۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸

بازيگران عزيز ببخشيد كه مزاحميم!

بالاخره پس از كلي تبليغ و در بوق وكرنا كردن، آقاي رامبد جوان "گپ" خود را روي آنتن برد. اين برنامه كه مستندگونه بوده و از شبكه جهاني ifilm پخش مي شود اولين قسمت خود را هفته پيش به تصوير كشيد.
کد خبر : ۶۰۶۴۵

به گزارش آويني فيلم، اين برنامه حول زندگي خصوصي بازيگران مي چرخد و به نوعي در زندگي آنان سرك مي كشد، از ازدواجشان گرفته تا... . جداي از داشتن حداقل هاي اجرا كه "جوان" واقعا ضعيف بود، در همان اولين قسمت برنامه نكاتي وجود داشت كه به نظر مي رسد در صورت ادامه يا بايد اصلاح شود و يا اينكه تعطيل!

گرچه جاي تعجب است كه سيما با داشتن سابقه "اجراي آزاد" فرزاد حسني حالا همين رويه را براي رامبد جوان در پيش گرفته اما در هر صورت حالا كه رويه سيما بر همين منوال است چند نكته انتقادي از همان برنامه اول كه به چشم آمد را در ادامه متذكر مي شويم:
اولين انتقاد را بايد به نگاه اشتباهي كه اين روزها بين افراد مشهور، خصوصا بازيگران نسبت به مردم وجود دارد، وارد دانست. نگاهي كه اوج آن را در"گپ" شاهد بوديم. هر چند اين نگاه در برنامه صندلي داغ سرباز كرد اما حالا مي بينيم كه خيلي راحت و بازتر آن را سيما چشم در چشم مردم عنوان مي كند.

اين نگاه، مردم را مزاحم افراد مشهور معرفي مي كند! مردمي كه عامي بوده و يك مشت مزاحم هستند و باعث شده اند آقايان و خانم هاي عزيز مشهور! دچار ناراحتي بشوند. در برنامه رامبد جوان دقيقا اين اتفاق افتاده و جالب تر اينكه در آن يكسري وظايف براي مردم نسبت به هنرمندان و بازيگران برشمرده شد!

خلاصه بعد از اينكه مردم سربار هنرمندان معرفي شدند و هنرمندان عزيز افرادي هستند كه با كرامت به مردم لطف مي كنند بر مي خوريم به روابط آزاد زن و مرد در "گپ".

از قرار معلوم عوامل اين برنامه قائل به حرمت ميان روابط زن و مرد نامحرم نيستند كه اينگونه همسر آقاي جوان يعني سحر دولتشاهي با اشكان خطيبي در برابر دوربين با يكديگر راحت هستند! از با اسم كوچك صدا زدن همديگر كه بگذريم تصور مي شود در قسمت هاي بعدي شاهد اتفاقات ناگواري باشيم كه در شان مردم نيست البته شايد در شان سيما باشد چرا كه خط شان صدا و سيما چند وقتي است جا به جا شده است.

در مورد لباس مهمانان و ميزبانان گرامي هم توصيه مي شود مقداري هزينه كنند و از پارچه بيشتري براي دوخت لباس استفاده كنند تا نفسشان به شماره نيافتد و اندامشان... .

اتفاق جالب بعدي ماجراي دوست بودن خطيبي با همسرش قبل از ازدواج است كه باعث امتنان از سيما است چرا كه مروج دوستي دختر و پسر شد. خطيبي چنان به راحتي از اين مسائل حرف مي زد كه انگار در كشورمان عادي است.

قبح رابطه محرم و نامحرم و روابط غير ديني دختر پسري كه به لطف صدا و سيما، سينما و تئاتر خيلي وقته ريخته شده است اگر قبلا غير محسوس به مخاطب القا مي شد اكنون خيلي فاش و با هزينه بيت المال به تصوير كشيده مي شود.

يعني اگر تا الآن فقط در مجلات زرد و سايت هاي مستهجن حرف از زندگي خصوصي بازيگران بود الآن در سيماي جمهوري اسلامي مي توان آن ها را ديد.(زندگي كه با پخش اولين برنامه گپ حكايت از اسلامي بودن آن ندارد)

اگر بدانيم كه رامبد جوان همان كارگردان "ورود آقايان ممنوع" است خيلي راحت تر به ماموريت "گپ" پي مي بريم و مي فهميم كه به چه راحتي آنتن بين المللي كشورمان را كه در غرب و عرب! ديده مي شود به دست اين افراد داده ايم.

گفتني است تاكنون در اين مجموعه بازيگراني همچون رضا عطاران، مريلا زارعي، سيامك انصاري، داوود رشيدي، بهاره رهنما و پيمان قاسم خاني، شقايق دهقان و محراب قاسم خاني، مهرانه مهين ترابي، نسرين مقانلو و... در مقابل دوربين ناگفته هايشان را گفته اند كه در هفته هاي آينده پخش خواهد شد!

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۵
برنامه گپ منطقی به نظر میاد. خیلی افراد هستند که همدیگر رو به اسم کوچیک صدا میزنند. در ضمن فکر کنم شما تو جامعه نیستی ببینی خیلی از دخترها و پسرها با هم دوست هستند و برخی با هم ازدواج میکنند.
تا کی میخواهید ...؟
میرمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
یکی نیست به این خودشیفته های بی ظرفیت بگه شما هرچی دارین از همین توجه و عنایت و لطف ملت همیشه نجیب ماست، حالا خودتون رو میگیرین و هویت اصلیتون ......... رو فراموش کردین ...