۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷

مجازات تری جونز از منظر تورات

مرجع دینی رسمی کلیمیان ایران گفت: کتاب های آسمانی سرشار از نام و کلام خدا هستند و کسانی که به ادیان توحیدی اهانت کنند، مستحق مرگ هستند و حتما به عذاب الهی دچار خواهند شد.
کد خبر : ۶۰۴۵۳

خاخام ماشاءالله گلستانی نژاد در گفتگو با مهر بی احترامی کشیش کلیسای فلوریدا به قرآن مجید را محکوم و تاکید کرد: هتک حرمت هر یک از ادیان توحیدی در حکم توهین به همه ادیان الهی تلقی می شود.

وی افزود: هرگونه اهانت به باورهای پیروان هر یک از ادیان توحیدی از نظر پیروان حضرت موسی (ع) محکوم است و بی شک، نفرین کتاب های مقدس دامنگیر اهانت کنندگان خواهد شد.
 
خاخام گلستانی نژاد با تاکید بر اینکه هرگز نمی ‌توان با خدا جنگید، متذکر شد: کتاب‌ های آسمانی سرشار از نام و کلام خداوند متعال هستند و کسی که به هر یک از کتب آسمانی ادیان توحیدی اهانت کند، در حقیقت به جنگ با خدا رفته است.
 
مرجع دینی رسمی کلیمیان ایران گفت: در آئین یهود هنگامی که حکومت یهودی نه حکومت صهیونیستی برپا باشد و کسی به مقدسات توهین کند، حاکم دینی و شرعی او را به چهار نوع مجازات (مرگ) که صریحا در "تورات" آمده، محکوم می کند.
 
وی این مجازات ها را به ترتیب، "سنگسار (سقیلا)"، "سوزاندن (سرفا)"، "گردن زدن با شمشیر (هرگ)" و "اعدام با طناب دار (خنق)" عنوان کرد و متذکر شد که در حال حاضر به دلیل فقدان حاکمیت شریعت یهود در قالب یک نظام و ساختار حکومتی چنین مجازات هایی اعمال نمی شود.
 
خاخام گلستانی نژاد در عین حال گفت که "تری جونز که قطعا به دلیل آنکه کلام خدا را مورد بی احترامی قرار داده و به اصطلاح علمای یهود "منحل" کرده، صلاحیت پوشیدن ردای مذهبی و روحانی را ندارد، به زودی به عذاب الهی دچار خواهد شد.