۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹

مقام دولتی رشوه خوار تسلیم دادگاه شد

به خاطر این رسوایی از مردم و دفتر ریاست جمهوری عذرخواهی مي کنم. من لايق بدترين مرگ هستم چرا كه از اعتماد عمومي سواستفاده كردم و رئيس جمهور را فريب دادم.
کد خبر : ۶۰۶۲۳

اثبات رشوه خواري نزديك ترين مشاور و محرم اسرار رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، دولت اين كشور را دچار بحران كرد.

به گزارش الف به نقل از خبرگزاری شینهوا، جونگ روز شنبه به دلیل رسوایی رشوه خواري، از مردم کره‌جنوبی عذرخواهی و خود را تسليم دادگاه کرد.

هفته گذشته "چویی سی جونگ" ۷۵ ساله توسط مقامات قضایی برای بیش از ۱۴ ساعت به اتهام دریافت پورسانت و رشوه از یک شرکت ساختمانی در ازای در اختیار گذاشتن نفوذش در یک پروژه مهم امور توسعه بازجویی شد و سرانجام به در يافت پول از اين شركت اعتراف كرد.

این مشاور ارشد رئیس‌جمهوری کره جنوبی اعتراف کرد که از این شرکت پول دریافت کرده است و این پول‌ها را در انجام نظرسنجی‌ها طی رقابتهای انتخاباتی سال ۲۰۰۷ هزینه کرده بود.

وی به خبرنگاران گفت: به خاطر این رسوایی از مردم و دفتر ریاست جمهوری عذرخواهی مي کنم. من لايق بدترين مرگ هستم چرا كه از اعتماد عمومي سواستفاده كردم و رئيس جمهور را فريب دادم.

در اوایل سال جاری"چویی سی جونگ" به عنوان رئیس کمیسیون دولتی ارتباط کره به دلیل افشای رسوایی رشوه در این کمیسیون از جمله اتهام علیه مشاورش استعفا کرد.

حزب مخالف دموکراتیک متحد در کره جنوبی اعلام کرد که "چویی سی جونگ" بودجه‌های غیرقانونی برای هزینه در امور سیاسی دریافت کرده است که این رسوایی پرونده فساد مالی دیگری را برای دولت سئول مطرح می‌کند.

در همين حال شبكه تلويزيوني تي وي كي از سئول گزارش داد پيش از رسوايي مشاور ارشد رئيس جمهور كره جنوبي، بسياري از فعالان سياسي و رسانه ها "چویی سی جونگ" را فردي مشكوك و داراي روابط با افراد فاسد معرفي مي كردند اما رئيس جمهور كره همواره از محرم اسرار خود دفاع مي كرد و گزارشها درباره جونگ را ناشي از حسادت مي دانست.

این رسوایی فساد مالی علیه این محرم اسرار رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در حالی افشا شده است که یکسری رسوایی‌های فساد مالی علیه مشاوران و وابستگان لی میونگ باک رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی چالش جدی برای رئیس دولت این کشور ایجاد کرده است.

دادستان كل كره گفته است بخاطر مقام بالاي جونگ و آسيبي كه رفتار وي به اعتماد عمومي زده، دادگاه مشاور رئيس جمهور بطور ويژه و خارج از نوبت تشكيل مي شود و دادستاني براي پيشگيري از تكرار چنين رفتارهايي در سطح مقامات ارشد دولت، اشد مجازات براي جونگ را درخواست خواهد كرد.

نظرات بینندگان
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۰
باورکنید اول فکر کردم مربوط به ماست و ناگهان روی صندلی خود سیخ شدم. بعد که حواسم بیشتر جمع شد، متوجه این مشکل شدم که ما رشوه خوار از کجا پیدا کنیم که بدادگاه بدهیم؟ نه اینکه نداریم، مستنداً گیرانداختن شان باین آسانی نیست، خیلی زبل هستند و رشوه دهنده هم معمولاً از ترس گذر پوست به دباغ خانه افتادن همکاری نمیکند.