۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۲

بزرگترین تظاهرات‌ روزکارگر در آمریکا

شهرهای مختلف آمریکا شاهد برگزاری بزرگترین تظاهرات ضد سرمایه‌داری موسوم به "تظاهرات روز می" در تاریخ آمریکا خواهد بود و انتظار می‌رود این درگیری‌ها با دخالت پلیس به خشونت کشیده شود.
کد خبر : ۶۰۶۱۳

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، در ادامه اعتراضات جنبش وال استریت، معترضان آمریکایی در حال آماده شدن برای برگزاری بزرگترین تظاهرات سراسری در طول تاریخ آمریکا می‌شوند.

فعالان جنبش "اشغال وال استریت" خواستار برگزاری اعتصاب سراسری در آمریکا شدند و از کارگران آمریکایی خواسته‌اند که در اعتراض به نظام سرمایه‌داری  روز اول ماه می به محل کار خود نروند.

معترضان به نظام سرمایه‌داری در آمریکا

ده‌ها هزار تن از فعالان معترض در نظر دارند در 1 ماه می در اعتراض به نفوذ بانک‌های آمریکایی و کمپانی‌ها در نظام سیاسی آمریکا اقدام به برگزاری بزرگترین تظاهرات سراسری کنند که الهام گرفته از تظاهرات گسترده اروپا  بوده است.

فعالان آمریکایی از دانشجویان خواسته‌اند که در روز 1 ماه می به دانشگاه نروند و همچنین  از مردم خواسته‌اند که در این روز خرید کالا را تحریم کنند.

درخواست معترصان برای برگزاری تظاهرات 1 می

کانون اعتراضات شهر نیویورک خواهد بود و معترضان اقدام به بستن نقاط مهم شهر از جمله "پل بروکلین" خواهند کرد.

بزرگترین تظاهرات ضد سرمایه‌داری در 115 ایالت آمریکا از جمله سان‌فرانسیسکو، سیاتل و اوکلند برگزار می‌شود.

موسسه مالی "ولز فارگو"  پس از دریافت بسته‌های مشکوک حاوی پودرهای سفید 3 شعبه بانک را در نیویورک تعطیل کرده است و تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

 

حضور گسترده مردم در تظاهرات جنبش «وال استریت»

تظاهرات اعتراض‌آمیز در نقاطی از نیویورک مانند "پل بروکلی" که در اعتراضات اکتبر 700 نفر بازداشت شدند و تونل‌های "لینکلن" و "هالند" که موجب اختلال در ترافیک شهری می‌شود پررنگ‌تر خواهد بود.

در همین حال به دنبال فراخوان فعالان در سایت "اشغال وال استریت" برای حمله معترضان به موسسات مالی و بورس سهام نیورک، بانک‌های آمریکا با همکاری یکدیگر به جمع‌آوری اطلاعات برای مقابله با هجوم معترضان به بانک‌ها شدند.

"مایکل بلومبرگ" شهردار نیوریورک اظهار داشته است با برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز کنار می‌آید اما به معترضان اجازه نخواهد داد کنترل شهر را در دست بگیرند.

تظاهرات تسخیر وال استریت در نیویورک

جنبش "اوکلند را اشغال کنید" که بزرگترین گروه تندرو جنبش ضد سرمایه‌داری در آمریکا است برنامه خود برای مسدود کردن پل "گلدن گیت" را لغو کرده‌اند اما تظاهرات گسترده‌ای را در راستای برگزاری بزرگترین اعتراضات سراسری در تاریخ آمریکا برگزار خواهند کرد.

در حالی فعالان جنبش وال استریت اقدام به برگزاری بزرگترین تطاهرات در تاریخ آمریکا می‌کنند که اعتراضات به نظام سرمایه‌داری آمریکا در 17 دسامبر سال گذشته با تجمع در پارک "زاکتی" در منهتن از سر گرفته شد و اعتراضات گسترده ضد سرمایه ‌داری درکشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه برگزار شده است.