۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴

6 شهر مینياتوری در جهان+عکس

اگر می خواهید شهرهای معروف دنیا را مقایس کوچک مشاهده کرده و بدانید که چطور ساخته شده اند این مطلب را مطالعه کنید.
کد خبر : ۶۰۸۸۹

باشگاه خبرنگاران: هنر ساخت سازه های مختلف در ابعاد کوچک که به عنوان " سازه های مینیاتوری " شناخته می شود از جمله صنایع ظریف و زیبا در جهان است که می تواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند. در این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از این سازه های مینیاتوری آشنا کنیم.

شهر بیسکویتی
هنرمند خلاق چینی " سانگ دانگ " یک شهر کوچک با معماری آسیایی را با استفاده از قطعات بیسکویت و شیرینی ساخته است. این بنای زیبا و خوشمزه در شهر لندن تکمیل شده و برای ساخت آن از 72 هزار قطعه شیرینی و بیسکویت استفاده شده است. این شهر زیبا پس از بازدید توسط بازدیدکنندگان خورده شد.

مسکو
پایتخت کشور روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق یکی از بزرگترین شهر های جهان است و میدان "سرخ" در این شهر نیز بزرگترین میدان جهان است. در سال 1977 میلادی و به مناسبت 60 سالگی انقلاب کمونیستی روسیه یک مدل مینیاتوری به مساحت 400 فوت مربع از شهر مسکو ساخته شد. طراح اصلی این حرکت " Efim Deshalyt " هنرمند روسی بود. این مجموعه در حال حاضر قیمتی در حدود 3 میلیون دلار دارد.

شهر شکری
هنرمند خوش ذوقی با نام "Meschac Gaba " در مدت دو سال موفق به ساخت مجموعه ای از معروفترین ساختمان های جهان از جنس شکر شده است. تاج محل ، برج ایفل و اپرای شهر سیدنی تعدادی از این بناها هستند که ساخته شده اند و در نمایشگاهی در شهر لیورپول به نمایش درآمده است.

شهر کوچک هلندی
در هلند شهر کوچکی در مقیاس یک – بیست و پنجم با نام " Madurodam " وجود دارد که یک شهر با معماری و اشکال موجود یک شهر هلندی ساخته شده است. این شهر دارای بندرگاه نیز بوده و بزرگترین خط آهن مینیاتوری جهان نیز در این شهر قرار دارد.

پاریس
"Gerard Brion " هنرمند فرانسوی چیزی در حدود 15 سال پیش شروع به ساخت نمونه ای از شهر پاریس ، پایتخت کشور فرانسه در باغ خود در جنوب فرانسه کرد. وی چیزی در حدود 18 هزار ساعت برای ساخت این نمونه که در مقیاس یک – صد و سی ام ساخته شده است صرف کرده است و سالانه چیزی در حدود 150 هزار بازدید کننده را به خود جذب می کند.

شهر خلال دندانی
هنرمندی به نام "استن مانرو" با استفاده از 6 میلیون خلال دندان و صرف 6 سال زمان توانسته است نمونه ای از بناهای معروف جهان را در ابعاد کوچک بسازد. در ساخت این مجموعه همچنین از 170 لیتر چسب نیز استفاده شده است. این بنا در حال حاضر در موزه علم و تکنولوژی در شهر نیویورک آمریکا مستقر است.