۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
رهبران ایران متفکر و محاسبه‌گر هستند

هراس ایهود اولمرت از رهبران ایران

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با متفکر و محاسبه‌گر خواندن رهبران ایران، این رژیم را از هرگونه پیشتازی در اقدام نظامی علیه ایران بر حذر داشت.
کد خبر : ۶۰۵۸۹

به گزارش صراط به نقل از مهر؛ ایهود اولمرت که با کریستین امانپور خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان. گفتگو می کرد، افزود: اگر تلاش های جامعه جهانی در رابطه با توقف برنامه هسته ای ایران شکست بخورد آن وقت اسرائیل نباید پیشتاز در استفاده از ابراز نظامی علیه تهران باشد.

اولمرت افزود: برخورد نظامی باید آخرین گزینه باشد و در صورتی که تمامی تلاش ها شکست بخورد، من ترجیح می دهم که آمریکا با حمایت جامعه جهانی در این باره اقدام کند.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی همچنین گفت که دولت آمریکا در عین حال باید تصمیم بگیرد میدان عملیات علیه ایران را افزایش دهد و اسرائیل، گرچه پیشتاز این اقدام نخواهد بود، اما قطعاً بخشی از این اقدام و تلاش خواهد بود.

اولمرت در عین حال اظهارات مخالفان اقدام علیه ایران از جمله یووال دیسکین را به باد انتقاد گرفت و گفت: این سخنان کاملاً غیر عادی است و من ترجیح می دهم بین ابعاد شخصی آنچه که دیسکین گفت و ابعاد اساسی گفته های وی تمایزی قائل بشوم. ما فکر نمی کنیم که اولویت ها در مسیر درستی هدایت می شوند. همانطور که گفتم اولویت ها بر اساس یک نگرش محترمانه، جدی و دقیق برای همکاری با رئیس جمهوری آمریکاست نه سرزنش یا موعظه او.

این مقام صهیونیست افزود: نیازی به اقدام فوری علیه ایران وجود ندارد و من یک چیز را می دانم که ایران هنوز به مرحله توسعه برنامه هسته ای نرسیده و این نشان می دهد که آنها دست کم متفکر هستند که این به معنی آن است که آنها در حالت حمله نیستند، بلکه در حال محاسبه گامهای خود هستند.

وی در ادامه به عدم اطمینان خود به تصمیمات رهبران فعلی اشاره و در عین حال اضافه کرد: ارزیابی تمامی سازمان های اطلاعاتی در باره واکنش ایران به یک اقدام احتمالی این است که این کشور واکنش نشان خواهد داد و ممکن است این مسئله سبب بروز جنگ و بی ثباتی در خاورمیانه و در نتیجه پیامدهای بد اقصادی برای منطقه شود.

اولمرت در بخش دیگری از این گفتگو به اقدام اسرائیل علیه یک منطقه نظامی در سوریه اشاره کرد و بطور ضمنی تائید کرد که وی دستور حمله به این تاسیسات را که گفته می شود تاسیسات هسته‌ای بودند صادر کرده است.