند.

نظرات بینندگان
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۹
۱۴
خدا شفاتون بده!
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۷
۱۳
بابا دست بردارید اینطوری که همه چی باید تعطیل شود
هوا اینقدر گرم نشده که مخ تان آفتاب خورده باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۶
۴
چی بگم والا. ملوان زبل هم با اسلام دشمنه. خدا رو شکر دارا و سارا از خودمونن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۷
۳
عرب همینه عزیز، مشکل معادل نشون دادن مسلمان و عرب هست
رشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
تا دیروز دادو بیداد که ای مردم عرب دروغگوان و خلیج همیشه فارس و این حرفا امروز عربا شدن برادر خونیمون .بابا به خدا یه مقدار تعادلم بدنیست