۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۲

هجوم‌دارندگان‌بنزین۱۰۰تومانی‌به‌جایگاه‌ها

بعد از تعیین ضرب‌الاجل برای مصرف بنزین صد تومانی ذخیره شده در کارت‌های سوخت مصرف این نوع بنزین طی دو روز گذشته در جایگاه‌های عرضه تا ۶۰۰ درصد افزایش یافت و حتی در برخی موارد پای پلیس هم به جایگاه‌ها کشیده شد.
کد خبر : ۶۰۹۵۱
ایسنا: بعد از اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که مهلت استفاده از سهمیه بنزین ۱۰۰ تومانی تا پایان اردیبهشت ماه است و در صورت باقی ماندن بنزین ۱۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت در زمان تعیین شده، این سهمیه به بنزین با نرخ ۴۰۰ تومان تبدیل می‌شود، دارندگان این سهمیه با هجوم به جایگاه‌های بنزین به مصرف این سهمیه مبادرت ورزیدند.

بر اساس اطلاعت کسب شده از سوی خبرنگار ایسنا از جایگاه‌های عرضه بنزین سطح تهران، افزایش مصرف بنزین ۱۰۰ تومانی از ۳۰ تا ۶۰۰ درصد در جایگاه‌های مختلف افزایش یافته است. این درحالی است که پیش از این مصرف روزانه این بنزین در مجموع حدود ۵۰۰ هزار لیتر در روز بود.

آمار مصرف بنزین ۱۰۰ تومانی در برخی از جایگاه‌های سطح تهران به شرح زیر است:

جایگاه / قبل از اعلام / روزاول / روز دوم / درصد افزایش

۱۲۴ امامت / ۱۰۰۰ لیتر / ۶۰۰۰ لیتر / ۷۰۰۰ لیتر / ۶۰۰ درصد

۱۵۹ تهران نو / ۱۰۰۰ لیتر / ۵۰۰۰ لیتر / ۵۰۰۰ لیتر / ۴۰۰ درصد

۱۱۰ مفتح / ۲۰۰۰ لیتر / ۵۰۰۰ لیتر / ۶۰۰۰ لیتر/ ۲۰۰ درصد

۱۰۶ می‌ردادماد / ۲۱۰۰ لیتر/ ۴۰۰۰ لیتر/ ۴۵۰۰ لیتر / ۱۱۴ درصد

۱۳۹ میدان تجریش / ۴۰۰۰ لیتر / ۵۰۰۰ لیتر / ۶۰۰۰ لیتر/ ۵۰ درصد

۱۱۵ فردوسی / ۴۶۰ لیتر / ۱۵۰۰ لیتر / ۱۶۰۰ لیتر / ۷۱ درصد

۱۲۵ بهارستان / ۷۰۰۰ لیتر / ۹۰۰۰ لیتر / ۱۰هزار لیتر / ۴۳ درصد

۱۵۰ تهرانپارس / ۶۰۰۰ لیتر / ۷۸۰۰ لیتر/ ۸۰۰۰ لیتر / ۳۳ درصد

* حضور پلیس برای حفظ نظم در برخی جایگاه‌ها

بعد از اعلام مهلت برای مصرف بنزین صد تومانی ازدحام دارندگان سهمیه بنزین صد تومانی به حدی بود که در برخی از جایگاه‌ها مانند جایگاه ۱۲۵ بهارستان، پلیس ۱۱۰ برای حفظ آرامش و نظم دراین محل مستقر شد.

همچنین یکی دیگر از مواردی که دراین دو روز گذشته بسیار در جایگاه‌های عرضه بنزین مشاهده می‌شود افرادی با کارت‌های دارای بنزین صد تومانی است که به فروش این سهمیه مبادرت می‌کنند.

این افراد در مقابل تذکرات پلیس مبنی بر غیر قانونی بودن فروش سهمیه بنزین مدعی هستند که این سهمیه حق آن‌هاست و آن‌ها می‌توانند نسبت به فروش آن اقدام کنند.
نظرات بینندگان
نوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
خیلی کار بی تدبیرانه و البته احمقانه ای بود .
این مصداق یک حرکت ضد عدالتخوانه بود ...
خود بنده 200 لیتر بنزین ذخیره با نرخ 100 تومان دارم که خوب اصولی مصرف کردم که هنوز دارای این سهمیه می باشم ولی انگار همیشه بی عدالتی است که گریبانگیر جامعه است ...
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز