۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹

دولت گرانی‌ها را کنترل کند

آیت الله نوری همدانی یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به افزایش قیمت‌ها، از دولت و مسئولان خواست تا نسبت به کنترل گرانی اقدام اساسی انجام دهند.
کد خبر : ۶۰۹۰۷

به گزارش صراط به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان و افسران نیروی انتظامی و خواهران طلبه استان لرستان گفت: نسبت به مسئولیت شناسی در قرآن تاکید شده و همه باید مسئولیت شناس باشیم.


وی تصریح کرد: باید همیشه حالت ملامت داشته باشیم و به گونه‌ای باشیم که خدا همیشه در ذهن و یاد ما باشد.

آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: باید خودمان را بشناسیم و بدانیم که چه بودیم و از یک نطفه تشکیل شده‌ایم، پس نباید غرور داشته و همیشه در برابر خداوند حالت بنده بودن را حفظ کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان سه مسئولیت دارد، تاکید کرد: نخست مسئولیت فردی است و هر فرد مسئولیت دارد که خودسازی کند.

خبرگزاری فارس: دولت گرانی‌ها را کنترل کند

وی گفت: باید انسان اعتقاد به قیامت، امامت و ولایت داشته باشد و هر کس تردید دارد باید تردید خود را برطرف کرده و با دلیل و برهان خدا را بشناسد.

آیت الله نوری همدانی افزود: آیات خداشناسی بسیار زیاد است که باید آنها را خوانده و تفسیر کنیم.

وی اظهار داشت: امروز دشمنان می‌خواهند عقیده جوانان ما را از بین ببرند که اگر ایمان جوانان ما کم باشد در برابر توطئه آنها شکست می‌خورند.

وی ضرورت آگاهی نسبت به مسائل روز را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسلمان باید بداند که در مصر، اردن و عربستان بر دیگر مسلمانان چه می‌گذرد و دشمنان ما چه نقشه‌هایی برای مسلمانان دارند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: باید نسبت به نهی از منکر توجه داشته باشیم و اگر گناهی دیدیم با آن مقابله کنیم.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به وضعیت کشور در دوران ستم شاهی گفت: قبل از پیروزی انقلاب فقر کشور را فرا گرفته بود ولی به برکت نظام اسلامی ایران بسیاری از مشکلات از بین رفت.

وی بیان داشت: اسلام حکومت ولی فقیه را قبول دارد و باید در راس حکومت پیامبر(ص) باشد و اگر ایشان نبود امام معصوم و اگر امام معصوم نیز روزی غایب شد، باید یک نفر جانشین امام باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های جانشین امام تصریح کرد: جانشین امام فردی اسلام شناس، فقیه و عادل، مدیر، مدبر و شجاع است و امروز آیت‌الله خامنه‌ای عهده‌دار این مسئولیت هستند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به فتنه 88 گفت: بنده بعد از فتنه به 10 استان کشور سفر کردم تا چهره به چهره با مردم صحبت کنم تا مردم بیدار شده و نسبت به فتنه آگاه شوند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ما وظیفه داریم از این نظام دفاع کنیم تا به دست امام زمان(عج) برسد و جلوی فتنه‌ها و دشمنی‌ها ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به مسئولیت شغلی گفت: شغل برای انسان مسئولیت دارد و هر کس هر شغلی دارد باید در انجام وظیفه کوتاهی نداشته باشد.

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: باید به مردم خدمت کنیم و حکومت اسلامی حکومت مردم سالاری است و باید قدر مردم را دانست و خدمت به مردم دارای ثواب و فضیلت است.

این مرجع تقلید با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: در دور اول انتخابات مردم به قدری شور و خروش ایجاد کردند که دشمن را کنار زدند و دشمن وقتی حضور مردم را در پای صندوق‌های رای دید، ادبیاتش تغییر کرد.

وی افزود: همان‌طور که مردم در دور اول انتخابات حماسه آفریدند در مرحله دوم نیز با همان شور وارد این عرصه می‌شوند و نقشه‌های دشمن را نقش برآب خواهند کرد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به وظایف مسئولان در برابر مردم گفت: مردم از گرانی‌ها نگران هستند و باید مسئولان مراقب باشند و گرانی را ریشه کن کنند.