۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۰

احمدی‌نژاد اگر شک دارد بپرسد

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس مجلس حق لغو مصوبات دولت را در صورت تایید غیر قانونی بودن آنها در هیات تطبیق قوانین دارد پیشنهاد کرد اگر رئیس جمهور در این باره شکی دارد از شورای نگهبان بپرسد.
کد خبر : ۶۰۷۱۳

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل درهمایش جوانان جبهه متحد اصولگرایان درجمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اگر در زمان ریاست شما بر مجلس رئیس جمهور بخشنامه ای مبنی بر جلوگیری از نقض مصوبات دولت از سوی مجلس کرده بود چه راهکاری را مناسب می دانستید، گفت: مرجع تفسیر قانون اساسی شورای نگهبان است.

وی افزود: اگر درباره اختیارات رئیس مجلس، بین رئیس جمهور و رئیس مجلس اختلاف نظری باشد این شورای نگهبان است که باید درباره آن اعلام نظر کند و آنچه که شورای نگهبان اعلام کند باید فصل الخطاب باشد.

حداد عادل ادامه داد: آنجا که رئیس مجلس می تواند مصوبات دولت را متوقف کند وقتی است که بر طبق اصل 138 قانون اساسی هیات تطبیق مصوبات با قوانین نظر مشورتی‌اش را به رئیس مجلس دهد و رئیس مجلس طبق قانون اساسی اختیاراتی در این زمینه دارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر رئیس جمهور در این باره شکی دارد بهتر است از شورای نگهبان استفاده کند و نظر شورای نگهبان پایان بخش اختلافات خواهد بود.

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر درباره انتشار مطلبی از سوی یکی از سایت های خبری مبنی بر نقل قول از وی درباره توصیه رهبر انقلاب به وحدت جبهه پایداری و جبهه متحد گفت: من 2 مطلب گفته ام اول اینکه گفتم من درباره صحبت های رهبری با آیت الله مصباح اظهار نظری نکرده ام و بعد گفتم وقتی از آقای زاکانی موضوع را پرسیدم ایشان هم تکذیب کردند که از قول من درباره صحبت رهبری با آیت الله مصباح حرف زده باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه دیدم فقط حرف من درباره تکذیب سخنان آقای زاکانی را نقل کرده اند و تکذیب شخص آقای زاکانی را نقل نکرده اند و خبر را ناقص منتشر کرده اند.

حداد عادل در پاسخ به این سئوال که آیا آمادگی ریاست مجلس نهم را دارد، گفت: باید منتظر شویم مجلس نهم شکل بگیرد، تمایل نمایندگان تعیین کننده رئیس مجلس است.

وی افزود: بنابراین قبل از تشکیل مجلس نهم اظهار نظر درباره ریاست آن یک اظهار نظر زودهنگام است.

رئیس مجلس هفتم در پاسخ به این سئوال که برنامه شما برای مجلس نهم در صورت عهده دار شدن ریاست آن چیست، گفت: مجلس نهم باید مصلحت کلی انقلاب را در نظر بگیرد و مصلحت های فراتر از رابطه دولت و مجلس باید مد نظر باشد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۸:۴۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
آره اسنادش هم موجوده