۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰

امکان نظارت دولت بر آبگرفتگی مترو

رئیس شورای شهر تهران گفت: نیمی از بودجه مترو تهران را دولت می پردازد بنابراین سازمانهای دولتی می توانند بر عملکرد مترو نظارت داشته باشند.
کد خبر : ۶۰۷۰۱

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران در حاشیه جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر پیگیری موضوع آبگرفتگی خط 4 مترو تهران گفت: نیمی از بودجه مترو تهران را دولت می پردازد بنابراین سازمانهای دولتی می توانند برعملکردش نظارت داشته باشند .

وی در پاسخ به این پرسش که این نظارت نباید از طریق شورا اعمال شود گفت: قانونی در این زمینه نداریم که شفاف باشد هم شورا  می تواند نظارت کند و هم دولت. این حرکت مهمی بود که در کشور رخ داد بنابراین مجلس و دولت و... می توانند به آن ورود پیدا کنند .

چمران ادامه داد: شورا می تواند نظارت خودش را داشته باشد همانطور که یکی از اعضای شورای شهر تهران عضو این کمیته 3 نفره است .

وی در ادامه با اشاره میزان تبلیغات کالاهای خارجی در سطح شهر گفت: شورای شهر تهران، شهرداری را موظف کرده است در این زمینه بررسیهای لازم را انجام دهد هرچند آنها پیش از درخواست شورا این کار را آغاز کرده بودند و قرار بود نتیجه کار را به شورا ارائه دهند.

چمران افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی استانها شهرداری موظف است میزان تبلیغات کالاهای خارجی را کاهش دهد اما زمان آن بستگی به زمان قرار دادهایشان دارد زیرا لغو قرار دادها مسائل مالی به دنبال دارد و باید دید شهرداری توان جبران خسارتها را دارد یا خیر.

وی با بیان اینکه برخی از صاحبان آگهیها در صورت لغو قرار داد از شهرداری شکایت می کنند گفت: پیش از این نیز شکایتهایی شده است و ما در مصوبه شورای عالی استانها نیز از وزارت ارشاد خواسته ایم متون کالاهایی که مشابه داخلی دارد را تایید نکند.

چمران تاکید کرد: نمی توان ناگهان همه تبلیغات کالاهای خارجی را قطع کرد و این روند به تدریج انجام می شود.