۲۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۸

«ال90»؛ايران خودرو يا پارس خودرو؟

کد خبر : ۶۰۶۷
خبرگزاري آريا- قرارداد توليد مشترك ال-90 در 27 اكتبر 2003 ميان سازمان گسترش و نوسازي صنايع و شركت رنو امضا و قرار شد بر اساس آن خودرو لوگان با نام تندر90 به صورت مشترک در دو شرکت خودروسازي ايران خودرو و پارس خودرو( گروه خودروسازي سايپا) توليد و عرضه شود.
به گزارش سرويس اقتصادي آريا در همين حال بروز ابهامات مختلف و اختلاف نظر در مفاد قرارداد ال90 باعث شد عرضه اين خودرو كه قرار بود تا پايان سال 84 عملي شود به تعويق بيفتد و در نهايت در انتهاي سال 85 با ثبت نام از متقاضيان و تحويل در سال 86 توليد و عرضه اين خودرو در کشور آغاز شد.
به گفته كارشناسان قرارداد توليد تندر 90 تنها قراردادي است كه درتاريخ 50 ساله صنعت خودروي كشور، قرار بود اجراي آن با 60 درصد توليد داخل آغاز شود و البته اولين قراردادي است كه با آغازثبت نام ازمتقاضيان خريد تندر 90 دراواخر سال 85 كل ميزان تعيين شده براي عرضه درهمان روزهاي ابتدايي، پيش فروش شد و ايران خودرو و پارس خودرو متعهد شدند به ترتيب 50 و 25 هزاردستگاه تندر 90 را به مشتريان تحويل دهند.
پارس خودرو با درک صحيح از توانمندي هاي خود و چاشني دورانديشي، نيمي از تعهدات شرکت رقيب را تعهد کرد و با تاسيس خط توليدي پيشرفته، رباتيک و اختصاصي براي توليد تندر90، توانست توليد اين خودرو را شروع کند. اما شرکت ايران خودرو که در خط توليد پيکان و تنها با اتکا بر تخصص نيروي انساني خود اقدام به توليد دستي اين خودرو کرد، گويي از ياد برده بود که توليد خودرو در سطح بين المللي و با کيفيت روز دنيا نياز به تجهيزات، برنامه ريزي و دقت عمل در تعهدات بعمل آورده دارد.
بروز برخي مشكلات در سر راه اين دو خودروساز از جمله نظارت رئيس مابانه رنوپارس، مانع از تحقق اين اهداف و در نتيجه باعث انتقاد خريداران شد، تا آنجا كه محرابيان وزير صنايع، خودروسازان را به واردات تندر براي پاسخگويي به نياز مشتريان تهديد كرد و از آنها خواست تا هرچه سريعتر نسبت به انجام تعهدات خود عمل كنند.
وزير صنايع و معادن همچنين در چند مصاحبه دليل اصلي کاهش توليد تندر90 را مربوط به عمل نکردن شرکت رنوپارس به برخي از بندهاي قراردادش با ايران دانست و کارشناسان صنعت خودروسازي کشور نيز بارها اين موضوع را تصديق و تبيين کرده اند که وجود شرکتي واسطه به نام رنوپارس نه تنها راه را براي توليد اين خودرو تسهيل نمي کند، بلکه باعث کند شدن روند توليد اين خودرو و برخوردهاي سليقه اي و افزايش قيمت هاي تمام شده نيز مي شود.
بحث مربوط به تامين قطعات تندر90 نيز داستان ديگري است. تا آنجا که شرکت رنوپارس با برخوردهاي سليقه اي هر از گاهي به بهانه هاي واهي ( و گاها درست از قبيل بدهي ايران خودرو به اين شرکت) عرضه قطعات مورد نياز را متوقف مي کرد. همچنين از آنجايي که بخشي از قطعات مورد نياز اين خودرو از قطعه سازان داخلي تامين مي شد در بسياري از موارد نبود يک بخش متمرکز مديريتي و بي طرف باعث مي شد روند توليد اين خودرو به خطر بيفتد و گاهي کاملا قطع شود . تا آنجا که مسيح تفرشي مدير عامل شرکت پارس خودرو در مصاحبه اي علت اصلي توقف خطوط تندر90 را در مقطعي از زمان، نبود قطعاتي عنوان کرد که از جانب قطعه سازان گروه صنعتي ايران خودرو تامين مي شد.
بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، از زمان آغاز توليد خودرو تندر90 در شرکت هاي ايران خودرو و پارس خودرو، در کل تعداد 64 هزار و 415 دستگاه تندر90 در شرکت پارس خودرو و 50 هزار و 968 دستگاه در شرکت ايران خودرو توليد شده است، و سهم شرکت پارس خودرو و ايران خودرو در توليد تندر90 در سال 88 به ترتيب 25 هزار و 117 دستگاه پارس خودرو و 7هزار و 847 دستگاه ايران خودرو بوده است و تا پايان ارديبهشت سال جاري نيز پارس خودرو 4 هزار و 13 دستگاه و ايران خودرو 2 هزار و 10 دستگاه تندر توليد کرده است.
شرکت پارس خودرو به عنوان سردمدار پيشنهاد تمرکز مديريت در توليد تندر90 از 2 سال قبل اقدام به مطرح سازي و پيگيري اين موضوع نمود. موضوعي که از ابتدا مورد توجه اين شرکت و عدم توجه و استقبال شرکت رقيب بود.
مسيح تفرشي مدير عامل شرکت پارس خودرو در جدي ترين اظهار نظر رسمي خود همواره مباحث مربوط به ضرر ده بودن توليد تندر90 با شرايط فعلي و واسطه گري رنوپارس را مطرح مي کرد، طي مصاحبه اي گفته بود: هر چند که در ابتدا طرح تمرکز توليد مشترکا با شرکت ايران خودرو مطرح شده بود اما مشکلات به وجود آمده در توليد تندر موجب شده تا شرکت پارس خودرو در اين خصوص خواستار تمركز مديريت شود. وي افزوده بود: در حال حاضر مالكيت اين پروژه ملي مشخص نيست، به همين دليل ايران خودرو،پارس خودرو و گروه خودروسازي سايپا، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، وزارت صنايع و معادن، رنو و رنوپارس هر كدام خواهان مديريت بخشي از اين پروژه هستند که با توجه به نگاه هاي متفاوت به اين پروژه توليد اين خودرو با مشکلاتي مواجه شده است که به صلاح صنعت خودروسازي کشور نيست.
هر چند نگاه دلسوزانه مدير عامل پارس خودرو ستودني است، اما نبايد از ياد ببريم که شرکت پارس خودرو نيز در انتهاي اين نگاه صنعت دوستانه خويش، نيم نگاهي به توليد بيشتر، کيفيت بالاتر و در نتيجه سود دهي بالاتر دارد.
در اين بين نجم الدين مدير عامل شرکت ايران خودرو در اظهارات خود، بحث تمرکز توليد را بي اساس و منافي منافع مجموعه تحت مديريت خود دانست. نجم الدين در يکي از مصاحبه هاي خود در پي اعلام نارضايتي مردم از نحوه توليد و عرضه تندر90 ايران خودرو گفته بود: اگر نتوانيم به تعهدمان در تحويل بموقع تندر90 ، عمل کنيم حتما رضايت مشتري را جلب مي کنيم و خودرو ديگري مي دهيم يا همين خودرو، توليد و تحويل مي شود. در پي اين مصاحبه وي درباره تمرکز توليد تندر 90 در يکي از شرکت هاي ايران خودرو يا پارس خودرو گفت :‌ برنامه اي نداريم و قبول هم نداريم که اگر تندر 90 در يک کارخانه توليد شود ، اقتصادي تر خواهد بود هر چند با افزايش توليد تندر 90 در ايران خودرو ، توليد اين محصول سودآورتر خواهد شد.
به نظر مي رسد اظهار نظر هاي اين مدير صنعتي ، در بين عدم توانايي توليد اين خودرو با تيراژ مناسب و ترس از دست رفتن بازار اين خودرو و همچنين ديگر خودروهاي هم طراز و هم قيمت تندر90 ، يکي از مهمترين دلايل مخالفت اين شرکت با طرح تمرکز مديريت توليد تندر90 در يکي از شرکت هاي خودرو سازي است.
در پي ارسال پيشنهاد تمرکز مديريت توليد تندر90 در يکي از شرکت هاي ايران خودرو و پارس خودرو، به دستور محرابيان وزير جوان و با انگيزه صنايع ، از سال گذشته کار گروهي به عنوان شوراي سياست گذاري خودرو تشکيل شد و اين شورا يکي از اولين و مهمترين مباحث کاري خود را تصميم گيري در مورد اين طرح قرار داد به نحوي که بارها بحث در رابطه با تمرکز توليد تندر90 در اين شورا مطرح شد و شنيده ها حاکي است در يکي از آخرين جلسه هاي اين شورا زماني که مقرر شده بود بحث در رابطه با تمرکز مديريت توليد تندر 90 به سرانجام برسد يکي از مديران ارشد شرکت ايران خودرو به بهانه اي جلسه را ترک کرده و ديگر به اين جلسه باز نگشته است.
در پي تشکيل چند جلسه تخصصي و پس از قبول تلويحي رنوپارس مبني بر کناره‌گيري از تامين قطعات اين خودرو و سخناني که در مورد وحدت مديريتي اين پروژه بيان شد، بوجود آمدن رقابتي چشمگير بين پارس‌خودرو و ايران‌خودرو بديهي به نظر مي رسيد. در اين ميان پارس خودرو سکوت را انتخاب کرد و ايران خودرو به اشتباه سعي در نشان دادن توانايي هايي کرد که بيشتر به خودزني اي آشکار مي ماند. درج پنج خبر از جانب پنج مقام مختلف ايران خودرو در هفته گذشته با عناوين «توليد تندر90 در ايران خودرو 3 برابر شد»، «براي توليد 3 خودرو روي پلت‌فرم ايکس90 با رنو توافق کرده‌ايم» «قرارداد تندر90 بايد اصلاح شود» «گارانتي تندر 90 ايران خودرو پنج ساله شد» و«تاکيد ايران‌خودرو بر عرضه گسترده قطعات تندر90» اشتهاي ايران خودرو را براي در اختيار گرفتن اين پروژه نشان داد.
همانگونه که پيش بيني مي شد سازمان گسترش و نوسازي صنايع با تمرکز مديريت توليد، فروش و خدمات پس از فروش در گروه خودروسازي سايپا موافقت کرد و اين خبر به سرعت در ميان اصحاب رسانه ، مردم و صاحبان صنايع پخش شد. اين خبر در بسياري از سايت هاي خبري و همچنين پورتال رسمي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران نيز درج شد. اما از همان دقايق ابتدايي درج اين خبر، تلاشهايي از جانب عده اي منصوب به گروه صنعتي ايران خودرو در جهت تغيير اين خبر آغاز شد. به نحوي که شرکت ايران خودرو در اقدامي با درج خبري با عنوان" تمركز توليد تندر90 منتفي است " شروع به انجام تحرکاتي در جهت اعتراض به اين خبر کرد.
شايد بتوان از مواردي همچون رباتيک بودن خطوط توليد پيشرفته پارس خودرو در توليد تندر90 نسبت به خطوط دستي ايران خودرو، بنيه مالي قوي پارس خودرو نسبت به ايران خودرو در راه تامين قطعات مورد نياز، شاخص هاي کيفي متفاوت محصول توليدي پارس خودرو و ايران خودرو، رضايت مشتريان از محصول پارس خودرو و همچنين اقبال عمومي جهت تهيه محصول اين شرکت در مقايسه با شرکت رقيب به عنوان اصلي ترين دلايل کارگروه خودرو سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در تخصيص مديريت توليد تندر90 به پارس خودرو نام برد.
گفتني است طبق اسناد موجود در اختيار خبرنگار آريا توافق نامه اي به تاريخ 12/3/89 ميان گروه خودروسازي ايران خودرو و گروه خودروسازي سايپا منعقد و به امضاي اکثريت اعضاي اين دو قطب خودروساز کشور رسيده و نيز اين صورتجلسه در نامه اي در تاريخ 25/3/89 از سوي مجيد هدايت رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع به مديران عامل ايران خودرو و سايپا ابلاغ شده است که در متن اين نامه مسئله «تمرکز توليد، فروش، خدمات پس از فروش و ... کليه محصولات تحت پلاتفرم ايکس 90 در گروه خودروسازي سايپا(پارس خودرو)» قابل اجرا و لازم الابلاغ به بخشهاي ذيربط عنوان شده است.
از طرفي هم اخباري مبني بر موافقت مدير عامل جديد رنو پارس با تمرکز توليد اين خودرو به گوش مي رسد.
نظرات بینندگان
سعید قدیمی
|
-
|
۰۰:۵۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۸۹
۵۴
۳۱
به نظر من ال 90 ایمن زیبا جادار پرشتاب و خودروی راحتی است. من در آینده یکی می خرم. ممنون از شما
ناشناس
|
-
کجاش زیباس آخه واقعازشته
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۰۶ آبان ۱۳۸۹
۳۹
۱۵
ال 90 نسبت به قیمتش خیلی بالا هست اگر پشتش تغیر میدادند قشنگتر بود .ولی رنو پارس خوب سودی میبرد
محمد خطیبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۸ دی ۱۳۸۹
۳۲
۲۰
نسبت به قیمتش عالی

علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۸۹
۳۰
۱۶
با سلام ال 90 خودرویی مناسب و از لحاظ قیمتی و ارائه خدمات نسبت به بقیه خودروها بسیار مناسب است و من به حول و قوه الهی ثبت نام کرده ام .
مهدی امانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۸۹
۳۱
۱۴
حیف که به اندازه کافی پول ندارم
اگر داشتم بد درنگ یک e2 می خریدم
ارسطو حسن نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۸۹
۴۴
۱۴
بسیار ماشین با کیفیت و عالی است ازنظر شتاب بی نظبر است
ali
|
Iran, Islamic Republic of
کاملا بانظرت موافقم
معين فر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
۲۶
۶۳
قيمت آن نسبت به گفته هاي قبل افزايش يافته است و قطعات آن كم پيدا ميشود اگر قسطي شود خوب است
ساسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۶ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۳۹
۱۵
نکات مثبت: کیفیت سواری وشتاب خوب نکات منفی:صندلی خشک وقیمت بالای لوازم یدکی
رضا ذبیحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۳۴
۸
خریدار تندر 90 هستم
انتقاد:رنگبندی کمی دارد و جوابگوی صلیقه ها نیست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم.اصلا درست رنگ نمیشه.امروز تو نمایندگی واسه خرید رفتم ولی تنوع رنگ نداره.خیلیم بد رنگ شده.90%تولیداتش روغنیه که از زیبایی L90 کاملا کاسته شده است
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
گیریم تنوع زیادی هم داشته باشه مردم ایران از ترس فروشش و توی بورس بودنش سفید بر می دارن.
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۸۹
۲۰
۶
سلام...
ال 90اگر بتواند ار لحاظ قیافه مشتری را رازی کند از لحاظ فنی هیچ مشکلی ندارد

شتاب فوق العاده و ترمزهای مطمئن و مصرف کم از مشخصه های مهم ال 90است

من یه ال 90 سفید خریدم خیلی خیلی هم راضی هستم

ایراد: مشکل اگزور منبع وسط دارند که زود خراب میشن چون ایرانی گداشتن.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
موافقم.مدت زیادی دنبال رنگ متالیک میگردم.ندارن.متالیک تولید نمیشه..صندلیش خشکه.رینگاش زشته.کیفیت لوازم ایرانی استفاده شدش هم خوب نیست
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۸۹
۲۶
۷
اتومبیل خوبی است حتما یک دستگاه e2 مخرم
golparvar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۴ اسفند ۱۳۸۹
۱۲۴
۲۴
علت اختلاف قیمت تندر90 ایران خودرو وپارس خودرو چیست؟
محیااعرابیان
|
Iran, Islamic Republic of
اختلاف قیمت تندر90ایران خودرو و پارس خودرو
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
۴۵
۱۱
ال90 ماشینی خوبیه.من قصده خرید 1 دستگاه E2 در حد دارم اما پیدا نکردم!!!!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۸۹
۵۴
۸
ماشین فوق العاده ای است ال 90
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۸۹
۲۴
۲
من در حال حاضر مدت 2سال است كه از مدل e2استفاده ميكنم .اين خودرو صندلي هايراحتي نداشته خصوصا راننده وآيينه هاي جانبي ديد كور دارند. در مورد مابقي امكانات فوق العاده ست.
قاسم خ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۰
۱۳
۷
هرچه صبرکردم درعقبه ال 90تعغیراتی بدن ندادن واقعا زشته ولی بااین وجودتصمیم دارم درسال90یه دونه خریداری کنم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۰
۱۴
۴
سلام....
بی همتاست ولی کاش مدل های دیگر رنو هم به بازار ایران بیان
majid
|
United States
|
۰۸:۰۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۰
۲۰
۶
واقعاً ماشين خوبي است از همه مهمتر اينكه جانت در امانه و باد نميبردش مثل پرايد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۰
۲۹
۸
به قول قدیمیها: وقتی بانو نیست باید به کنیز مطبخی ساخت.
محمد صادق زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۰
۱۴
۳۴
کمبود و گرانی قطعات ،قیافه زشت آن،خدمات پس از فروش و نداشتن نمایندگی و تعمیرگاه کافی ،و عدم توجه مسئولین به تحویل به موقع خودرو از معایب اصلی آن محسوب میشود که مشتری سواری را بر مشتری مداری ترجیح داده اند
رحیمی فریدونشهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲۲
۶
خودرو جالبی است مخصوصا در مناطق سرد
ولی حیف فروش نفدی شما کم است واگر کسی خواسته باشد خرید فوری انجام دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲۲
۸
خودروی بسیار عالی وخوبی است نسبت به خودرهای داخلی دیگری که تولیدمیشه
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱۵
۵۰
به نظر من که ندارم اطاق زشتی دارد فقط مخصوص افراد خسیسه که نمیخواهند پول بنزین زیادی بدهند
سيروس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
۳۵
۶
دارندگي وبرازندگي حالش روببرين
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲۵
۲
در این قیمت از نظر فنی اتومبیل فوق العاده ایه که اصلا قیافش دیگه به یاد راننده اش نمی آد من یه e2 معمولی به مدت 2سال داشتم خیلی راضی بودم الان هم یه e2 فول ثبت نام کردم.
فاطم0
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲۴
۵
من قصد خرید یه تندر90رودارم اما از کدوم شرکت خودرو سازوکدوم مدل رو نمیدونم!
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
پارس خودر
فرشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۳۳
۵
اقا جان l90 عالی حرف نداره
فرزاد دوستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۶
۱۲
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

احترما" به استحضار میرساند اینجانب فرزاد دوستی از ایلام در تاریخ 14/11/89 طراحی
تشریحی اصلاح ساختار ال 90 را نوشتم و برای تحقیقان و فن آوری پارس خودرو ارسال
نمودم و صحت ارسال آن را نیز تلفنی گرفتم و پاره ای از اصلاحات بعدی را از طریق سامانه نظرخواهی همین سایت ارسال نمودم و بنظر خودم اگر آن تغییرات صورت بگیرد خودرو برتر کشور خواهد شد اما نه خبری از این فرآیند شد و نه از تولیدش به نظر من ال 90را میتووان بهترین خودرو کشور
قرار داد فکر نمیکنم نیازی به گرفتن مجوز باشد از فرانسه چونکه شرکت تولید کننده میتواند این تغییرات را به سلیقه خود بدهد
اما بطور ناگهانی متوجه تولید خودروئی بنان دنا از ایران خودرو تا حدودی با مشخصات ظاهری همان طراحی من شدیم حال نمیدانم آی این ال نودی که من طراحی کردم درست میشه یا نه با تقدیم احترام
ایلام فرزاد دوستی
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر فرزاد
احتراما به استحضار شما نابغه عزیز می رساند پروژه دنا از آذر ماه 87 کلید خورد و بعد از خدود یکسال به نتیجه رسید.درضمن به اطلاع شما طراح عزیز می رساند انجام هر نوع تغییر در شکل ضاهری خودرو نیازمند اخذ مجوز از شرکت مادر می باشد.
شيوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۳۹
۳
يكي راهنماييم كنه ببينم كدوم مدل بهتره. از كدوم سازنده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
پارس خودرو
PEYMAN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۰
۲۵
۱۱
من پول دارم ولی موندم سر دوراهی نمیدونم چی بخرم l90پژو نمیدونم
امير d
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۰
۱۱
۷
lماشين خيلي راحتي است
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۰
۵
۱۰
بدترين پشتيباني در جهان رو داريد چون 2 هفتس پلاكه ماشين نيومده
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۰
۱۶
۳
با سلام
ماشین خوبیه تا قبل ازاینکه کامل ایرانی بشه
کسری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۰
۱۷
۲۱
سلام من یه e2 فول ثبت نام کردم.تا چند روز دیگه اونو تحویل میگیرم.میگن ماشین خیلی خوبیه.
سيعد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰
۶
۵
در هنگام ثبت نام به هر نمايندگي كه ميرويم ميگويند ثبت نام فقط براي نمايندگي هست. ازاد ميفروشن 15600000علت چي؟ كسي نيست نظارت كنه؟مثل سايپا ني....... (اص........)
امیر واحدپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۰
۱۲
۱۶
من نمیدانم این همه خودرو زیبا در دنیا وجود دارد مدیران بی....... ما زشت ترین آن را به ایران می آورندنمی شود وقتی قرار دادی می خواهید ببندید یک آدم باصلیقه با خودتان ببرید حتما میگوئید کیفیت فکر کنم آنها که ال 90 آوردن از کیفیت فنی هم سر در نمی آورند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
سر در میآورند خیلی هم خوب
منتهی آقایون دنبال چیز 4-5 میلیونی میگردن که بع من و شما 25 -16 تا قالب کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
سلیقه با س قشنگتره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
بی سواد اول یاد بگیر چجوری مینویسن بعد نظر بده
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
در جواب دوستی که نوشتن بی سواد باید بگم که خودت بی سوادی و اگر کمی به کیبورد کامپیوترت نگاه کنی میبینی که ص و س نزدیک هم هستند .
حسین وسبحان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۰
۱۲
۳
L90خیلی خوب بزرگ جادار مطمن قشنگ
است من وپسرم از L90راضی هسیم وراستی کم مصرف است
متین 2حنجره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۰
۱۲
۴
ال 90 عالیه با رینگ ولاستیک اسپورت
وحید حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۰
۱۲
۴
آقا بی زحمت وقت برنامه رو بیشتر کنید .
با تشکر
محمد امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۰
۱۵
۱
میگن ماشین خوبیه.ولی پشتش زشته.مخصوصاً اینکه 1 چراغ دنده عقب و 1 مه شکن عقب داره که واقعاً ضایع است و اصلاً تقارن نداره.
البته نمایندگیها هم اصلاً ال 90 برای فروش نقدی ندارند.فقط لیزینگی دارند.نمی دونم چه سیاستی پشتشه؟
محمدزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۰
۱۳
۲
یک خودرو ال 90 خریداری کردم اما بعد از گذشت 20 روز هنوز پلاک و مدارک به اینجانب تحویل داده نشده و کسی جوابگو نیست . لطفاً راهنمایی کنید
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
به نمایندگی وپلیس +10 مراجعه کنید
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۰
۲۱
۴
ماشین زیبایی است ولی صندلی خسته کننده ای دارد
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۴ تير ۱۳۹۰
۱۰
۴
من 1 l90 دوگانه e2 فول اردیبهشت 1390 از ایران خودرو تحویل گرفتم
فقط بگم بعد از داشتن 4ماشین متفاوت از سواری با این ماشین بسیار راضیم مخصوصا از زیر پاش، اما از خدمت اصلا تا حالا ندیدم اینقدر از تجحیزات جانبی 1 خودرو کم بذارند و 1 شرکت به نام آکو بیاد اونارو تامین کنه
بعد از 1200 کیلومتر رفتم پیش 1 آشنا برای آچار کشی تاسف خوردم چرا زودتر نرفتم بعضی پیچها واقعا در حال افتادن بود
و اینم بگم تندر ایرن خودرو نخرید و حتماً،حتماً پارس خودرو بگیرین چون اولین چیزی که تو ذقتون میخوره نداشتن کامپیوتر سفری که ایران خودرو تو هیچکدوم از مدلاش نمی ذاره و از km قدیمی استفاده میکنه
منم فقط به خاطر دوگانه بودنش خریدم والا حتما پارس خودرو می گرفتم چون پارس خودرو تا حالا فقط بنزینی تولید کرده
mohammad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۲
۱۰
سلام.فكر نميكنم هيچ كدوم از شما دوستان تا حالا با تندر 200 كيلومتر سرعت رفته باشيد يا دور موتور رو به 6000 رسونده باشيد!!!من اين كارو با تندر بابام كردم آخ نگفت.
محمدرضارضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۰
۵
۵
من میخوام ل90بگیرم از هر کی کحه پرسدم راضی بوده .اکثراگفتن پارس خوردرو .امیدوارم بتونم پیدا کنم
حسن صادقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۰
۹
۲
رینگ ولاستیک اسپورت زیرش بندازین کاملا رو زمین بخوابونین ببینین چیه؟ آخرشه یه سیستم توپ وصل کنین.
شهروز سهراب پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۰
۶
۲
بین ماشینهای ایرانی بهترینه به امید خدا یکی میخرم وقبلا داشتم و راضی بودم
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۰
۱
۲
سلام ، من ال90 را از پارس خودرو خریدم ولی پارسال در شهر ما فقط ایران خودرو کامپیوتر تنظیم را موتور را داشت برای تعویض پولی میلنگ بردم که به خاطر وارد نبودن تعمیر کار که تسمه تایم را خوب تنظیم نکرده بود سوپاپ زد و . . .
بهرحال خیلی گرفتار شدم.
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۳۱ تير ۱۳۹۰
۴
۵
من ای 2 شو مهرماه تحویل میگیریم.بعد از یک سال کلنجار رفتن بین 206 و ال90 بالاخره ال 90 رو انتخاب کردم.ظاهر بد و تجهیزات خیلی ساده داخلی از نکات منفی اونه.اما سیستم تعلیق و ترمز وایمنی بالا از نکات مثبته.ادم نمیدونه که چرا خودروی روز اروپا میشه اینقدر ساده ومعمولی باشه.اما در ایران انتخاب حق شماست.میتونید بنز.هیوندا یا تویوتا سفارش بدین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۰
۲
۱۰
من یه دونه فولشو خریدم ولی اصلا رازی نیستم کولرش بدرد خودشون می خوره اگه تو منطقه گرمسیر زندگی می کنید فقط پژو کولرش جواب می ده
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰
۴
۴
من یک ال90-lpفول خریدم ازآن راضی هستم فقط چراغ مه شکن ودنده عقب آن ازمعایب اواست چرامدل 5درب آن که بسیاربسیارزیبااست تولیدنمی شود؟
علي ارمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۰
۴
۵
باسلام من ال 90مدلE1 دارم سال ساخت 90 تحويلي ولي دائم شيشه هاي داخلماشين بخار ميكنه و هيچ نمايندگي جوابگو نيست هر نمايندگي كه ميرم ميگن بايستي 10000كيلومتر كاركرد بعدا بيا براي سرويس تا ببينيم چكاره كيلومترالان 5000ميباشه
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
اين كه مشكل نيست داداش حتما فقط تو زمستون بخار ميكنه . هواكش بخاري شو بزن تا بخار ششه بره جاشم زير فنه اگث شيشه هاتم يخ زد گرمكن شيششو روشن كن
خاهش مي كنم قبل از استفاده از ماشين يك بار دفترچه شو مطالعه كن تا به اين اين مشكلات جزئي نخوري
امیر رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۰
۴
۲
به نظر من نمایندگیها با دلالهای بنگاهها دست به یکی کردند تا ماشین ال 90به دست مصرف کننده نرسد و از بنگاها با قیمت 15600000بگیریم
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۰
۶
۲
با سلام. ال 90 واقعا ماشین فوق العاده ایه تو رنج ماشینهای با قیمت 10 تا 20 میلیون نظیرنداره واقعا راحت و شیکه اسپرت هم که بشه واقعا ناز میشه
ارمان
|
United States
|
۲۱:۱۸ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۰
۱
۱۰
من 3 روز پیش یه E2 فول خریدم مصرفش 13/8 هست در راننده هم خوب بسته نمیشه من قبل از این یه سمند داشتم فقط به خاطر مصرف حدود 10 فروختم من که اصلا از این ماشین ال90 راضی نیستم.
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۰
۲
۶
عیب های ظاهری این ماشین زیاده به غیر از اون چیزهایی که دوستان گفتن: دستگیره در نداره! شیشه بالابر نداره یا اگه داره دکمه هاش بدترین جای ممکنه
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۰
۱
۱۴
آقا عجب خودروي مزخرفي ساختن
حسن اذرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰
۷
۴
خریدآن ارزوی منه حیف نقدینگیم کمه
فرامرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۰
۱
۴
سلام.ال90 ماشين خوبي هست فقط به خاطر اينكه يه كمي از بقيه ماشينها كم مصرفتر است .به خصوص وقتي كه گازيش ميكنيد..
سپهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۰
۹
۳
تندر90 خودروی خوبی هست.به نظر من تو ماشین های ایرانی به خصوص پژو از همه بهتره.پیشنهاد میکنم تیپ E2 (فول)این خودرو را تهیه کنید تا بفهمید من چی میگم.نرمی این ماشین و کم صدا بودن موتور و قدرت موتورش فوق العاده است.من که خیلی راضی هستم
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۰
۴
۲
من به تازگی يه E2-LP گرفتم و با ماشينهای هم رده خودش (از لحاظ قيمت) که مقايسه می کنم بسيار عالیه
اميدوارم يه روزی بتونيم تو ايران اتومبيلها رو با قيمت واقعی شون خريداری کنيم
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰
۹
۵
مفت گرونه!
فکر نکنین فرانسه سوگلیشو داده ایران , با اون طراحی شبیه قوطی کبریتش. این ماشین برای اقشار کم در امد ساخته شده, ولی تو ایران بجای 6-7 میلیون باید 15-16 میلیون پولشو بدی. تازه بدشم هر ایرادی پیدا کنه باید بدیی دنبال قطعاتش, به نظر من که 206sd v8 از همشون تو رنج قیمت 10 - 20 بهتره, تازگی یا هم که چین لیفان روونه بازار ایران کرده, باز هم به چینیا که با اینکه کپی میزنن حداقل یچی دست مشتری مید که تو ذوقش نخوره!
سيدامين هدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۰
۵
۲
بنظرميرسد پلاتفرم ايكس 90باتوجه به سطح نسبتابالاي كيفي وايمني و همچنين قيمت مناسبي كه داراست بهترين انتخاب براي خريددربين سايرخودروهاي كلاسB مي باشد.
محمد امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۰
۱
۲
سلام-به نظر من اونهایی که دنبال خودروی خوبی از لحاظ فنی هستن l90 بگیرن،چند عیب داره اما عیباش نسبت به محاسنش کمه مثل جای کلیدای بالا بر برقیشو جنس داشبوردش.206 خوبه و از لحاظ بدنه و فنی l90 بهتره.راستی چرا خبرنگارا سوژه امروزه رو l90 نمی ذارن:پیش فروش می کنن یک دونه-تقاضا بالا عرضه کم-خدمات پس از فروش تقریبا صفر-قیمت قطعات بالا
yaser
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۰
۲
۱
be nazare man k savarish darhade megane tormozesham dar hade megane vali megano mikhore albate megane 1600cc
فرزین فرج زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۰
۲
۲
باتوجه به خوب بودن ماشین تندر اقدام به خرید نموده ولی به علت زیاد نشان دادن مصرف بنزین به نمایندگی د...... تبریز مراجعه متاسفانه به عوض رسیدگی هزینه های مربوط به تست را عنوان نمودند و از رسیدگی هایی که در ماشین قبلی من در ایران خودرو به عمل می آمدو برای اثبات خوبی ماشین هایشان به عمل می آوردند اصلا در آن نمایندگی از این کارها خبری نیست من چه کار کنم عملکرد برخی از نمایندگی ها تبلیغ خوبی به دنبال نخواهد داشت . باتشکر فرج زاده
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
۵
۱
با سلام
من یک مدل فولش و ثبت نام کردم و قراره برج 8 تحویل بگیرم الان میگن پارس خودرو تولیدش و متوقف کرده من الان برای تحویل خودروم کجا پیگیری کنم
محسن-اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۰
۲
۳
من 5/3 ساله ال 90 فول دارم.نسبت به فیمتش اتومبیله خیلی خوبیه.کم مصرف وایمنیه سرعت وشتاب خوبی داره
رضا-د
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۰
۲
۲
من تا چند روز پیش 206صندوقدارv6داشتم ولی چندروزه که ال90e2lpخریدم ازنظرراحتی صندلی ورانندگی کردن طولانی وسر صدای موتور توی اتاق هیچوقت به 206نمیرسه وکلاسش هم همینطور ولی ازنظر شتاب وفنی واستحکام میگن ال90بهتره نمی دونم کار درستی کردم یا نه خلاصه ببینیم بعد چی میشه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۰
۲
۲
باتوجه به قیمتش نسبت به ماشینهای کلاس b در ایران ماشین بهتری است البته از نظر فنی وقدرت موتور اما ازلحاظ زیبایی اصلا جالب نیست.
نامور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۰
۱
۹
فولش رو دارم.واقعا واقعا مضخرفه.مصرفش خوبه!ولی ماشین فقط فقط بارس ELX
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۰
۳
۱
عالی است ولی .......ها خیلی دیر تحویل میدهند
هموطن ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۷
۱
این همون خودرویی که آقایون وعده داده بودن با قیمت حدود 8 تا 9 میلیون عرضه کنن !
البته شاید منظورشون برای هموطنای افغانی و هموطنای تاجیکی و سایر عزیزان در کشورهای آفریقای بوده ولی ما درست متوجه نشدیم !
محمدخمر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۱۰
۳
فرقی بین خودرو ال 90 پارس خودرو ویا ایران خودرو وجود دارد یانه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
خدمت شما عرض شود که در شرکت پارس خودرو از 60 ایستگاه مونتاژ 36 ایستگاه دستی میباشد و در ایران خودرو تقریبا همه ایستگاه ها دستی است. ولی از لحاظ قطعه یکی میباشد. فرق فقط در اینست.که در ایران خودرو هم از لحاظ کیفیت بهبود یافته است.
رحيم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۰
۱۰
۰
]چرا ليست قيمت ال 90 رو در سايت نميزارن
سیدعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰
۵
۲
هی میگید کم مصرف ولی نمیگید که قطعات نداره قطعاتش گرانوش تعمیرش کار هیچ مکانیکی نیست
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۰
۸
۲
خدایی حرف نداره
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰
۴
۲
من از سال 88تاحالا ال90 e1دارم وخیلی رازی هستم واقعا باکلاس پژو قابل مقایسه نیست .از نظر ترمز ایربک موتورشتاب واقعا از 206sd بهتره چون دوستای من دارند امتحان کردم
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۰
۲
۴
یه فولشودارم ولی اونی که انتظارداشتم نبود.چرا؟
بی ماشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۰
۴
۱
از تحویلش دارم دیونه میشم ازبی ماشینی. پس از 5ماه کلنجار خودرو مورد نظرم پیداوثبت نام کردم
يوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۰
۹
۴
دستمزد خودتو با فرانسويه مقايسه كن
قيمت ماشينو هم با قيمتش تو فرانسه مقايسه كن، كيفيت ماشين توليدي دو كشورم مقايسه كن، خدمات پس از فروش رو هم مقايسه كن، كيفيت جاده ها رو هم يه مقايسه اي بكن، بيزحمت كيفيت مايعي رو كه بنام بنزين داخل باك ميريزي رو با مال فرانسويه مقايسه كن، حالا وقتشه كه يه آهي از ته دل بكشي. قيمت واقعي ال 90 چنده؟
علي حشمتي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۰۲ آبان ۱۳۹۰
۴
۱
از هر لحاظ خودروي بسيار خوبي است ولي كاش خدمات پس از فروش ايران خودرو در شهرستان ها نيز باشد.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۰۲ آبان ۱۳۹۰
۱
۵
قیافه ک نداره مصرفشم ک فقط حرف میگن کم مصرف ثابت نشوده هنو یه برچسب B زدن ک کار نداره airbagam ک باید از جلو تا صندمق عقب جم بشه شاید دلش بسوزه باز شه الکی گرونم هست واسه چی بخریم؟واسه یه شتاب؟خوب یه پارس سال میخریم مدل90 قیافه ک داره abs و airbag 1 داره میخری15 تومن 600 تومن میدیم تقویت کنن دیگه زانتیا رو میخوره چه برسه ب ال90 فکر کنم مشکل حله دیگه بفروشین پارس بخرین لوازمشم ارزون
سردر گم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۰
۳
۰
یه ادرس بدین پیگیری کنیم خودرویی که ثبت نام
کردیم مطلع بشیم تو چه مرحله ای است.
کنترل نهایی است یامرحله ای بارگیریه یا شماره گذاری بالاخره بفهمیم چقدر پیشرفت کرده. با تشکر همین جا منتظر جوابم
عبور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۰
۳
۰
والاه خیلی خوبه اما مسکه صاف کار معروف شهر سربندر استاد باقر پوک طلا دو پایی رفتته روش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۰
۲
۰
ماشین تندر به جهت قطعات خارجی آن کیفیت خوبی دار ه ولی خدمات پس از فروش ناشته و طراحی ظاهر ان کاملنیست
گراوندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۰
۱
۱
لطفا تفاوت های تندر ساخت ایران خودرو و سایپا را بنویسید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۰
۶
۰
واقعاماشین خوبیه مادوتاداریم کم مصرف-ترمز عالی-گیربکس نرم-شتاب عالی-جادار-بهترازپژو وسمند هست-دو ایربگ داره -کامپیوترسفری داره- ازهمه ماشین های زیر20میلیون سرتره هرکی خریده به اقوامش هم پیشنهاد میده چون راضیه-ایران خودرو باپارس خودرو هیچ فرقی ندارن دلالها بازارگرمی میکنن تازه تندر90ایران خودروتو رتبه بندی بالاتراز پارس خودرو هست-
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
۱
۵
سلام ماشین خوبیه اما ایراد زیاد داره سروصدای درب جلویی سمت شاگرد-دید فوق العاده کم-من دو ماهه که از پارس خودرو خریده ام شدیدا پشیمانم
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
۲
۲
سلام.3ماهه یه فول گرفتم ولی انتظاراتموبراورده نکرد.حیف.حیف.حیف.
سینا فیصی از بانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
۵
۰
من چهار ماهه فولشو دارم قبلا سورن وپارس داشتم ولی هردوشونو ظرفه پنج ماه فروختمشون چون از بس آشغالن ولی واقعا ال 90ماشینه خیلی خوبیه به همه پیشنهاد میکنم که از دستش ندن تا کاملا ایرانی نشده.از نظر صدایه موتور. صدایه گیربکس.شتاب.بدنه.ترمز... واقعا با سمند و پژو فرق داره. با تشکر فیضی
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۰
۵
۰
من ال90روبه تمام ماشین هایی که توقیمت20میلیون تومان هستن روبه همشون ترجیح میدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۰
۱۸
۲
تک سوزش خوبه یا دوگانش؟؟
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۰
۴
۱
همه میگن خیلی خوبه .ولی مشکل کمبودقطعات و گرونی داره . خیلی دوست دارم یکی بخرم ولی نقدینگیم کمه .به هرحال با 15 میلیون چیزی جز ال 90 و ریو یا 206 نمیشه خرید وقدرت انتخاب نداری.
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۳۰ آبان ۱۳۹۰
۴
۱
سلام بااجازه همه حضرات منم یکی دارم .ولی قبلش یدونه ریو داشتم .ریو خیلی خوش رکاب بود .ولی این زیاد نه ولی من در کل راضی ام .یا علی مدد
علي اكبر خداشاهي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۰
۱
۱
از لحاضه كمبود لوازم ومكانيك مشكل اساسي است
تندر100
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۰۳ آذر ۱۳۹۰
۷
۳
اقایی که شک داری زیر 20تومن چی بگیری بذار راحتت کنم که هیچ ماشینی به گرد چرخ تندر90 e2نمیرسه اونم فرقی نمیکنه از چه شرکتی باشه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰
۵
۷
خدا لعنت كند كسي يا كسانيكه سليقه اين مردم را پايين آورد كه به خودرو آشغالي بنام ال 90 خودرو عالي ميگويند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰
۲
۷
کی میگه ماشین خوبی ال 90،آنهای نظر دادن تازه میخان بخرن،اسم ال90شنیدن پس،اصلا ماشین خوبی نیس،ظاهر و.. خوب نیس،
محمد حسین میرزایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰
۱
۲
خودرویی که ایمن و مجهز باشد ولی از نظر ایمنی بدنه ایمن نباشد خودرویی ایمن و مجهزی نیست. خودروی ال نود گر چه خودرویی مجهز به چراغ مه شکن جلو و کیسه هوا وغیره است ولی از نظر ایمنی بدنه ایمن نیست.راستی اگر در پشتش هم تغییری به وجودمیاوردندزیبا می شد. لطفااین نظر ها را به شرکت پارس خودرو برسانید.
علی اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
باسلام خودروی خوبیه نسبت به سایر ماشینامن فولشادارم توشهرمصرفش خیلی بالاست105نمیدونم چکارکنم لطفاراهنمایی کنید
ضیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰
۴
۱
اگر بتوانید اتاق این خودرو تغییر دهید و بااین کار دید راننده را هنگام عقب رفتن بیشتر کنید و قیمت آن کنترل کنیدیا ثابت بماند و دوگانه سوز شود جایگاه بهتری در بازار پیدا می کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
۷
۱
این لیاقت مردم ما رو نشون میده که ال 90 با قیمت نهایتاً 5 میلیون تومان در اروپا رو 16 ت در داخل به من و شما میندازن
ebrahim
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۰
۱
۱
سلام میخوام ماشین l90بخرم به نظر شماثبت نامی بخرم یانقدی
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
حرف نداره.خدای یه رینگ بندازی.اخرته ماشین میشه
کیان ارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
سلام خدمت دوستان عزیز ,من چند ماه تحقیق کردم که ‏v8‏ بگیرم یا ‏l90‏ از هر کی پرسیدم گفت ‏l90‏ بگیر دوستانم که داشتن میگفتن اصلا خراب نمیشه که قطعات بخوای ,الان 3 ماه هست که یه ‏E2-CNG‏ گرفتم واقعا عالیه با هر ماشینی هم که بوده کورس گذاشتم فقط ‏ef7 ‎را نتونستم رد کنم مزایا : ایمن و با کیفیت و کم مصرف و نرمه شتابش بی نظیره عیب های کلی : دنده 5 ش هنوز سنگینه دید کم موقع دنده عقب و چراغ های دنده عقب و مه شکنه .
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰
۱
۲
ماشین خوبی است ولی با بیم بدنه چون اگه خدای نکرده تصادف کنی ،خیلی برات گرون تموم میشه من ی دونش رو با سرعت بالای 160چپ کردم ترقوهه ام شکست ولی خداراشکر نمردم فقط 11میلیون ضرر کردم.
امین محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
با سلام به نظر شما L90-E2LP-CNG بهتره یا سمندEF7.با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
ال 90 خيلي بهتره
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
سلام فقط عرض کنم که هیچ هماهنگی درخدمات پس ازفروش درپارس خودرووجودنداردراهنمای کنید لطفا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۰
۰
۰
پیچ تنظیم صندلی جلو خیلی چرته
سجاد
|
United States
|
۰۱:۰۹ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۳
۰
سلام .
من از سال 86 ال 90 دارم واقعا راضی ام چون خودم جوانم و دوست دارم تند برم لایی بکشم تو کل انداختن کم نیارم ال90 خریدم از همون زمان هم تو کل انداختن همیشه میبردم به جز یک بار که با دوو کل انداختم باختم چون تو اتوبان بودیم دوو از من جلوتر بود ولی در کل چرخ ال90 به ماشینایی مثل پژو پارس و سمند 405 ... می ارزه و اینم بگم که تو هیچ زمینه ای پژو از رنو بهتر نیست.
ای اونایی که میخواین برین زیر 20 ملیون ماشین بخرین زود برین بدون هیچ تردیدی ال90بخرین چون ممکنه در گذر زمان قطعاتش مثل پژو ایرانی بشه
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۱
۰
سلام.من مدل86 l90 دارم و حاظر نیستم با مدل جدیدش معاوضه کنم.این ماشین عالیه.فقط تکنسین های ایران برای تعمیر ماشین مغزشون نمیکشه و هیچ کدوم نمیتونن محکم بگن عیب دقیقش در موقع خراب شدنش چیه همش میگن احتمالا.شاید.حالا باید دید واز این حرف ها من بعد از تعویض جلو بندی حدود 400 هزار تومان تو خرج انداختن که چرخم صدا میداد .آخر بردمش پیش یک جلو بندی ساز قدیمی دید یکم پیچ تبق رو اون نمایندگی .......... شل بسته بوده و منو مجبور به خرید کمک فنر و فنر و ... کردند.وجالب اینکه بعد از مراجعه به نمایندگی ......... قبول نکردند 400هزار ضرر به من زدند و بازرسی هم همینطور.از من شنیدید اگه خراب شد بیرون بدید درست کنن ..............گول نخورید.ممنون که خواندید.
امیرگرجیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۳
۳
سلام می خواستم بگم مافردامیخوایم یکی بخریم میگن پارس خودروش خوبه نمیدونم راسته یانه
ارمین
|
Iran, Islamic Republic of
اره بارس خودرو بهتره من یکی دارم عالی
kayot
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۰۵ دی ۱۳۹۰
۴
۱
ماشین عالیه.فقط عیباش اینه:شیشه بالابربرقی عقب بدجایی هست.عقبش زشته اما اگه یه کم بخوابونیش خوب میشه.آپشن های جلو شم زشته
SAEED
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۰
۰
همه گفتند عالیه من هم خریدم ولی توش عین ماشین شارژیه والا همه میگفتن که مازراتی و ویرون رو میگیره مال ما که 160 بیشتر نرفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۰
۳
۱
بي نظير
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۶ دی ۱۳۹۰
۰
۰
هیچی
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۰
۳
۲
ماشین توپیه
ایرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۰
۴
۰
سلام دوستان من میخوام یه دونه ال نودبخرم ولی پولم یه خورده کمه میشه کمک کنید ثواب داره تونیکی بکن دردجله انداز... باتشکریک عاشق ال نود
ایرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۲۰ دی ۱۳۹۰
۴
۲
سلام دوستان بالاخره کدوم ماشین خوبه
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۰
۴
۰
نزدیک به یکساله که 90 فول خریدم مشکلی نداشتم وفقط تعویض روغن وفیلتر وصافی بنزین انجام دادم تاحال حاضر راضی ام ونسبت به قیمتش ازکیفیت خوبی برخورداراست
boombox_021
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۰
۴
۰
salam l90 mashine khoobie az nazare fanni va zaheresham ba hodude 1milyun toop mishe ......
هومان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۰
۲
۴۷
من طی سه سال گذشته 2تا تندر عوض کردم یکی پارس و یکی ایران خودرو . میتونم بگم تمام تبلیغاتی که در موردش شده فقط دروغ محضه. از بوش موتور و ترموستات گرفته تا استارت واگزوز و گیربکس که خراب شد و هیچیک از نمایندگی های محترم جوابی ندادند. برادرم 2 ساله که 206 مدل V8داره آدم کیف میکنه از همه چیزش. به نظر من پولتونو دور نریزین از ما گفتن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۰
۶
۲
قیمت واقعی ل90 - 10500000 تومان میباشد ملی مردم بیچاره .........؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
مردم مجبور نیستن بخرن
سیامک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۶
۰
سلام دوستان.ال 90 ماشین راحتیه.تو کورس گذاشتنا-کافیه کمی کوپش کنین
داش علی
|
Iraq
|
۰۱:۵۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۳
۲
آخر نفهمیدیم که L90 پارس خودرو یا ایران خودرو؟
کدوم رو بخریم؟
ناشناس
|
Iraq
پارس خودرو
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۰
۰
۵
تولید L90پارس خودرو متوقف شده؟
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۰
۱۰
۱
L90 ALI
نعمت اله رهبري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۱۳
۱
به نظر من تندر 90بهترين خودروي توليد داخل است وبهتر آنست كه مديريت توليد آن به يك شركت واحد آنهم اگر پارس خودرو باشد خيلي بهتر است واميدوارم هركاري ويا بهتر بگويم هرتغييري روي شكل ظاهري باشد ولي به موتور وگيربكس وزير بندي آن دست نزنند چون من واقعا موقع رانندگي با تندر 90پارس خودرو لذت ميبرم واصلا از رانندگي ومشكلات جاده خسته نمي شوم .
ایوب رحیمی شیروان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰
۲
۵
ماشین عالیه ولی بر خلاف تبلیغات مصرف بالایی داره
نوید مظاهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
۱۲
۲
من یه دونه E0 ازش دارم .... خداییش موتورش خیلی غوله.... تو سربالایی 206 و 405 و پرشیا و سمند و ... حرفی برای گفتن ندارن ..... هرکاری دوست داری تو جاده برات انجام میده ..... فقط یه عیب داره که سر پیچ یه کم کم میاره......
نوع پارس خودرو هم میگن خیلی بهتره .
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
۲۹
۱
هرکی از این ماشین عیب میگیره اگر باهاش رانندگی کنه حاضره جانشو بده ولی این ماشینشو داشته باشه چون مخصوص آدمای باحاله به شرط اینکه مقداری دلار خرج کنه لاستیک و پخش اونه عوض کنه
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
۱
۳۴
واقعا" ماشيني كه خدماتش كم ومكانيكش كم است بازم جمال پرايد.با خريد تندر به مشكلات خودتان دامن زديد. پس چرا عاقل كند كاري كه ...
پوریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
۲۹
۱
این فردی که از جمال پراید تعریف می کنه و از خدمات کم ال90 واز این حرفا باید بدانه که بنده 4ساله ال90 دارم تابه حال حتی یک تایم فرمان هم نیاز نداشته و اصلا وقتی کیفیت خوب باشه خیلی کم به مکانیک و قطعه نیاز پیدا میشه در ضمن کلاس ماشین را پایین نیارید مگر نمی دانید موتورش 1600مگان 30میلیونیه وقتی ندارید بخرید عیب های بنی اسرائیلی نگیرید
رستم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
۱۰
۲
برید 206 یا 207 بخرید و از قطعات کشور دوست و برادر جین لذت ببرید چون ال90 حتی یک پیچش ساخت چین نیست
omid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
۹
۳
كيفيت پارس خودرو و ايران خودرو هيچ فرقي نداره پارس خودرو بازرگرمي ميكنه كه گرونتر بفروشه ايران خودرو هم بازارگرمي نميكنه كه 206 SD هاش و 405 هاش از نظر فروش لطمه نبينند.
ميگيد نه آمار امسال نگاه كنيد ايرانخودرو 5 ماه بهتر از پارس خودرو بوده ولي كلا ماشين خوبيه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
۴
۸
ماشین خوبی ازنظر موتوری وابشنها خواستی بخری پارس خودروبخر E2LPتهL90
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۶
۲
در مقایسه با 206 از رده خارج با قطعات چینی لوگان مثل طلا میمانه چون رنوپارس اجازه نمیده کیفیتش را پایین بیارند بر خلاف پژو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
۲
۱
L90 بهتره یا پژو پارس TU5
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
ال 90
علی پ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
۵
۳
ای بابا یک ماهه که دارم دنبال ال90 دوگانه میگردم ولی پیدا نکردم به نمایندگی زنگ میزنم میگه فقط بنزینی
کیوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
۴
۲
ال 90 با کیفیت خودروی داخلی اعلام شد
سیامک از اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
۵
۳
من الان 3ماهه یه تیپ E1رو دارم.واقعا ماشین جالبیه.فقط کمی اگه داشپورتش و اطاق زیباتر بشه حرف نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
۰
۷
اگرپشت ال90 راتغيير دهيد خيلي بهتراست
محمود از اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
۱
۴
ايا تغييراتي براي پشت ماشين داريد
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
۷
۳
مدل جنیفر لوپز مگر بده بدانید همین صندوق عقب اندازه یک اتاق اسباب می گیره در ضمن اگر ماشین فقط قشنگ میخاین برین ام وی ام بخرین ارزانه و چینی
داملا حسین -همد ا ن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۰
۵
۳
خیلی ماشین خوبیه از هر نظر.3 ساله دارم عالی.1 سوال/علت صدای تق تق جلو داشبورد در دست اندازها چیست؟ راه حلش چی راهنمائی فرمائید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۰
۳
۱۲
فقط 206sd
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
به نظر من 206 فقط قیافه داره.ماشین خیلی خشکیه.و خیلی میکوبه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۱
۱
۷
من حدود 3ماه داشتم شتاب ماشین خوبه بد نیست ایمنیشم خوبه ولی ماشین نرمی نیست داشبوردش از چنس پلاستیک خوشکه اگه مثل پژونرم بود عالی بود برای همین رفتم لیفان 620 خریدم که عالی هم از نظر نرمی وهم شتابش به نظر من اگه کسی میخواد ال90 بخره لیفان 620 بخره برده درسته چینیه ولی عالیه
شهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۱
۱
۱
آقا من دو دلم بخرم يا نخرم
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۰
۴
اصلاٌ ماشين خوبي نيست من با سرعت 90 كنار جاده تو خاكي افتادم وچپ كردم .
کبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۱
ماشین نرمیه
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳
۱
گفتن ماشین خوبیه ولی نکه 18500000
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
سلام 18500000 خیلی ولی تمام محصولات گرونه متعصفانه
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۲
این قیمت نمی ارزه
پشتیبانی هم که در حد صفره
قطعاتش هم گرونه
دلال ها هم با بعضی ها دستشون تو یک کاسه است، برای بالا بردن قیمت
عزیزان دستگاه نظارتی هم که به داد مردم نمی رسن
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۱
ماشین توپیه
تعمیرکار ال 90
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳
۰
صدای داشبورد بخاطر نداشتن کیفیت مواده این خوبه حالا مراقب باشید تابستان جلوی افتاب زیاد نزارید چون زه جلو پنجره ور میاد پارچه سیاه رو دری ور میاد و... ولی از نظر موتور واقعا عالیه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۵
سلام - واقعاً ماشین زشتی است به خودتان القاء نکنید که زیباست اصلاً نسبت به پولش قابل تامل نیست.
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳
۱
باسلام.ال90 ايران خودرو با پارس خودرو هيچ فرقي ندارند و حتي در بعضي از مقاطع توليد مدل ايران خودرويي آن برتر بوده است.از نظر قيمت هم كه هر ماه به قيمت آن اضافه مي كنند و معلوم نيست تا كي قرار است اين افزايش قيمتها ادامه داشته باشد و هيچ ارگان نظارتي هم كه پاسخگوي اين مطلب نيست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۳
ماشین عالی و توپیه ولی قیمتش باید زیر 15 باشه.18تا20 خیلی براش زیاده
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۶
سلام
به نظر من 18 میلیون تومان پول بی زبون میدی، در صورتیکه بیشتر از 7 میلیون نمی ارزد.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۱
۴
۳
ایا صحت داره که موتور تندر 90 ایران خودرو وارداتی از کشور رومانی هست ولی موتور تندر 90 پارس خودرو ساخت شرکت مگاموتور هست؟
س
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
۰
۵
مفتش گرونه.....بدرد جاده نمی خوره.....405 خیلی بهتره
mm
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
۳
۱
من ال 90 پارس دارم عالیه با هیچ ماشینی عوضش نمی کنم شاید ظاهر زیبایی نداشته باشه اما خیلی نرم و راحته از لحاط موتوری به 206 شرف داره موتورش حرف نداره البته یه عیوبی هم داره اونم اینکه یه مقدار در سرعت بالای 110 موتورش صدا میده دید آینه های بغل و عقبش کمه اما ایمنی و جاداری و راحتیش به عیوبش میچربه
saeed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
۳
۲
با سلام
عالیه حرف نداره ولی نه به این قیمت
بهادر
|
United States
|
۲۰:۰۳ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
۴
۱
سلام به اساتید باید عرض کنم که اگر باهاش مدارا کنیم ماشین بدی نیست در ضمن ایران خودرو از نضر خدمات مانند بیمه ایران با سایر بیمه ها میباشد لااقل پاسگاریت نیمیکنن با یه شرکت طرفی نمایندگیهاشم راه دست تره
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۱
۴
۰
به نسبت پژو 405 و 206 بهتره
علی اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۲
۲
یه سوال
فرقی داره ال 90 پارس خودرو با ال 90 سایپا
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۳
۱
سلام
یکی از دوستان اینجا نوشته بود که مدل ایرانخودرو کامپیوتر سفر نداره ولی ال 90 که پارس خودرو تولید میکه کامپیوتر سفر داره .از دوستانی که ایران خودرویی دارن ممنون میشم راهنمایی کنن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
هر دو کامپیوتر سفری دارد
lدانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۳۱ تير ۱۳۹۱
۲
۱
آیا فرق زیادی بین ال نود e1وٍe2هست؟
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
۱
۳
اگه این کله قندارو از عقبش بر میداشتن دیگه حرف نداشت.
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۷ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
۵
۲
سلام ماشین خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خ خ خ خوبی هست شوخی نمیکنم
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
۴
۰
ماشین خوب ومطمعنی است قیمت ان بالا است
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۴
۱
الیه از همه نظرع
امیر مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۱
۲
۰
مجید دلبندم عالیه نه آلیه
آلیه که اسمه
حامد عالی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
۴
۰
ال 90 ماشین خوبی بودش برای روزی که وارد ایران شد اصولا هر خوبی زمان خودش رو میطلبه وگرنه امروز بااین قیمت بالا گرچه نمیشه غیر از همین ماشین چیز دیگه ای پیدا کرد چون بازم نسبت به بقیه ماشینها قیمت پایینی داره ولی عدم تحویل به موقع چه ایرانخودرو و چه پارس خودرو باعث شده نارضایتی نه تنها از ال 90 بلکه از تمام خودروها زیاد باشه ولی تو این رنج قیمت اگه به موقع تحویل بشه با امکانات ای2 ماشین خوبیییییییییییییه!
نويد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۱
۳
۰
سلام
قيمت ال 90 اي 2 در كارخانه ايران خودرو شده 21500000 هزار تومان چرا ؟ بازار 26000000 شده23800000 ايران خودرو بجاي اينكه قيمت محصول را نسبت به بيرون كاهش دهد 500000 هزار تومان در جدول قيمت خودروها اضافه كرده بازهم براي چي ؟ ايران خودرو چرا مردم را اذيت ميكند .
یاشار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵
۱
ال نود ماشین بسیار عالیی هست من 1سالهe2-lpدارم 1000تومان خرجش نکردم 10000000000000000000میلیونم بود بازمیخریدم
امیرعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
۳
۰
سلام من ال90 تیپ 3 دارم اما پشتش خیلی بالاست اگر یک کمی پایینتر بود خیلی خوب بود اونهم تمیزش
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
۰
۰
سلام به ال 90 سواران من ال90 تقریبا صفر دارم نمی دانم دنده چهار دور موتور روی 30 باشد ماشین چند کیلو متر باید سرعت برود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا همان دنده دور موتور روی 40 باشد سرعت چقدر میرود ممنون اگر راهنماییم کنید . من احساس میکنم موتور گاز زیاد میخورد ولی سرعت مناسبی مثل پراید ندارد.