۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۱
در ضیافت پنالتی‌ها، چلسی قهرمان شد

شکست بایرن مونیخ برابر چلسی

دیدار بایرن مونیخ و چلسی در ورزشگاه آلیانس آره‌نا در وقت معمول و اضافه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ضربات پنالتی تکلیف قهرمان این میدان را مشخص کند.
کد خبر : ۶۴۲۸۸
به گزارش صراط به نقل از ایلنا، دیشب در فینال لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۳:۱۵ دو تیم بایرن مونیخ آلمان و چلسی انگلستان به مصاف هم رفتند که در پایان چلسی توانست بایرن مونیخ را در ضربات پنالتی با حساب ۴ بر ۳ حریف آلمانی خود را شکست داد.

دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا دیشب با بازی دو تیم بایرن مونیخ و چلسی در ورزشگاه آلیانس آره‌نا برگزار شد که در پایان در چلسی با ضربات پنالتی برابر حریف خود به برتری رسید و قهرمان اروپا شد.

دیشب در فینال لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۳:۱۵ دو تیم بایرن مونیخ آلمان و چلسی انگلستان به مصاف هم رفتند که در پایان چلسی توانست بایرن مونیخ را در ضربات پنالتی با حساب ۴ بر ۳ حریف آلمانی خود را شکست داد.

بایرنی‌ها که در ورزشگاه اختصاصی خود بازی می‌کردند در این نیمه با ترکیب دروازه‌بان: مانوئل نویر، مدافعین: لام، بواتنگ، تیموشچوک و کونتنتو، هافبک‌ها: شواین اشتایگر، تونی کروس، روبن، مولر و ریبری ومهاجمان: ماریو گومزبه میدان آمدند و یاران چلسی هم با ترکیب دروازه‌بان: پی‌تر چک، مدافعین: بوسینگوا، داوید لوییز، کیهیل و اشلی کول، هافبک‌ها: می‌کل، لمپارد، کالو، ماتا، برتراند و مهاجم: دیدیه دروگبا پا به میدان گذاشتند.

یاران هاینکس از ابتدای نیمه اول بازی و میدان را در اختیار داشتند و با ارائه یک بازی تقریبا یک طرفه اجازه خود نمایی به یاران دی ماتئو را ندادند و علی رغم با خلق چند موقعیت خطرناک روی دروازه حریف نتوانستند به گل دست پیدا کنند.اما در ۱۰ دقیقه پایانی یاران چلسی هم یکی دو موقعیت روی دروازه بایرن ترتیب دادند که نتوانستند از آن استفاده کنند.

در نیمه دوم یاران دی ماتئو حرکات رو به جلوی خود را آغاز و چند موقعیت روی دروازه بایرنی‌ها ایجاد کردند ولی همچنان دروازه‌ها بسته ماند.در ادامه باز هم این یاران بایرن مونیخ بودند که به بازی مسلط شدند و حملات جسته و گریخته‌ای را روی دروازه چلسی تدارک دیدند اما توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا اینکه در دقیقه ۸۲ مولر گل برتری بایرن را درون دروازه چلسی قرار داد تا این یاران هاینکس باشند که جام قهرمانی را در دستان خود ببینند.

اما همه چیز به اینجا ختم نشد و دروگبا روی یک ضربه سر دروازه بایرنی‌ها را در دقیقه ۸۸ باز کرد تا شرایط دو تیم باز هم مساوی شود و حاصل تلاش دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه یک بر یک مساوی به پایان رسید تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

۱۵ دقیقه وقت‌های اضافی نیمه اول جدال بایرن و چلسی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. آرین روبن هافبک هلندی مونیخی‌ها در دقیقه ۹۳ یک ضربه پنالتی از دست داد تا آه و حسرت طرفداران بایرن را فرا بگیرد.

دیدار بایرن مونیخ و چلسی در ورزشگاه آلیانس آره‌نا در وقت معمول و اضافه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ضربات پنالتی تکلیف قهرمان این میدان را مشخص کند.

اما در ضیافت پنالتی‌ها فیلیپ لام اولین ضربه بایرن را گل کرد، در ادامه خوان ماتا پشت توپ قرار گرفت اما مانوئل نویر با حرکتی عالی توپ را گرفت. ماریو گومز زننده دومین پنالتی بایرن بود و توپ را به گوشه دروازه چلسی هدایت کرد.داوید لوئیز دومین ضربه پنالتی چلسی را زد و به خوبی در کنج دروزاه بایرن قرار گرفت.

در اقدامی جالب مانوئل نویر دروازه‌بان مونیخی‌ها زننده گل سوم بایرن بود. فرانک لمپارد نیز برای چلسی گلزنی کرد تا نتیجه ۳ بر ۲ شود.ایویتسا اولیچ برای بایرن ضربه پنالتی را هدر داد و چک این ضربه را مهار کرد. اشلی کول برای چلسی گل زد تا نتیجه ۳ بر ۳ شود.

شواین اشتایگر ضربه پنجم پنالتی بایرن را هدر داد و به تیر دروزاه کوبید و دروگبا در آخرین ضربه خود گلزنی کرد تا چلسی در نهایت 5 بر 4 پیروز دیدارباشد وبرای اولین بار قهرمان اروپا شود