۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۴

عجایب دنیای باستان+عکس

قدمت اهرام مصر به چند سال قبل برمی گردد؟ آیا آتلانتیس وجود داشته و اکنون در کجا قرار دارد؟ به راستی چه زمانی به این سوالات پاسخ داده خواهد شد؟
کد خبر : ۶۰۴۷۹
باشگاه خبرنگاران: در دنیای امروز ما آثار زیادی از دوران باستان باقی مانده است. بعضی از این سازه های باقی مانده تاریخی دارای تاریخچه واضح و مشخص هستند اما تعدادی از آنها با اسرار و رازهای زیادی ترکیب شده اند. در این مطلب شما را با تعدادی از این اسرار آشنا خواهیم کرد.



مجسمه ابوالهول و اهرام مصر

مجموعه اهرام مصر و مجسمه ابوالهول بدون شک یکی از پر رمز و رازترین مکان ها در این جهان است. یکی از اسراری که در مورد این مکان وجود دارد قدمت آن است. در مورد این مسئله نظریات بسیار متفاوتی مطرح شده است. بعضی از باستان شناسان قدمتی در حدود 4500 سال را برای این مجموعه پیش بینی می کنند و در عین حال تعدادی از کارشناسان با محاسبه وضعیت آب و هوایی آن زمان و بسیاری دیگری از عوامل قدمتی در حدود 10 هزار سال را برای این مجموعه در نظر گرفته اند. واقعا این سنگهای بزرگ چگونه به این مکان حمل شده است؟ در آن زمان علوم تا چه حد در مصر باستان پیشرفت کرده بوده است؟ واقعا چه کسانی و در چه زمانی این مجموعه را ساخته اند؟



نقاشی های نازاک

در فاصله نزدیک به 400 کیلومتری از شهر لیما پایتخت پرو و در یک منطقه صحرایی نقش های بزرگ و دقیقی بر روی زمین کشیده شده است. تصاویری از چندین گونه جانور و همچنین یک پرنده بزرگ که چند کیلومتر در چند کیلومتر مساحت دارد در این منطقه بر روی زمین کشیده شده است. این نقش ها که در سال 1930 کشف شده است به تمدن های باستانی آمریکای جنوبی تعلق دارد و هنوز کسی به درستی هدف از طراحی این نقش ها را نمی داند.



آتلانتیس

آیا این جزیره که وصف آن توسط افلاطون در زمانی در حدود 370 سال قبل از میلاد انجام شده است حقیقت دارد؟ تحقیقات فراوانی در سالهای گذشته در مورد این مکان صورت گرفته است و به همین دلیل نظرات بسیار متفاوتی در این مورد وجود دارد. مکانهایی همچون سواحل کوبا ، انگلستان و مدیترانه برای این جزیره اعلام شده است. و هنوز هم کسی نتوانسته است به قاطعیت در مورد وجود و یا عدم وجود این جزیره صحبت کند.



تقویم مایا

بسیاری از مردم دنیا در سالهای اخیر با عبارت و اخباری در مورد پایان جهان در سال 2012 میلادی آشنا شده اند اما شاید کمتر کسی در مورد منبع این نظریه چیزی بداند. اقوام مایا در آمریکای لاتین دارای تقویمی عجیب به شکل خورشید و همچنین علائمی عجیب در اطراف آن بودند که بر اساس آن جهان در سال 2012 و به صورت دقیق تر در 21 دسامبر به پایان می رسد. در این تقویم و یا فرهنگ مایا اشاره دقیقی به این که معنی این عبارت چیست نشده است. آیا این نشانه پایان بشر است؟ آیا این نشانه شروع عصری جدید است؟



سفر به آمریکا

آیا کریستف کلومب اولین کاشف آمریکا بود؟ ما می دانیم که بومیان زیادی در این منطقه از جهان زندگی می کردند که بالطبع جدا از سایر مردم دنیا بودند. اما در سالهای بعد و انجام کاوشهای باستانی مشخص شد که در قاره آمریکا سکه های رومی و یونانی و آثاری از تمدن های باستانی شرق وجود دارد. آثار و شواهدی بسیار محکم که جایی برای هیچگونه کتمان را باقی نمی گذارد. نتیجه این که دانش ما در مورد سفرهای طولانی دریایی در گذشته بسیار کم است.



خرابه های زیر آبی ژاپن

در فاصله کمی از سواحل اوکیناوای ژاپن و در عمق 30 متری آب باقی مانده هایی سنگی از سازه های انسانی وجود دارد که مسلما به یک تمدن باستانی ناشناخته تعلق دارد. شباهتهای زیادی بین سازه هایی که در این مکان وجود دارد با سازه های موجود در آمریکای لاتین است. هنوز به درستی مشخص نیست که کدام تمدن و در چه سالهایی این سازه ها را ساخته است و چگونه این مکان ها از بین رفته اند.
نظرات بینندگان
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۱۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۰
جالب بود.ممنون.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز