۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۷

حضور77کشوردرنمایشگاه کتاب تهران

خبرگزاری فارس: رئیس نمایشگاه کتاب گفت: ۴ هزار ناشر و ۷۷ کشور به جز ناشران الکترونیک در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کنند.
کد خبر : ۶۰۷۲۱

به گزارش صراط به نقل از فارس، آئین افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دقایقی پیش با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهمن دری معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه بیست و پنجم کتاب تهران در مصلی امام خمینی با شعار «ربع قرن جهاد فرهنگی» برگزار شد.

براساس این گزارش در ابتدای این مراسم مستندی از فعالیت‌های آماده‌سازی و اجرای بیست‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب پخش شد.

در این مراسم بهمن دری رئیس نمایشگاه بیست و پنجم کتاب تهران با قرائت یا مقلب‌ القلوب و الابصار سخنان خود را آغاز و اظهار داشت: بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رسماً در حضور جمع بسیار صمیمی، گرم و در محضر رئیس محترم جمهور و همچنین پدیدآورندگان، ناشران، سفرا و کارداران و نمایندگان خارجی آغاز می‌کنیم.

دری ادامه داد: بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را به فضل الهی با شعار «ربع قرن جهاد فرهنگی» در پرتو سال تولید ملی، کار و حمایت از سرمایه ایرانی آغاز می‌کنیم با این امید که این نمایشگاه به عنوان بهترین نمایشگاه نام خود را بر تارک تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران به ثبت رساند.

رئیس نمایشگاه کتاب ابراز داشت: قرار نیست امروز طبق معمول و مرسوم گزارشی ارائه کنم بلکه از همگان دعوت می‌کنم از نمایشگاه بازدید کنند چرا که ربع‌قرن نمایشگاه کتاب تهران از فردا آغاز و تا 23 اردیبهشت ادامه خواهد داشت امیدواریم طی روزهای برگزاری شاهد حضور افراد و علاقه‌مندان و آنانی که دلشان برای ایران و اسلام می‌تپد باشیم. در این نمایشگاه شاهد به نمایش درآمدن کتاب‌هایی که تازه از تنور نشر درآمده‌اند خواهیم بود.

وی به حضور ناشران در نمایشگاه بیست و پنجم اشاره و تصریح کرد: گزارش اصلی در مورد این نمایشگاه را در مراسم‌های مختلف عرض خواهم کرد اما باید عنوان کنم در نمایشگاه کتاب امسال به صورت کلی 4 هزار ناشر از از ایران و 77 کشور جهان با حدود 400 هزار عنوان کتاب شرکت دارند که این میزان غیر از کتاب‌های الکترونیک است که اگر آنها را نیز محسوب کنیم میزان بیش از این خواهد شد.

وی به بخش‌های مختلف نمایشگاه اشاره و بیان داشت:‌ در نمایشگاه بیست و پنجم کتاب تهران بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده از این‌رو شاهد برپایی سالن بیداری اسلامی، ربع قرن جهاد فرهنگی خواهیم بود زیرا ما تنها امسال را ندیدیم، برای همه افرادی که دلشان برای ایران و کتاب می‌تپد و همراه اسلام و ایران هستند در نمایشگاه بزرگداشت برگزار کرده و از آنها تجلیل خواهیم کرد. البته سالن ویژه یاس را هم در نظر گرفتیم این سالن جزو سیاست‌های کلان وزارت ارشاد است و در بردارنده کارنامه نشر جمهوری اسلامی ایران است که پیشنهاد می‌کنم همگان از این سالن دیدن کنند.

به گفته رئیس نمایشگاه کتاب با علم بر اینکه نمایشگاهها صحنه فروش کتاب هستند اما در سه سالن صرفاً کار نمایشگاهی کردیم از این‌رو از علاقه‌مندان و مخاطبان کتاب دعوت می‌کنیم از این بخش‌ نیز دیدن کنند.

دری اضافه کرد: در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شاهد رشد کمی و کیفی حضور ناشران خارجی علی‌رغم تهدیدها هستیم. از این جهت 77 کشور در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حاضر خواهند شد.

وی در خاتمه سخنان خود ضمن اشاره به حضور ناشران مصری برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب اظهار داشت: برای نخستین‌بار 10 ناشر مصری درنمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت. بنابراین دعوت می‌کنیم در این آوردگاه فرهنگی دوستان حاضر شده وقت صرف کنند تا با تازه‌های کتاب جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها آشنا شوند.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز