۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷

جزييات ثبت‌نام آزمون كارداني فني‌وحرفه‌اي

سازمان سنجش جزييات ثبت‌نام و شرايط و ضوابط شركت در آزمون ورودي دوره‌هاي كارداني نظام جديد آموزشكده‌هاي فني‌و‌حرفه‌اي و موسسات آموزش عالي غيردولتي – غير انتفاعي سال 91 اعلام كرد.
کد خبر : ۶۰۴۴۳

به گزارش صراط به نقل از ايسنا، ثبت‌نام آزمون دوره‌هاي كارداني نظام جديد از روز دوشنبه 18 ارديبهشت آغاز مي‌شود و در پايان روز دوشنبه 25 ارديبهشت پايان مي‌پذيرد.

گفتني است، دارا بودن‌ گواهینامه‌ پایان‌ تحصیلات‌ دوره متوسطه‌ نظام‌ جدید در یكی‌ از رشته‌های شاخه‌های‌ فنی ‌و حرفه‌ای ‌و كاردانش و یا احراز شرایط فارغ‌التحصیلی در یكی‌ از رشته‌های مذکور از شرايط ثبت‌نام دراين دوره است.

داوطلبانی که حد نصاب نمره قبولی یکی از کدرشته‌های مشخص شده در این دفترچه را کسب نمایند ولی تا پایان شهریور ماه سال 1391 موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته مورد نظر نشوند، مشمول یکی از وضعیت‌های ذیل خواهند بود: در صورتی که کد رشته قبولی پذيرفته شده در نیمسال اول باشد، قبولی ایشان ملغی و اجازه ثبت‌نام نخواهند داشت. در صورتی که کد رشته قبولی پذيرفته شده در نيمسال دوم باشد و تا پایان دی ماه سال 1391 موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته مورد نظر بشوند، اجازه ثبت‌نام در نيمسال دوم را خواهند یافت و در غیر اینصورت قبولی آنان نیز ملغی است.

بر اساس اين گزارش دانشجوياني كه در سن مشموليت بيش از يك بار از تحصيل انصراف داده باشند، مجاز به شركت در آزمون نيستند، همچنين دانشجويان اخراجي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي مجاز به ثبت‌نام و شركت در آزمون نمي‌باشند.

همچنين سقف سنوات تحصیل در مقطع کاردانی حداکثر 5/2 سال می‌باشد و سربازان شاغل به خدمت جهت تحصيل در مقطع كارداني از خدمت ترخيص نخواهند شد.

در آزمون دوره‌هاي كارداني پيوسته نظام جديد سال 91 مؤسسات غيردولتي ـ غيرانتفاعي در 28 رشته‌ امتحاني دانشجو پذيرش خواهند نمود. داوطلبان لازم است به يكي از دو روش پرداخت الكترونيكي و مراجعه به دفاتر پستي، نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند..

گفتني است، بر اساس برنامه زماني پيش بيني شده داوطلبان از تاريخ 31 مرداد تا 2 شهريور با مراجعه به سايت اينترنتي سازمان سنجش نسبت به پرينت كارت و برگ راهنماي ورود به جلسه آزمون اقدام مي‌كنند. آزمون ورودي دوره‌هاي كارداني نظام جديد در صبح و بعدازظهر روز جمعه 3 شهريور برگزار خواهد شد.