۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷

حمایت پایداری از ریاست‌حداد برمجلس

سخنگوی جبهه پایداری ضمن انتقاد از عمکرد رئیس مجلس هشتم گفت: جبهه پایداری از ریاست آقای حدادعادل بر مجلس نهم حمایت خواهد کرد.
کد خبر : ۶۰۴۶۳

به گزارش مهر، کامران باقری لنکرانی امروز در نشست خبری خود که در دانشگاه شاهد برگزار شد با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شاهد یک ارتقاع گفتمانی بین گروه های سیاسی شرکت کننده در انتخابات و همچنین مردم بودیم، گفت: پیش از این عمده انتخابات ها یک انتخاب دوقطبی بود یک گروهی که داعیه طرفداری از انقلاب را داشتند در مقابل گروهی که واگرایی از انقلاب را در برنامه هایشان تبلیغ می کردند که بعدها چهره های ضد انقلاب نیز از این گروه بیرون آمد.

برای اولین بار در انتخابات مجلس نهم تمام کاندیداها در پایبندی به آرمانهای انقلاب همگرایی داشتند

وی افزود: اما در مجلس نهم شاهد بودیم که یک نوع گفتمان رایج توسط کاندیداها مطرح شد و همه مدعی دفاع از انقلاب و پایبندی به آرمان های امام بودند و شاهد حضور کسانی نبودیم که بگویند باید آرمان های امام (ره) و انقلاب را در موزه دنبال کرد.

لنکرانی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات برای اولین بار مباحث دیگری در ملاک ها و شاخص ها برای تبلیغات ظاهر شد، تصریح کرد: یکی از این ملاک ها ادعای پایبندی به اصول و مبانی انقلاب بود.
 
وی ادامه داد: در این دوره همه مدعی دفاع از آرمان های انقلاب و نظام بودند و رقابت بر سر میزان عمل به این ادعا بود و عملکرد کاندیداها در میزان پایبندی به نظام مورد نقد ، سنجش و ارزیابی مردم قرار گرفت.
 
سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه در این دوره چگونگی برخورد و مقابله با جریان فتنه و انحراف یکی دیگر از شاخص ها و ملاک های سنجش کاندیداها بود، گفت: موضع گیری در برابر جریان فتنه و انحراف یکی دیگر از ملاک های سنجش کاندیدا بود که مردم بر اساس اینکه چه کسی بهتر عمل کرده و یا اینکه آیا وابسته به این دو گروه هست یا نیست، رای دادند.
 
وی همچنین با اشاره به سلایق و گفتمان های مختلفی که در این دوره از انتخابات وجود داشت، گفت: مردم در این دوره سلایق مختلفی که وجود داشت را با یکدیگر مقایسه کرده و به بهترین آن رای دادند اینکه چه سلیقه ای  به دنبال پاسخگویی به مطالبات مردم و چه سلیقه ای برای حفظ وضع موجود و چه سلیقه ای به دنبال سیاسی کاری و یا چه سلیقه ای به دنبال کار برای مردم است.
 
لنکرانی خاطر نشان کرد: بنابراین در این دوره از واگرایی به همگرایی رسیدیم که به فضای ارتقا و پیشرفت کشور تبدیل شد که این یک نقطه تحول برای انقلاب است.
 
استفاده گروه های سیاسی از سخنان علما ابزاری نباشد
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه محمد نبی حبیبی در یکی از سخنرانی های خود به اظهارات آیت الله مصباح که فرموده بودند حمایت از احمدی نژاد اگر منجر به ترویج گفتمان جریان انحرافی شود حرام است، اشاره داشته است ، گفت: ما خوشحال هستیم که دوستانمان از نظرات علما استفاده می کنند و امیدواریم که این استفاده ابزاری نباشد و در اصول و مبانی و در مباحثی که شائبه قدرت جویی در آنها هست نیز به استوانه های علمی همچون چهره تابناک آیت الله مصباح مراجعه کنند.
 
لنکرانی توضیح داد: ما دو مصداق از پایبندی بر اصول که یکی مقابله و معارضه با فتنه به عنوان شاخص در بررسی کاندیداها بر آن تاکید داشتیم و همچنین جریانی که به نوعی در بحث های معرفتی حضور خودشان را جدای از روحانیت معرفی می کنند انحراف می دانیم و در باب سیاست هم اعتقاد داریم فعالیت های سیاسی نیز باید برخاسته از مبانی دینی باشد و نه از باب کسب قدرت و خود نیز به آن عمل خواهیم کرد.
 
وی با بیان اینکه مجلس نهم باید کارهای عقب افتاده مجلس هشتم را انجام دهد، گفت: امیدواریم مجلس نهم به دور از تنازعات سیاسی برای مطالبات مردم و نظام تلاش کند.
 
سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه عمر مجلس هشتم صرف دعواهای سیاسی بی فایده و منازعات بیسود و پرضایعه برای کشور شد، گفت: بعد از حماسه 9 دی می توانستیم با همکاری میان قوا و ایجاد یک فضای همدلی همچون قانون هدفمند سازی یارانه ها که در یک فضای بسیار دوستانه با همکاری دولت و مجلس تصویب شد به پیشرفت و خدمت رسانی بیشتری برسیم.
 
لنکرانی ادامه داد: امیدوارم مجلس نهم و دولت یازدهم همکاری خوبی با یکدیگر در این زمینه داشته باشند.
 
از ریاست حدادعادل بر مجلس نهم حمایت می کنیم
وی همچنین در مورد ریاست مجلس نهم گفت: بارها اعلام کرده ایم که موضوع بحث ریاست مجلس نهم زودهنگام است و باید تکلیف تمام نمایندگان مشخص شود.
 
لنکرانی افزود: در بحث ریاست پیشنهادهایی داریم که در وقتش به نمایندگان مجلس نهم ارائه می کنیم.
 
وی با بیان اینکه از عملکرد رئیس مجلس هشتم انتقاد داریم، گفت: رئیس مجلس هشتم بهتر می توانست عمل کند و پاسخگوی مطالبات مردم باشد .بعضی از پیشنهادهایی که خارج از چارچوب های آیین نامه مطرح شد که نمونه بارز آن وقف دانشگاه آزاد بود و هنوز هم نمایندگان گرفتار این مصوبه کذایی در دادگاه هستند.
 
وی افزود: امیدواریم با تصمیم مناسبی که قوه قضائیه می گیرد فضای پرنشاط دانشجویی در برابر انحراف از مسیر انقلاب حفظ شود و ندانسته هزینه هایی به روحیه پرسشگر دانشجو وارد نیاید.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری از ریاست آقای حداد عادل بر مجلس نهم طرفداری خواهد کرد، خاطر نشان کرد: شرط بالا رفتن ظرفیت مجلس این است که ضمن حفظ استقلال قوا و نظارتش در جهت اعتلای کشور قدم بردارند و فکر می کنیم شخصیت هایی وجود دارند که بتوانند این ظرفیت را در مجلس بالا ببرند که از جمله آن آقای حداد عادل است.
 
لنکرنی با بیان اینکه کاندیداها نباید به بهانه شورآفرینی در تبلیغات اسراف کنند، گفت شاهدیم پارچه های تبلیغاتی که کاندیداها فقط مجاز هستند در محل ستاد نصب کنند در همه جای سطح شهر نصب شده است که این مغایر با قانون انتخابات است و باید یک تغییر جدی برای قانون تبلیغات مجلس به وجود بیاید.
 
وی همچنین در مورد سئوال مجلس از رئیس جمهور گفت: ما هم به محتوای سئوال، نحوه سئوال و هم به برخی جواب هایی که داده شد انتقاد داریم.
 
لنکرانی ادامه داد: قوا به جای اینکه از هم مچ گیری کنند ظرفیت هایی که برای حل مشکلات جامعه وجود دارد را به تنش سیاسی تبدیل می کنند و بار این مسئولیت بیشتر بر دوش مجلس است چرا که نقش آن در ایجاد فرهنگسازی پررنگ تر از سایر قواست.
 
وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه برخی از گروه ها جبهه پایداری را به جریان انحرافی منتسب می کنند و از این جهت باب تخریبی بر علیه این جبهه باز کرده اند، گفت: خیلی از خواص سیاسی در فضای انتخاباتی جنجال سازی می کنند و فکر می کنند که دو گروهی که در انتخابات وجود دارند باید برخورد حذفی داشته باشند در حالیکه باید مسیر را به این سمت ببریم که هر یک از جریانات بتوانند کارآمدی ها و عملکردهای خود را به مردم معرفی کنند و مردم نیز در مورد آنها قضاوت کنند.
 
نسبت جبهه پایداری به  جریان انحرافی یک وصله نچسب است
سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه نسبت این جبهه به جریان انحرافی یک وصله نچسب است ، گفت: جبهه پایداری زیر نظر شخصیت های بزرگی همچون آیت الله مصباح و آیت الله خوشوقت تشکیل شده است و اعضای این جبهه نیز برای مقابله با جریان انحرافی هزینه های خود را پرداخت کرده اند و اینکه جبهه پایداری را برای توجیه کم کاری های مجلس به جریان انحرافی انتساب می دهند جواب نمی دهد.
 
واکنش جبهه پایداری به فهرست انتخاباتی جریان انحرافی
لنکرانی با اشاره به فهرست انتخاباتی جریان انحراف گفت: در چند روز اخیر شاهد بودیم افرادی که به نوعی بلندگوهای اجتماعی جریان حاشیه ساز عدالت بودند سعی کردند با اعلام فهرستی که مورد توجه مردم نیز قرار نگرفت در صحنه اعلام حضور کنند و جبهه پایداری نیز اعلام کرد هیچ همراهی با این فهرست ندارد و توقع داریم دیگران هم همین طور عمل کنند.
 
کسی که تمام سابقه سیاسی اش مقابله با اصلاح طلبان بود؛ امروز در فهرست اصلاح طلبان است

وی تصریح کرد: برخی افراد که تمام سابقه سیاسی شان مقابله با اصلاح طلبان بوده امروز اسمش درلیست اصلاح طلبان قرار می گیرد و به هر روش، قانون، قدرت و ثروتی خودشان را برای کسب کرسی مجلس منتسب می کنند که این یک آفت نظام سیاسی است.