۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹
بي اعتنايي مسئولان به دغدغه هاي مردم

بگومگوي سران قوا سر پيچ تاريخي

اين بگومگوها كه از تريبون هاي علني و جلوي چشم مردم صورت مي گيرد مي تواند آسيب هاي بعضاً جبران ناپذيري در پي داشته باشد و به يقين دارد.
کد خبر : ۶۰۷۷۱
به گزارش صراط به نقل از كيهان: از اين گزارش اگرچه درباره بگومگوها و گله گزاري هاي مسئولان 3 قوه از يكديگر است و در اينگونه موارد بايد ميزان و ضريب درستي هريك از گله ها و انتقادها را به ارزيابي نشست ولي موضوع گزارش پيش روي، انتقاد و اعتراض منطقي و دوستانه به رسانه اي كردن اين بگومگوها و بي حاصل بودن آن است.
هرچند كه تنش آفريني و انتقال غيرقابل توجيه اين بگومگوها به جامعه و آزردن خاطر مردم همراه با تهيه خوراك براي دشمنان را مي توان و بايد نتيجه مستقيم- و البته زيان آور- اينگونه گله گزاري ها تلقي كرد. ضمن آن كه بگومگوهاي مورد اشاره مي تواند اين توهم را نيز در پي داشته باشد كه مسئولان محترم سه قوه دغدغه هاي اصلي مردم و كارها و مسئوليت هاي بر زمين مانده خود را وانهاده و به جاي حل مسائل فيمابين در جلسات اختصاصي خويش، به انتقاد از يكديگر در تريبون هاي عمومي روي آورده اند.

طي دو روز گذشته بسياري از خوانندگان در تماس با كيهان از اوج گرفتن منازعات سياسي بويژه در سطح سران قوا ابراز نارضايتي و نگراني كرده اند.
اظهارات تند و تيز و علني سران قوا عليه يكديگر كه قاعدتا مي توانست- و بايد- در محافل خصوصي و جلسات كارشناسي مطرح شود بار ديگر به جنجالي رسانه اي منجر شده كه كام مردم را به شدت تلخ كرده است.
چند روز قبل آقاي احمدي نژاد در سخناني قوه قضائيه را به عدم رسيدگي دقيق به پرونده فساد بانكي متهم كرد و گفت كه افراد اصلي دخيل در اين ماجرا هنوز به دادگاه نيامده اند. وي همچنين با استفاده از ادبياتي گزنده چندين بار بر اين نكته تاكيد كرد كه شخص دوم كشور است اما از اين موضع سخن نمي گويد. اين سخنان رئيس جمهور درست در همان روزي بيان شد كه چند تن از متهمان پرونده فساد بانكي از نقش حلقه انحرافي در اين فساد كلان پرده برداشتند.
احمدي نژاد همچنين در سخنان خود با بيان اين جمله كه «مجري، برداشت خود از قانون را اجرا مي كند» مجلس را متهم كرد كه به بهانه نظارت در كار اجرا دخالت مي كند.
همان روز و در همان همايش، علي لاريجاني رئيس مجلس در سخناني بر ضرورت پاي بندي به قانون تأكيد كرد و گفت كه به دليل برخي رفتارها قبح قانون شكني و فرار از قانون در كشور ريخته است.
همچنين آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه نيز در سخناني تأكيد كرد كه اولا هنوز همه متهمان به دادگاه نيامده اند، ثانياً دستگاه اجرايي بايد بپذيرد كه درون آن فساد رخ داده است. آيت الله آملي همچنين در سخنان خود از انتصاب محمد شريف ملك زاده به عنوان مشاور آيت الله هاشمي شاهرودي انتقاد كرد و گفت كه يك مجرم كه مورد عفو قرار گرفته نبايد به اين شكل در پست هاي مختلف منصوب شود.
چند روز قبل از آن، احمدي نژاد نيز طي حكمي ملك زاده را به عنوان مشاور خود منصوب كرده بود. موضوع ديگري كه پس از آن جنجال آفريد بخشنامه دولت خطاب به دستگاه هاي اجرايي در اين باره بود كه مجلس حق لغو مصوبات دولت را ندارد و از دستگاه ها خواسته بود به اين امر توجه نكنند!
اين بگومگوها كه از تريبون هاي علني و جلوي چشم مردم صورت مي گيرد مي تواند آسيب هاي بعضاً جبران ناپذيري در پي داشته باشد و به يقين دارد. در حالي كه رهبر معظم انقلاب با نامگذاري امسال به عنوان سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني خواستار بسيج همه امكانات كشور براي مقابله با اين مشكلات و حل هر چه سريع تر آنها شده اند و مردم بي صبرانه در انتظار تلاش مسئولان در اين زمينه هستند. اين بگومگوها و حاشيه سازي ها نشان دهنده آن است كه تمركز روي حل مشكلات و كاهش دغدغه هاي جدي مردم كاهش پيدا كرده و برخي مسئولان تصور مي كنند مشكلات را صرفاً از طريق عمليات رواني و حاشيه سازي هاي پي درپي مي توان حل كرد.
بسياري از كساني كه در اين دو روز با كيهان تماس گرفته اند عقيده داشتند مسئولان اگر قدمي براي حل مشكلات آنها برنمي دارند لااقل نبايد هر روز با راه انداختن يك نزاع جديد كام آنها را تلخ كنند.
ضمن اينكه اين رفتار با اقتضائات شرايط حساس كنوني كشور بويژه الگو بودن ايران در بيداري اسلامي در منطقه و همچنين ضرورت حفظ اجماع ملي تا مذاكرات بغداد و مذاكرات ما بعد آن تعارض جدي دارد.
در حالي كه تمام اميد دشمن در اين روزها به افزايش تنش ها و درگيري هاي داخلي و تحت الشعاع قرار گرفتن موضع برتر ايران در انقلاب هاي منطقه و مذاكرات آينده است، به نظر مي رسد برخي دست ها و جريان هاي خاص در داخل نيز هدفي جز تنش آفريني و به هم ريختن آرامش جامعه براي خود قائل نيستند.
همه اينها در حالي است كه رهبرمعظم انقلاب اسلامي سال گذشته تاكيد كردند دنيا در آستانه يك پيچ تاريخي قرار دارد و ايران اسلامي را در اين واقعه نقش آفرين دانستند كه اگر با همدلي و هماهنگي از آن عبور شود، كشور وارد دوراني بي سابقه از شكوفايي خواهد شد. ايشان روز 10 بهمن سال گذشته در جمع پرشور جوانان شركت كننده در اجلاس بيداري اسلامي فرمودند: «تاريخ بشر بر سر يك پيچ بزرگ تاريخي و در آستانه تحولي عظيم است. بشريت از همه مكاتب و ايدئولوژيهاي مادي اعم از ماركسيسم، ليبرال دمكراسي و ناسيوناليسم سكولار عبور كرده و در آغاز دوران جديدي است كه بزرگترين نشانه آن، توجه ملتها به خداي متعال، استمداد آنها از قدرت لايزال الهي و اتكاي ملتها به وحي است.
قيام ملتهاي منطقه عليه ديكتاتورهاي وابسته، جزئي از مبارزه بشريت با ديكتاتوري جهاني صهيونيست هاست و جامعه بشري با پشت سر گذاشتن پيچ بزرگ تاريخي، از سيطره اين ديكتاتوري خطرناك رها مي شود و اين تحول عظيم براساس وعده صادق پروردگار، به آزادي ملتها و حاكميت ارزشهاي معنوي و الهي منجر خواهد شد».
همچنين رهبرمعظم انقلاب در سخنان خود در آغازين روزهاي سال 1391 در حرم مطهر رضوي افزايش اختلافات را باعث اميدواري دشمن دانستند. ايشان فرمودند: «عزيزان من! برادران! خواهران! در سرتاسر كشور، امروز ما احتياج داريم به اتحاد و يكپارچگي، بهانه هاي اختلاف زياد است. گاهي در يك قضيه اي سليقه يك نفر، دو نفر با هم يكسان نيست؛ اين نبايد بهانه اختلاف بشود. گاهي در كسي يك گرايشي هست، در ديگري نيست؛ اين نبايد مايه اختلاف شود. آراء و نظرات همه محترمند. اختلاف در درون، منازعه در درون، موجب فشل ميشود. قرآن به ما تعليم ميدهد: «ولا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحكم»(2) اگر منازعه كنيم، سر مسائل گوناگون - مسائل سياسي، مسائل اقتصادي، مسائل شخصيتي- دست به يقه شويم، دشمن ما جري ميشود. يك مقدار از جرأتي كه دشمن در سالهاي گذشته پيدا كرد، به خاطر اختلافات بود. اميرالمومنين (عليه الصلاه والسلام) به ما درس ميدهد؛ ميفرمايد: «ليس من طلب الحق فاخطاه كمن طلب الباطل فأصابه». مخالفين دو جورند. يك مخالفي است كه دنبال حق است. او هم دنبال جمهوري اسلامي است. او هم دنبال انقلاب است، او هم دنبال دين و خداست، منتها راه را اشتباه كرده؛ با اين نبايد دشمني كرد؛ اين فرق دارد با كسي كه در جهت غيرنظام اسلامي، با هدف معاندانه عليه نظام اسلامي حركت ميكند. دلها را به هم نرم كنيد، برخوردها را نسبت به يكديگر مهربانانه تر كنيد.»
مردم اكنون در انتظارند تا ببينند مسئولان چه زماني به اين توصيه هاي حكيمانه گوش فراخواهند داد.

 

نظرات بینندگان
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۰
لعنت خدا بر جریان انحرافی که تمام فتنه ها و آتیش ها از گور او بلند میشود.
و شائبه ....... بودن لیدر آن نیزبا این اختلاف اندازی ها قوی تر میشود . میدانید که سیاست مادر زادی انگلیس "اختلاف بیفکن و حکومت کن است" بنده بعنوان یک بسیجی که سه روز روزه تابستان 88 را نذر و ادا کردم اینبار هم سه روز نذر کردم تا دکتر محبوب ما از پیله سحرگونه لیدر جریان انحراف آزاد شود و هیچ وقت وی را به ولایت و ملت ترجیح ندهد. به قول بزرگی که میگفت اگر دکتر در این چند مورد آقا را بجای لیدر انحراف ترجیح میداد بعنوان یک ابر مرد در تاریخ ایران اسلامی ماندگار میشد. افسوس که تاکنون چنین حرکتی برای ماندگار خود در تاریخ انجام نداده و با القای این فرد اخیرا هم ملک زاده ... را مشاور خود کرده است.