۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷

جوانان مذهبي به حوزه سینما وارد شوند

شست «بررسي جريانات سينماي كشور» با حضور پرويزشيخ طادي و فرج الله سلحشور در دانشگاه شاهد برگزار شد.
کد خبر : ۶۰۷۶۷

به گزارش صراط؛ پرويز شيخ طادي در اين نشست گفت: در تمام دنيا رسم است كه كساني كه از قشر مرفه هستند، به دنبال فيلم سازي مي روند كه در ايران هم اين اتفاق افتاده و افراد مرفه و پولدار به سمت فيلم سازي رفته اند كه همين مسئله باعث ايجاد خلا ءهاي فراواني در سينماي ايران شده است.
وي افزود: اين مشكل اساسي نظام آموزشي ماست كه كساني كه كم سواد هستند و يا معدل هاي آنها پايين مي باشد، به رشته هاي هنر مي روند كه اين از اول اشتباه بوده است.
اين كارگردان سينما و تلويزيون تاكيد كرد: تا حركتي از سوي بچه هاي مذهبي صورت نگيرد، هيچ اتفاقي در سينماي ايران رخ نخواهد داد و بايد حركتي در اين زمينه انجام شود تا در حوزه فرهنگ و بويژه سينما اتفاقي بيفتد و وضعيت سينماي ايران اصلاح شود.
شيخ طادي با تاكيد بر حضور دانشجويان در عرصه فيلم سازي گفت: برگزار كردن همايش دردي را دوا نمي كند؛ زيرا من سال هاست كه در اين همايش ها شركت مي كنم؛ ولي هيچ خروجي اي نداشته است و فقط خسته كننده مي شود و شما دانشجويان بايد براي اينكه بتوانيد وضعيت سينماي ايران را اصلاح كنيد، به اين حوزه وارد شويد.
وي در پايان در پاسخ به سوال دانشجويان براي ساخت فيلمي از زندگي امام خميني و يا رهبر معظم انقلاب يادآور شد: من در اقدامي مي خواستم مستند جامع و كاملي از زندگي حضرت آقا بسازم كه با آن موافقت شد؛ اما يك كارگردان لبناني زودتر اقدام به ساخت اين مستند كرده و ما منتظر آن هستيم.
اين كارگردان سينما و تلويزيون خاطرنشان كرد: قرار است اين مستند به زودي در 10 قسمت منتشر شود؛ اگر كار جامعي باشد كه ديگر ما مستند نمي سازيم و در غير اين صورت، خودمان مستندي را از زندگي حضرت آقا مي سازيم.
فرج الله سلحشور نيز در اين نشست گفت: حقيقت امر اين است كه ما انقلاب كرديم اما بعضي ها در سينماي ايران هنوز به اين باور نرسيده اند كه بايد اسلام را در سينما پياده كرد و سعي مي كنند كه اين باورها را نابود كنند.
وي افزود: از ابتداي انقلاب تاكنون بيش از 30 مسئول در مراكز فرهنگي منصوب شدند و خيلي از آنها قصد داشتند كه سينما را اصلاح كنند، اما نتوانستند و نه تنها اصلاح نكردند بلكه با جريانات سينمايي همراه شدند.
اين كارگردان سينما و تلويزيون گفت: هاليوود به سينماگرها ياد داده كه شما براي شهرت، پولدار شدن، جايزه بردن و ... فيلم بسازيد.
سلحشور ادامه داد: اين درحالي است كه دين ما به دنبال خدمت فيلم سازان به مردم است و اينكه سينماگران نبايد در دين ما به دنبال مطرح شدن باشند.
سلحشور خاطر نشان كرد: فيلم سازي بر پايه دروغ يكي از معضلاتي كه جامعه ما به آن دچار شده و قصد هم ندارد كه آن را اصلاح كند.
اين كارگردان سينما و تلويزيون اضافه كرد: به دانشجويان تاكيد مي كنم وقتي به دنبال قصه نويسي مي رويد از دروغ شروع نكنيد برويد به سمت قصه هاي واقعي كه بتوانيد يك سناريو نويس انقلابي شويد.
سلحشور در پاسخ به سوال دانشجويان كه چرا بچه هاي مذهبي را وارد سينما نمي كنيد، گفت: من نمي توانم در يك فضايي كه آلوده است بچه هاي مذهبي را به آنجا ببرم كه با آمدن اين افراد و آلوده شدن آنها من هم گناه كار مي شوم بنابراين وقتي فضاي سالم در سينما ايجاد شد بچه هاي حزب اللهي را وارد اين عرصه مي كنيم.
وي يادآور شد: مشكل سينماي ما مباني آن است كه با اصول و اعتقادات ما در تضاد بوده كه اين مباني در هاليوود نوشته شده است.
اين كارگردان سينما و تلويزيون گفت: هر زماني كه دولت تصميم بگيرد فيلم سازي اسلامي راه بيندازد اين مشكل حل خواهد شد ولي تا زماني كه اين وضعيت پايدار باشد مشكل حل نمي شود، شبكه سينماي ما از زشتي ها و بدي ها حرف مي زند و آن را ترويج مي كند چنانچه دين ما ارزش هاي زيادي دارد كه مي توان با به تصوير كشيدن آن در فيلم ها آنها را ترويج كرد.
سلحشور در خصوص جايزه اسكار گفت: صدها جايزه تاكنون توسط اسكار به كساني كه در جهت خلاف دولت ها فيلم ساخته اند داده شده و اين را من از زبان دو كارگردان آمريكايي شنيدم كه گفتند اين فيلم كه در اسكار جايزه گرفته در جهت مخالفت با ايران است و به ترويج فرهنگ غرب كمك مي كند.
وي با بيان اينكه داستان حضرت موسي در 72 قسمت ساخته خواهد شد گفت: نوشتن داستان اجمالي 21 قسمت آن تاكنون به پايان رسيده و تا آخر امسال فيلم نامه آن تكميل مي شود.
اين كارگردان سينما و تلويزيون گفت: حدود چهار يا پنج سال فيلمبرداري اين سريال به طول خواهد انجاميد.
منبع: کیهان

 

برچسب ها: مذهبی سینما صراط