۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲

سازمان استاندارد از وزارت صنعت جدا شد

تابلوهای سازمان تا یک هفته دیگر اصلاح خواهد شد، سربرگهای سازمان نیز در حال تغییر است و علاوه بر این، اموال سازمان استاندارد هم در حال انتقال برچسب است.
کد خبر : ۶۰۸۱۵

رئیس سازمان استاندارد گفت: این سازمان از اسفند ۹۰ از وزارت صنعت جدا شده و در حال حاضر زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کند.

نظام‌الدین برزگری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تشکیل سازمان ملی استاندارد و انتزاع آن از وزارت صنعت در ۲۴ مهرماه ۹۰ در شورای عالی استاندارد مصوب شد.

وی افزود: در این جلسه موضوع تجمیع موازی‌کاری‌های سازمان استاندارد در سایر دستگاه‌ها مطرح شد و در حال حاضر نیز ساختار جدید سازمان در حال ایجاد است.

به گفته برزگری، ساختار جدید سازمان ملی استاندارد تا پایان اردیبهشت ماه نهایی خواهد شد.

وی با اشاره به مطرح شدن بحث‌هایی مبنی بر منتفی شدن تشکیل سازمان ملی استاندارد توضیح داد: مجلس از دو سال پیش به موازات دولت، طرح تشکیل سازمان ملی استاندارد، جدا شدن سازمان استاندارد از وزارت صنعت و تبدیل آن به یک سازمان ملی را پیگیری می‌کرد که در جلسه اخیر دولت این موضوع بررسی و عنوان شد که تشکیل چنین سازمانی توسط دولت در حال انجام است.

وی افزود: به همین دلیل طرح تأسیس سازمان ملی استاندارد در مجلس طرحی موازی با کار دولت است و دولت معتقد است که طرح مجلس باعث ایجاد سازمان جدید‌التأسیسی نمی‌شود.

* طرح مجلس برای ایجاد سازمان ملی استاندارد مسکوت ماند، نه طرح دولت

رئیس سازمان استاندارد اظهار داشت: دولت بر اساس ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ساختارها را تجمیع می‌کند و در این راستا قرار شد مؤسسه استاندارد نیز از وزارت صنعت جدا شود.

وی ادامه داد: در جلسه اخیر هیئت دولت طرح مجلس برای تشکیل سازمان ملی استاندارد مطرح شد که دو نفر از نمایندگان مجلس نیز عضو شورای عالی اداری دولت هستند و در این جلسه حضور داشتند.

وی تصریح کرد: در جلسه اخیر هیئت دولت مقرر شد طرح مجلس مسکوت بماند و اگر دولت برای تشکیل سازمان ملی استاندارد نیازمند اصلاحیه قانون بود این مسئله به صورت لایحه به مجلس ارائه شود.

* استاندارد از وزارت صنعت جدا شد

برزگری در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر تحت نظارت وزارت صنعت فعال هستید یا نهاد ریاست جمهوری؟ گفت: سازمان استاندارد از وزارت صنعت جدا شده و در حال حاضر با نهاد ریاست جمهوری در ارتباط هستیم.

وی ادامه داد: تابلوهای سازمان تا یک هفته دیگر اصلاح خواهد شد، سربرگهای سازمان نیز در حال تغییر است و علاوه بر این، اموال سازمان استاندارد هم در حال انتقال برچسب است.

وی افزود: دو هفته پیش جلسه‌ای با حضور معاون اداری، مالی ریاست جمهوری و سرپرست نهاد داشتیم و در حال حاضر با ریاست جمهوری در ارتباط هستیم.

رییس سازمان استاندارد ادامه داد: به عنوان مثال قبلاً در رابطه با اعزام نمایندگان سازمان استاندارد برای شرکت در کمیته‌های فنی اجلاس‌های جهانی از وزارت صنعت استعلام می گرفتیم که در حال حاضر این استعلام را از ریاست جمهوری دریافت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: از اسفند سال گذشته به طور مستقیم تحت نظر نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته‌ایم.