۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹

بزرگترین کمبود فرهنگی از دید مصباح

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به نقش موثر شهید مطهری در دوره عمر ایشان تاکید کرد: بزرگترین کمبود فرهنگی در دوران حاضر، خلا شهید مطهری است.
کد خبر : ۶۰۷۰۶

به گزارش صراط به نقل از مهر، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، ظهر سه شنبه در جمع مدیران و معلمان مدارس شاهد و ایثارگر استان قم اظهار داشت: دشمنان اهمیت وجود او را بیشتر از ما درک کرده و قبل از همه شهید مطهری را از ما گرفتند.

وی تاکید کرد: ما افراد سیاسی اثرگذارتر از ایشان هم داشتیم اما دشمنان او را به شهادت رساندند چون قوام انقلاب به فکر و فرهنگ آن بود و مطهری مغز متفکر انقلاب بود و دشمنان تصور می کردند اگر ایشان برود می توان به انحراف جامعه طمع داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دشمن بیدار است و نقاط ضعف و قوت ما را بهتر از ما می شناسد و کسانی را که در حفظ دستاوردهای انقلاب موثرترند را هدف ترور فیزیکی و شخصیتی قرار می دهد.

معلمان باید از شهید مطهری الگو بگیرند

وی با تاکید بر لزوم الگوگیری از وجود معلمان و بزرگانی مانند شهید مطهری اظهار داشت: معلمان و فرهنگیان امروز ما باید از ایشان و افرادی مانند ایشان الگو بگیرند و میراث آنان را حفظ کنند.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: معلمان جانشینان ایشان هستند و در درجه اول نباید اجازه دهند غبار فراموشی و نسیان و تحریف بر روی اندیشه های افرادی مانند شهید مطهری بنشیند و در درجه بعد بر مطالب آنان بیفزایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: استاد مطهری قبل از آنکه سئوالی در جامعه مطرح شود دنبال نیازهای واقعی مردم و سئوالات آنان می رفت و با اخلاص و بدون چشمداشت همه عمر خود را صرف تعلیم و تربیت کرد.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه شهادت ایشان اگرچه برای خود او سعادت است اما برای ما بزرگترین ضایعه و مصیبت است تصریح کرد: او عاشق شهادت بود و شهادت مزد زحماتی بود که خدا به او مرحمت کرد.

وی تاکید کرد: بزرگترین کمبود فرهنگی جامعه از دست دادن ایشان و تحقیقات ایشان است و امروز هم شدیدا به عین مطالبی که او در کتابها و سخنرانی‌ها گفته است نیازمندیم.

آیت الله مصباح افزود: ما باید بسوزیم که از وجود ایشان محروم شده ایم و دشمنان از خلا وجوی وی سوء استفاده می کنند.

وی با اشاره به ابعاد تاثیرگذاری شهید مطهری اضافه کرد: یکی از ابعاد مهم بودن ایشان بعد علمی و شخصیتی ایشان است.

وی با بیان اینکه همه علومی که موجب بهبود زندگی دنیاست و موجب حل مسئله و رفع نیازی از انسان می شود دارای اهمیت است اظهار داشت: وقتی سخن از علمی است که سعادت دنیا و آخرت انسان در گرو آن است اهمیت آن علم و معلم آن چندین برابر بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: انسان اگر عمر بسیار طولانی هم داشته باشد در مقایسه با ابدیت آخرت و بی نهایت ناچیز است از این رو علمی که برای دنیای انسان مفید است در مقایسه با علم مفید برای آخرت او اهمیت چندانی ندارد.

مطهری مغز متفکر انقلاب بود

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه انبیاء و اولیاء الهی رسالتشان هدایت مردم به سمت سعادت اخروی بود بیان داشت: معلمان و بزرگانی مانند استاد مطهری و ... نیز ادامه دهندگان راه آنان هستندکه عمر خود را صرف علومی کردند که برای سعادت دنیا و آخرت انسان مفید است.

وی بعد دیگر ایشان را بعد جهادی وی در عرصه فکری و فرهنگی برای انقلاب اسلامی دانست و گفت: وی مغز متفکر انقلاب اسلامی بود به گونه ای که امام مصر بودند که شورای انقلاب به ریاست ایشان تشکیل شود چون امام فکر و شخصیت او را می‌شناختند.

آیت الله مصباح با اشاره به تلاش های استاد مطهری در دانشگاه ها و در مقابله با انواع گروههای التقاطی و انحرافی و ... بیان داشت: امروز هم اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی سخن از تولید علم در عرصه علوم انسانی می زنند همان کاری است که مطهری قبل از انقلاب شروع کرد اما شهادت به ایشان اجازه گسترش آن را نداد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
لطف کنید مؤدبانه تر تیتر بزنید!.(آیت الله مصباح)