۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰

همکاری کامران دانشجو با پلیس فتا

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به حمله سايبري روز گذشته به سايت اين وزارتخانه با بيان اينكه همه سيستم‌ها در وزارت علوم به اندازه كافي ايمني دارند گفت: به هيچ عنوان كسي نمي‌تواند نگراني در ذهن مردم ايجاد كند و مردم خيالشان حداقل در مورد آموزش عالي راحت باشد.
کد خبر : ۶۰۴۵۴

به گزارش صراط به نقل از ايسنا، كامران دانشجو امروز در حاشيه مراسم افتتاح كرسي يونسكو در زمينه همكاري دانشگاه و صنعت در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگاران مبني بر حمله‌هاي سايبري اخير به سايت وزارت علوم و در خصوص برنامه اين وزارتخانه براي همكاري با پليس فتا، گفت: براي ايجاد امنيت در برابر حملات سايبري علاوه بر همكاري با پليس فتا، برنامه‌هاي ديگري نيز داريم.

وي با بيان اينكه تمامي برنامه‌ها در سايت وزارت علوم داراي backup هستند، افزود: تمامي سيستم‌ها به اندازه كافي ايمني دارند.

وزير علوم با اشاره به وجود حملات سايبري در گذشته و سابقه وزارت علوم در اين زمينه، اظهار كرد: در اين رابطه در وزارت علوم تيم بسيار قوي وجود دارد كه حداقل اين حملات براي وزارت علوم مثمر ثمر نخواهد بود.

دانشجو با اشاره به وجود يكسري اطلاعات روزمره و روتين در سايت وزارت علوم كه توسط عامه مردم قابل رويت است، گفت: تمامي اين اطلاعات روزمره نيز داراي backup‌ هستند و تا كنون نتوانسته‌اند هيچ كاري انجام دهند.

وزير علوم در بخش ديگري ازاين گفت‌و‌گو در خصوص محدوديت‌هاي اعزام دانشجو به خارج از كشور، گفت: در ارتباط با اين موضوع تنها وزارت علوم تصميم گيرنده نيست بلكه دستورات و تصميمات بخشي از نظام و مراجع تصميم گيرنده در خصوص ارتباط با ساير كشورها را اجرايي مي‌كنيم.

وي با اشاره به محدوديت اعزام دانشجو به كشور انگليس، گفت: ملت ما از اين پير روباه مكار خسته شده‌، چراكه اين كشور تنها در راستاي منافع ملت خود و سلطه صهيونيست در دنيا حركت مي‌كند.

وزير علوم با اشاره به افزايش ظرفيت بورس در داخل و خارج از كشور، گفت: در آينده با اختصاص بودجه لازم مي‌توان اين افزايش ظرفيت‌ها را اعلام كرد.

ايجاد دانشگاه تك جنسيتي با عمق بيشتري پيش مي‌رود

دانشجو همچنين در خصوص برنامه وزارت علوم مبني بر تاسيس يك دانشگاه تك جنسيتي در هر استان، گفت: در حال حاضر براساس سياست‌هاي كلان و فرمايش رئيس جمهوري، ايجاد دانشگاه تك جنسيتي با عمق بيشتري پيش مي‌رود.

وي با اشاره به تشكيل كارگروه در شوراي اسلامي شدن دانشگاه‌ها اظهار كرد: اين يك بعد قضيه است كه بعد اصلي آن بازنگري در محتوا و متون علوم انساني مي‌باشد. براساس فرمايشات مراجع و علما تا متون اسلامي نشود، دانشگاه اسلامي نخواهد شد.

وزير علوم در خاتمه با اشاره به ارائه مجوز تاسيس 10 دانشگاه دخترانه غير انتفاعي، گفت: از اين تعداد 8 دانشگاه در حال فعاليت هستند كه خوشبختانه استقبال و متقاضي در اين زمينه بسيار زياد است.