۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶

تسلیت به شبکه تهران + تصاویر

برای ساخت و پخش سریال «دختری به نام آهو» که حتی جنبه سرگرم‌کننده‌ای هم ندارد و پول بیت‌المال را به هدر داده است باید به شبکه پنج سیما تسلیت گفت.
کد خبر : ۶۰۹۲۰

 

مجموعه اجتماعی، خانوادگی «دختری به نام آهو» پس از ساخت مجموعه متوسط و سطحی «پنجره» کار متوسط دیگری از قدرت‌الله صلح‌میرزایی است.

کارگردانی که فیلم‌های سینمایی‌ متوسطش او را در سینما تنها در میان خیل کارگردان‌های معمولی‌ساز جای داد.

در میان فیلم‌های سینمایی او فقط فیلم بازاری و تجاری «یه جیب پر از پول» که بر سطحی‌ترین سلیقه‌های مخاطب تکیه داشت و پیش پا افتاده‌ترین موضوع‌ها را با استفاده از فرمول‌های فیلمفارسی بازگو می‌کند، توانست جیب او را پر از پول کند.

 این کارگردان که در آغاز گمان می‌رفت می‌تواند در سینما حرفی برای گفتن داشته باشد، خیلی زود خود و مسیر فیلمسازی‌اش را گم و به دامان سطحی‌نگری و نازل‌سازی سقوط کرد.

 مجموعه جدید او «دختری به نام آهو» که موضوع و ماجراهای آن تماشاگر را به یاد سریال خوب و قوی «پدر سالار» ساخته اکبر خواجویی با بازی‌های درخشان محمد‌علی کشاورز، مرحوم جمیله شیخی، مرحوم حمیده خیرآبادی و دیگران می‌اندازد، با استفاده از موضوع محوری ازدواج پسر کوچک خانواده و طنز سطحی سعی دارد به بررسی زندگی آدم‌های مختلف و خصوصیات آن‌ها بپردازد ولی چون نگاه مجموعه‌ساز این قضایا سطحی است، شخصیت‌ها و حوادث سریال بدون عمق و تحلیل هستند و صرفاً داستانک‌های بی‌رنگ و بوی هر کدام به شکل آشفته روایت می‌شوند.

این کارگردان معلوم نیست به چه دلیل مورد عنایت شبکه پنج سیما قرار گرفته، با اینکه با مجموعه متوسط خود حرف تازه‌ای در فرم و محتوا ندارد و در عرصه کارگردانی آثار ضعیف و متوسط همچنان درجا می‌زند.

برای ساخت این سریال که حتی جنبه سرگرم‌کننده‌ای هم ندارد باید به این شبکه تسلیت گفت و برای هدر دادن بیت‌المال متاسف و به خاطر حضور بازیگران قدری چون بهزاد فراهانی، سیروس گرجستانی و ... که هنرشان به ظهور نرسیده، متاثر شد.

-----------------------------

نویسنده: جبار آذین

منتقد و مدرس سینما
 
دختری به نام آهو
 
دختری به نام آهو
 
دختری به نام آهو
 
دختری به نام آهو
نظرات بینندگان
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۶
این بابای گلشیفته .......... هستش
یادمون نبود که بعضی ها از باباهه کینه به دل گرفتند
:)))))
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳
۳
نویسنده: جبار آذین
تو.هم یکم اب قند بخور فشارت نیاد بالا
:)))))))