۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۲

انتقاد از وضع فرهنگی تنگه واشی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه گفت: فرهنگ شهادت وضع کنونی منطقه تفریحی "تنگه ‏واشی" در فیروزکوه را نمی‏پذیرد.
کد خبر : ۶۰۴۹۱

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران-دماوند، ابراهیم اکبری عصر امروز در جمع مسئولان فرهنگی شهرستان دماوند بیان کرد: در روستای "جلیزجند" شهرستان فیروزکوه با وجود تقدیم 17 شهید به انقلاب به واسطه بی‏فرهنگی‏های برخی‏ها، وضع چندان قابل قبول نیست.

وی اظهار داشت: هر چند مردم این روستای زیبای شهیدپرور همچنان فرهنگ خود را با همان اصالت حفظ کرده‏اند؛ اما بی‏فرهنگی‏های برخی گردشگران در آن منطقه مشکلاتی ایجاد کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در ادامه با اشاره به وضع فرهنگی نواحی گردشگری شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر توانمندی‏های گردشگری شهرستان دماوند تنها محدود به چند منطقه خاص نیست.

اکبری اضافه کرد: همه نواحی این دیار و شهرستان فیروزکوه برای توسعه صنعت توریسم دارای استعدادهای بالقوه‏ای است.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه، اغلب اراضی حواشی نواحی گردشگری دماوند املاک خصوصی است.

وی تصریح کرد: در هر یک از باغات اطراف سایتی گردشگری در دماوند مانند "غار رود افشان" دماوند باغ‏های خصوصی وجود دارد و بهترین راه برای کنترل آسیب‏های فرهنگی در چنین مناطقی، اجتماع گردشگران در اماکن استقرار از پیش تعیین شده است.

* ورود 60 هزار نفر به دماوند در ایام تعطیل فصول گرم

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه از ورود 60 هزار نفر به شهرستان 100 هزار نفری دماوند در ایام تعطیل خبر داد و افزود: در ایام تعطیل فصول گرم سال بیش از نیمی از جمعیت کنونی شهرستان دماوند وارد مناطق تفریحی و واحدهای ویلایی این خطه می‏شوند.

اکبری ادامه داد: حال این سئوال مطرح است که آیا می‏توان امور فرهنگی این تعداد ورودی ساکن در واحدهای ویلایی را کنترل کرد.

* گردشگری در قالب تور؛ راهکار کنترل آسیب‏های اجتماعی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه ورود توریست در قالب تورهای گردشگری را بهترین راهکار کنترل آسیب‏های اجتماعی خواند.

وی افزود: پیشنهاد ما به شورای فرهنگ عمومی دماوند و همچنین اداره‏کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، برپایی تورهای گردشگری است.

اکبری تصریح کرد: در سایه این اقدام می‏توان با تورهایی که اعضای آن به مسائل غیرفرهنگی روی آورده‏اند، برخوردهایی قانونی مانند تعلیق صورت داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه اضافه کرد: حضور تک ‏تک افراد بدون ضابطه خاص به هر ترتیب مشکلات و تبعات منفی ضدفرهنگی را نیز به دنبال دارد.

 

* لزوم تذکر حدود جرایم امور ضد ‏فرهنگی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه با تاکید بر لزوم فضاسازی اماکن عمومی شهرستان دماوند در ایام گرم سال خاطرنشان کرد: مسئولان امور اجرایی و قضایی شهرستان دماوند در ماه مبارک رمضان در قالب نصب بنرهایی مصادیق جرایم مرتبط با این ماه و همچنین حدود قانونی آن را متذکر می‏شوند.

اکبری ادامه داد: از این تجربه موفق می‏توان در ایام تابستان و در راستای برخورد با نمودهای ضدفرهنگی همچون رعایت نکردن عفاف و حجاب نیز استفاده کرد و مسائل قضایی را به معدود افراد بی‏فرهنگ گوشزد کرد.

نظرات بینندگان
ناشناس سبز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳
۰
بابا دست از سر کچل مردم بردارید چی میخواید از جون ما؟ همین کارا رو میکنید ملت میرن دبی پول تو جیب عربا میریزن اونوقت اونا شاخ میشن خط و نشون میکشن