۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۰

کوچک زاده: با دولت یکی هستیم

عصر امروز در تالار مركزي دانشگاه اميركبير مناظره‌اي ميان مهدي كوچك‌زاده و محمدرضا باهنر نمايندگان تهران و دو كانديدا از دو جبهه پايداري و متحد برگزار شد.
کد خبر : ۶۰۷۲۵

به گزارش صراط به نقل از ايسنا، محمدرضا باهنر گفت: از نظر آماري و رسانه‌اي 225 نفر از نمايندگان مجلس نهم انتخاب شده و انتخاب 65 نفر از آنها همچنان باقي مانده است كه در مجموع كساني كه انتخاب شده‌اند، اگر قوي‌تر و عالم‌تر از نمايندگان مجلس هشتم نباشند، ضعيف‌تر نيز نيستند.
 
وي افزود: بسياري از انتخاب‌شدگان سابقه وزارت، سفارت، وكالت و كار در سازمان‌هاي مختلف اقتصادي را دارا هستند.
 
نايب رييس مجلس با بيان اينكه نفوذ 30 نماينده تهران در مجلس بيش از تعداد آنهاست، اظهار داشت: در مرحله دوم انتخابات رقابت اصلي در حوزه انتخابيه تهران است كه از اهميت بسيار بالايي برخوردار خواهد بود.
 
باهنر، برنده اصلي انتخابات را در مرحله اول مردم و مقام معظم رهبري دانست و بيان كرد: 25 نفر باقيمانده از نمايندگان تهران بسيار در مجلس تعيين كننده خواهد بود كه بايد توجه شاياني به انتخابات در اين حوزه انتخابيه داشت.
 
نماينده مردم تهران در مجلس، بحث اقتصادي را از مهم‌ترين دغدغه‌هاي مجلس نهم برشمرد و گفت: موضوع توليد ملي كه توسط مقام معظم رهبري در سال 91 مطرح شد، محوري‌ترين بحث مجلس نهم خواهد بود كه دلايل متعددي براي آن وجود دارد. يكي به اين دليل كه نظر مقام معظم رهبري است و لازم‌الاعتبار است. همچنين ايشان هستند كه سياست‌هاي كلي نظام را تعيين كرده و كارشناسي‌ترين نظر توسط مقام معظم رهبري بيان شده است.
 
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شعارهاي اقتصادي چند سال اخير تصريح كرد: ضرورت توجه به مسائل اقتصادي توسط مقام معظم رهبري ديده شده كه با وجود تلاش‌هاي بسيار نظام جمهوري اسلامي در سال‌هاي پس از انقلاب، در بعد اقتصادي كار ارزنده‌اي به كشور و جامعه جهاني عرضه نشده است.
 
به گزارش ايسنا، باهنر در ادامه در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان مبني بر راهكاري براي عملي شدن شعار سال و ارايه الگويي جديد اظهار كرد: اصولا فضاي كسب و كار در كشور بسيار بسته است و ايران رتبه 159 را در اين موضوع در اختيار دارد. توليد كننده در كشور ما بايد توسط حكومت حمايت شود كه اين موضوعي حائز اهميت است.
 
وي افزود: مبارزه با قاچاق كالا و ارز از مباحث مهمي است كه بايد جلوي آن گرفته شود و دولت، مجلس و تمامي نهادهاي حكومتي در اين راستا بايد با يكديگر بسيج باشند.
 
اين عضو هيات‌رييسه مجلس با بيان اينكه طبق گفته مقام معظم رهبري توليد ثروت بايد در كشور ممدوح باشد، گفت: براين اساس بايد با افزايش توليد داخلي در حمايت از توليد كالاي ايراني گام برداشت.
 
باهنر هدفمندي يارانه‌ها را جزو كارهاي بزرگ و آرزوهاي چندساله نظام دانست و تصريح كرد: دولت فعلي شجاعت زيادي در رابطه با اجراي اين طرح به خرج داد و كسي از آغاز اين طرح ناراضي نيست، اما در ابتداي هر كاري عيوبي وجود دارد و دولت حاضر نيست اين عيوب را برطرف سازد.
 
به گزارش ايسنا، كوچك‌زاده نيز درباره سوال مطرح شده، اظهار داشت : اصلي‌ترين شاخص، عدالت است؛ عدالت هيچ‌گونه قابل معاوضه و معامله نيست و در همين راستا رييس‌جمهوري در حدود سال 85 طرح تحول اقتصادي را مطرح كرد كه در اين سال‌ها بسيار بر آن كار شده است.
 
وي افزود: كساني كه جز سنگ‌تراشي و سنگ‌اندازي براي دولت چيزي ندارند، نبايد وارد مجلس آتي شوند.
 
اين عضو كميسيون فرهنگي با انتقاد از هيات‌رييسه مجلس گفت: اين مديريت مجلس است كه هر روز وقت نمايندگان در خانه ملت را به كارهاي غيرفوري همانند طرح دو فوريتي سوال از رييس‌جمهور صرف مي‌كند و اين در حالي است كه بودجه هنوز در دستور كار قرار نگرفته و تمام اين وقت‌گذراني‌ها به اين دليل است كه برخي مي‌خواهند بودجه به مجلس آينده رفته و در مهرماه تصويب شود.
 
كوچك‌زاده خاطرنشان كرد: تعداد قابل توجهي از مديران فعلي نظام از ابتدا تا به حال وارد مديريت مجلس شدند اما كسي در سال 84 خارج از اين دايره وارد مديريت كشور شده كه هيچ‌كس اجازه نمي‌دهد او كار خود را در عرصه‌هاي مختلف همانند عرصه‌هاي اقتصادي انجام دهد.
 
اين عضو جبهه پايداري يادآور شد: اگر ما وارد مجلس شده و اختياردار آن شويم، احساس خواهيم كرد با دولت يك تيم هستيم و هر روز ضربه‌اي به پاي دولت نمي‌زنيم.
 
به گزارش ايسنا، محمدرضا باهنر در ادامه اين مناظره گفت: در مجلس هفتم به من به دليل طرفداري‌هاي مكرر از دولت، لقب وكيل‌الدوله را مي‌دادند، اما در مجلس فعلي مرا منتقد دولت مي‌دانند كه اين امر را روند عملكردي دولت تعيين كرده است نه مشكلات شخصي و سليقه‌اي.
 
وي با انتقاد از برخي فعاليت‌هاي دولت دهم اظهار داشت: آقاي احمدي‌نژاد به هيچ‌وجه خرد جمعي را قبول ندارد و هر كدام از اعضاي هيات دولت انتقادي را مطرح كنند، با برخوردهاي تند مواجه خواهد شد.
 
اين عضو هيات‌رييسه مجلس افزود: دولت نهم و دهم جامع‌نگر نبودند و تنها به دنبال حل مسائل مي‌گشتند. اگر اين دو دولت كمي خرد جمعي را قبول داشت، كارهاي كشوري خيلي بهتر و سازنده‌تر انجام مي‌شد.
 
وي با انتقاد از تبليغ‌هاي كلان برخي كانديداها تصريح كرد: بسياري به ما مي‌گويند با اين وضع تبليغات راي نخواهيد آورد و اين در حالي است كه بايد گفت ما براي تبليغ پولي نداريم و پول‌هاي كلان در جبهه متحد خرج مي‌شود و شخص آقاي زاكاني زياد خرج كردن را نمونه جريان انحرافي بودن دانسته و حالا بايد گفت كه جبهه پايداري انحرافي است يا متحد؟
 
نماينده مردم تهران با بيان اينكه شيوه مديريتي مجلس هفتم را به مجلس فعلي ترجيح مي‌دهد، درباره موضع خود پيرامون جريان انحرافي گفت: حدود و مرزهاي اين جريان مختلف است و بنده تنها مي‌توانم تعريف خود را ارائه كنم و از نظر اينجانب انحراف، شاخص مي‌خواهد كه شاخص آن ولايت فقيه و مقام معظم رهبري است و اگر كسي از مواضع ايشان عدول كرد،‌ دچار انحراف است.
 
وي همچنين خاطرنشان كرد: بدترين انحراف، انحراف از رهبري است و خداوند عاقبت ملت را به خير كند اگر تركيب بعدي مجلس همانند مجلس هشتم باشد، چراكه با اين اوضاع خون از گلوي ملت پايين خواهد رفت.
 
به گزارش ايسنا، محمدرضا باهنر در اواسط اين مناظره به دليل حضور در جلسه ديگري سالن را ترك كرد و مراسم به پرسش و پاسخ دانشجويان با كوچك‌زاده ادامه يافت.
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۱۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
Ya aghaye kucheck zaadah anja naboodah keh javaab inhamah sokhanaane bi rabte aghaye baahonar ra bedahad. Ya ankeh khbar negaare shoma booyii az ensaf nabordah keh faghat yek jomlah az ishan minevisad.
Adl va ensaaf aZ usuul e muhem ast.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
.
جناب آقای ب....:
بهتره به درصد آراء تون توجه کنید، و میزان اقبال مردم به شما !!!!!!!!!!!
((خیلی چیزا میتونید ازش نتیجه بگیرید!!))
_______________________
...........
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
همه حرف از قدرت و رسیدن به مقام است نه خدمت به مردم . اگر هر از چند گاهی اسمی از رهبری یا مردم برده می شود برای عوام فریبی است برای همه ثابت شده که نه دولت به فکر مردم هست نه مجلس نه دستگاههای دیگر . فقط ریاست و مقام و تخریب همدیگر همین غافل از اینکه نمی دانند عزت و ذلت از آن خداست نه بنده فقیر و ذلیل
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
با دولت یکی نیستید بلکه ........ چون هم از مجلس حقوق می گیرید ..... . ........... اونوقت افرادی مثل شما چه می فهمه درد مردم از گرونی چیه ؟