۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹

جنگنده‌های آمریکا در تیررس سپاه

پیشرفته‌ترین جت های جنگنده رادارگریز آمریکا، در پایگاهی واقع در کمتر از 200 مایلی خاک ایران، مستقر شده‌اند. استقرار هواپیماهای اف-22 در این منطقه...
کد خبر : ۶۰۸۷۹

به گزارش صراط به نقل از آتی نیوز، به نقل از پایگاه اینترنتی ای بی سی نیوز؛ نیروی هوایی آمریکا به شدت تاکید دارد که استقرار این هواپیماها، تهدیدی برای ایران به حساب نمی‌آید.

بر اساس این گزارش، چندین جت رادارگریز اف-22راپتور که هیچگاه در نبرد آزموده نشده‌اند، در پایگاه هوایی الظفره امارات عربی متحده در حاشیه خلیج فارس در نزدیکی مرز جنوبی ایران مستقر شده اند.

سرهنگ "جان دوریان" سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در گفتگو با ای بی سی نیوز، مکان دقیق جت های اف-22 را تایید نکرد ولی گفت این هواپیماها در پایگاهی در جنوب غربی آسیا که منطقه ای شامل امارات نیز است ، مستقر بوده اند.

"دوریان " همچنین تاکید کرد : استقرار هواپیماهای اف-22 در این منطقه، طبق برنامه بوده است و این اقدام، تهدیدی برای ایران نیست.

وی افزود: این استقراری بسیار عادی به منظور تقویت روابط نظامی، گسترش امنیت منطقه ، بهبود عملیات هوایی تاکتیکی و افزایش قابلیت عملیات مشترک نیروها است. یادآور می شود ، جت های اف-22 فقط یک بار پیش از این در سال 2009 برای ماموریت آموزشی با «شرکای ائتلاف» در امارات مستقر شده بودند .

این هواپیما در عراق، افغانستان یا در لیبی مورد استفاده قرار نگرفته و نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است تاکنون به این جت های پیشرفته نیاز نبوده است. یکی از فرماندهان ارشد سپاه اعلام کرد این هواپیما در تیررس مستقیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد و کلیه تحرکات آن به صورت لحظه ای رصد می شود.