۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸

گرانی 156 درصدي برخي اجناس

در گروه سبزی های تازه بهای پیاز و سبزی های برگی بدون تغییر بود . قیمت گوجه فرنگی، کدو سبز و لوبیاسبز کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه افزایش داشت.
کد خبر : ۶۰۸۸۳

بر اساس گزارش جدید بانک مرکزی، در هفته منتهی به ۸ اردیبهشت، قیمت انواع لبنیات، برنج، حبوبات، میوه، گوشت قرمز، چای و روغن افزایش یافت و تنها تخم‌مرغ، مرغ، قند و سبزیجات کاهش قیمت داشتند.

گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ٨ اردیبهشت حاکی است: در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت کره پاستوریزه ثابت بود . بهای سایر اقلام این گروه به ویژه ماست پاستوریزه نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

بنابراین گزارش، قیمت ماست پاستوریزه در هفته گذشته با ۱۴.۸ درصد افزایش به کیلویی ۱۸۳۲ تومان رسید. قیمت شیر هم در این هفته با ۸.۹ درصد رشد مواجه شد.

بر اسا گزارش بانک مرکزی، قیمت تخم مرغ کاهش داشت و شانه ای ٣٣٠٠٠ الی ٥٠٠٠٠ ریال فروش می رفت. این در حالی است که در گروه برنج ، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی بدون تغییر بود . قیمت سایر اقلام این گروه افزایش یافت .

در گروه حبوب، بهای لوبیا چشم بلبلی ثابت بود. قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل افزایش داشت. لوبیا چیتی در این گروه بیشترین رشد قیمت را به میزان ۶ درصد در هفته گذشته داشته است.

به گزارش فارس، در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری لیمو شیرین، طالبی و لوبیا سبز عرضه نمی گردید و نارنگی عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشتند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای هندوانه اندکی کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه افزایش یافت. پرتقال و لیمو شیرین در این گروه رشد بالای ۶ درصد قیمت را در هفته گذشته داشتند.

در گروه سبزی های تازه بهای پیاز و سبزی های برگی بدون تغییر بود . قیمت گوجه فرنگی، کدو سبز و لوبیاسبز کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه افزایش داشت.

در این هفته قیمت گوشت گوسفند به کیلویی ۲۳ هزار و ۱۷۷ تومان رسید که رشد ۱.۸ درصدی داشت و قیمت گوشت تازه گاو و گوساله به ۱۷۶۱۵ تومان افزایش ولی بهای گوشت مرغ نسبت به هفته قبل کاهش جزئی یافت و به کیلویی ۴۶۳۴ تومان رسید.

در هفته مورد بررسی، قیمت قند اندکی کاهش ولی بهای چای خارجی و روغن نباتی جامد افزایش جزئی داشت. قیمت شکر و روغن نباتی مایع ثابت بود.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، قیمت روغن نباتی جامد حلب ۵ کیلویی در هفته گذشته ۱۴۷۳۱ تومان بوده است و قیمت روغن نباتی مایع نیز لیتری ۲۷۷۸ تومان بود.