۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۶

رقابت میان گروههای صهیونیستی آغاز شد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با نزدیک دانستن زمان تعیین تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام این رژیم از آغاز مبارزات انتخاباتی بین گروههای صهیونیستی خبر داد.
کد خبر : ۶۰۵۰۰

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم خواستار برگزاری زودهنگام انتخابات پارلمانی شده است.

هدف نتانیاهو از این اقدام تقویت موضع خود پیش از بالاگرفتن رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر عنوان شده است. این در حالی است که انتخابات در سرزمینهای اشغالی طبق روال عادی باید اکتبر 2013 برگزار شود.

به گفته باراک، پارلمان رژیم صهیونیستی (کنیست) طی روزهای آینده درباره تاریخ دقیق برگزاری انتخابات زودهنگام تصمیم گیری خواهد کرد.
 
این مقام صهیونیستی که یکی از رقبای نتانیاهو برای تصاحب کرسی نخست وزیری به شمار می رود، اظهار داشت : برای من تفاوتی نمی کند که تاریخ برگزاری انتخابات اواسط آگوست و یا اواسط اکتبر اعلام شود، ما وارد مبارزات انتخاباتی شده ایم.
 
در همین حال "آویگدور لیبرمن" رهبر حزب صهیونیستهای افراطی "ییسرائیل بیتنو" با بیان اینکه این انتخابات پارلمانی تعیین کننده خواهد بود، مسئله اصلی را تعیین تاریخی مشخص برای آن عنوان کرد.
 
به گزارش رادیو اسرائیل، نتانیاهو ترجیح می دهد انتخابات پارلمانی در تاریخی بین اواسط آگوست و اوایل سپتامبر (اواخر مرداد تا اواسط شهریور) برگزار شود با این حال "شائول موفاز" رهبر کادیما اصلی ترین حزب اپوزیسیون خواهان برگزاری این انتخابات در اکتبر(مهر ماه) امسال است.