۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۲

انگلیس، مزرعه بزرگ کاشت ماری جوانا

اتحادیه افسران ارشد پلیس انگلیس اعلام کرد این کشور به مزرعه بزرگ کاشت مواد مخدر تبدیل شده است، به طوری که روزانه 20 مزرعه ماری جوانا در این کشور کشف می شود.
کد خبر : ۶۰۵۱۰

به گزارش صراط به نقل از پرس تی وی، بر اساس اعلام اتحادیه افسران ارشد پلیس انگلیس، این کشور به مزرعه بزرگ کاشت ماری جوانا تبدیل شده است، به طوری که روزانه 20 مزرعه کشت ماری جوانا در این کشور کشف می شود.

بر اساس تحقیقی که توسط اتحادیه افسران ارشد پلیس انجام شده، پلیس انگلیس در سال های 2011-2010  مجموعا حدود 7 هزار و 865 مزرعه کشت ماری جوانا کشف کرده که نسبت به سالهای 2010-2009 رشدی 15 درصدی را نشان می دهد.

این در حالی است که روند کشت ماری جوانا حکایت از رشد بیش از 150 درصدی تعداد موارد کشف کشت این گیاه در انگلیس طی 4 سال گذشته دارد.

پلیس همچنین اعلام کرده که تعداد جرائم مرتبط از 14 هزار و 982 فقره به 16 هزار و 464 فقره در طی سال گذشته افزایش یافته است.

آلن گیبسون، فرمانده پلیس اسکاتلند یارد که مسئول عملیات کشف مزارع ماری جوانای پلیس انگلیس است، با تایید اینکه کشت ماری جوانا خطر قابل توجهی برای انگلیس محسوب می شود، اضافه کرد، بسیاری از محل های کشت این گیاه در خانه ها قرار دارند  که کاشت ماری جوانا در آنها تجارتی کم خطر و در عین حال پر سود برای خلافکاران محسوب می شود.

اتحادیه افسران ارشد پلیس انگلیس در بخش دیگری از گزارش خود آورده است، بخشی از مشکل افزایش کشت ماری جوانا از این حقیقت نشات می گیرد که شرکت های تولید ماری جوانا اولویت اول بسیاری از  نیروهای پلیس نبوده اند و به جای آن پلیس تمرکز خود را صرف مبارزه با مواد مخدر نوع آ شامل هروئین و کوکائین کرده است.