۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۱

محوراصلی قدرت سپاه معنویت‌است

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،معنویت را محور اصلی قدرت سپاه دانست و گفت: عنصر معنویت همواره مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری بوده و ما نیز تمام تلاش و همت خود را بكار می‌گیریم كه معنویت، محور ساختن و آمادگیهای سپاه قرار گیرد.
کد خبر : ۶۰۶۸۷

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشگر پاسدار ' محمد علی جعفری ' در همایش تجلیل از فرماندهان، مسوولان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تمامی شهدایی كه در راه ارتقای نظام مقدس جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف جانفشانی كردند بویژه بزرگ معلم انقلاب اسلامی استاد شهید مرتضی مطهری به رسالت سنگین مربیان عقیدتی سیاسی اشاره كرد .

وی افزود:ساختن سرمایه انسانی سپاه در ابعاد معنوی ،اعتقادی، سیاسی و در مجموع تمامی موضوعات تربیتی رسالت خطیری است كه از ماموریت سنگین و مهم این نهاد ناشی می شود.

فرمانده كل سپاه با بیان اینكه نقش سپاه پاسداران در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بر كسی پوشیده نیست اظهار داشت:این نقش بارها مورد تاكید امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفته و تعابیر بالایی در این خصوص بیان شده است، وظیفه ما این است كه در برابر انتظارات به عمق اهمیت و رسالت سنگین سپاه در مقطع زمانی حساس كنونی پی ببریم.

سرلشگر جعفری با اشاره به بیانات سال گذشته مقام معظم رهبری در روز پاسدار گفت: معظم له در خصوص نقش، جایگاه و رسالت سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی با شاخص هایی چون پویایی ، روندگی و زنده و در حال رشد بودن تعابیر بلندی را داشتند.

وی افزود: سپاه پاسداران هرگونه مانع در راه حركت انقلاب اسلامی و اهدافش را از سر راه برمی دارد و در تحقق این اهداف تمام تلاش خود را بكار می‌گیرد.

فرمانده كل سپاه،انقلاب اسلامی را یاری دهنده و دنبال كننده دین خدا و تحقق احكام قرآن و اسلام در جامعه و در دنیا خواند و توسعه، تبلیغ ،ترویج و گسترش آنرا نیازمند مجاهدت و تلاش همه مومنان دانست.

سرلشگر جعفری با بیان اینكه سپاه پاسداران صرفا در ماموریتهای نظامی محدود نمی‌شود گفت: مقام معظم رهبری نیز این موضوع را متذكر شده‌اند كه سپاه تنها بعد نظامی نداشته و در تمامی ابعاد و طیفهای ماموریتی از سخت، نیمه سخت و تهدیدات نرم تا موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باید از انقلاب اسلامی دفاع كند.

وی خاطرنشان كرد: اتصال بسیج بعنوان بخش قابل توجهی ازجامعه با اعتقاد ، روحیه و انگیزه‌ای كه بسیجیان مخلص در حفظ انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند وظیفه سپاه را سنگین‌تر می‌كند.

فرمانده كل سپاه با اشاره به حركتهای سپاه در ابعاد بیرونی و درونی از نگاه رهبر معظم انقلاب تصریح كرد: معظم له، حركت بیرونی سپاه را انجام ماموریت در دفاع از انقلاب و پیشبرد اهداف آن و حركت درونی را ساختن سپاه بنحوی كه در مقاطع حساس ماموریتهای خود را به خوبی به انجام رساند توصیف كردند. به همین خاطر ساختن سپاه نباید به ساختن نیرویی كه تنها ماموریتهای امنیتی و نظامی دارد خلاصه شود و ماموریتهای عقیدتی ، دفاعی و فرهنگی سپاه ایجاب می‌كند كه در ارتباط با ساختن ابعاد درونی بصورتی دیگر به وظیفه خود نگاه كند .

سرلشگر جعفری معنویت را محور اصلی قدرت سپاه دانست و تاكید كرد: عنصر معنویت همواره مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری نیز بوده است و ما نیز تمام تلاش و همت خود را بكار می‌گیریم كه معنویت، محور ساختن و آمادگیهای سپاه قرار گیرد.

وی ،فكر و نگاه عمیق به رسالت سنگین تربیت سرمایه‌های انسانی سپاه را از سوی مربیان عقیدتی سیاسی خواستار شد.

فرمانده كل سپاه در ادامه تصریح كرد: مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه باید بكوشد افرادی را تربیت كند كه از مبانی دینی و قرآنی، موضوع علم مورد نیاز روز انقلاب را استخراج كنند همانگونه كه استاد مطهری این رسالت خطیر را بخوبی انجام داد .

حجت الاسلام سعیدی نیز در این همایش با اشاره به تفاوت عصر مطهری و امروز و اقتضائات زمانی گفت: متغیر هایی در عرصه دین و فرهنگ در قرن اخیر تا مقطع انقلاب اسلامی تاثیر گذار بوده‌اند كه انقلاب كبیر فرانسه،انقلاب اكتبر شوروی ، ناسیونالیسم و ملی گرایی و نیز اندیشه‌های اغرافی از جمله آنهاست.

وی با برشمردن چالشها و معضلاتی كه فراروی علما و دانشمندان در مقابله این تهدیدات بوده تصریح كرد: مسائلی همچون معرفت شناختی، انسان شناختی، هستی شناختی ، دین شناختی و معنویت و عرفان همواره مورد بحث علما و روحانیون مجاهد طی قرن اخیر بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به نقش عنصر عقیده در شكل دهی نگرش و رفتار انسانها گفت: آغاز‌گر این راه انبیای الهی بودند كه تلاش كردند نگاه انسان را به هستی تغییر داده و بینشی تاثیرگذار در رفتار او بوجود آورند.

وی همچنین تفاوت مكاتب مختلف جهان را ناشی از جهان بینی دانست و اظهار داشت: تمامی آثار و برآیند آنچه بر اعتقاد مبتنی است در این مكاتب متفاوت خواهد بود.

حجت الاسلام سعیدی علت بسیاری از ناهنجاریها را فقدان عقیده دانست و تاكید كرد: تكیه گاه اصلی سپاه بر عقیده و ایمان است و هر مقدار كه اعتقاد و باور در این نهاد انقلابی بیشتر شود به استحكام نظام كمك می‌كند.

وی با بیان اینكه اصل دین در عصر شهید مطهری مورد سوال بود گفت: به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بسیاری از موضوعات و شبهاتی همچون دین افیون ملتها را خود به خود حل كرد و نشان داد كه دین منشا بزرگترین تحولات است.

در پایان این مراسم از فرماندهان، مسوولین و مربیان برگزیده عقیدتی سیاسی سپاه تجلیل بعمل آمد.

همایش ' تجلیل از فرماندهان، مسوولین و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه' همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری و هفته عقیدتی سیاسی سپاه و با حضور سرلشگر 'جعفری' فرمانده كل سپاه، حجت الاسلام 'سعیدی' نماینده ولی فقیه ، سرلشكر 'قاسم سلیمانی' فرمانده نیروی قدس ، سردار 'سپهر 'معاون هماهنگ كننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی ازفرماندهان و مسوولین برگزار شد.