۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴

اگر دلتان برای امام زمان تنگ شد...

این استاد حوزه در خصوص رابطه معنوی حضرت آیت الله بهجت و حضرت صاحب الزمان(عج) گفت: آیت الله بهجت(ره) حضرت بقیه الله(عج) را همواره حاضر و ناظر می دید و معتقد بود حضرت حجت(عج) قبل از این که دیگران حرف ایشان را بشوند، کلامشان را می شنوند.
کد خبر : ۶۵۶۷۱
به گزارش صراط به نقل از رسا، حجت الاسلام بهجت در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله بهجت گفت: آیت الله بهجت(ره) می فرمود اگر کسی دلش برای حضرت حجت(عج) تنگ شد به قرآن نگاه کند. نگاه کردن به قرآن، حضرت حجت(عج) و خانه کعبه یک حکم دارد.

مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله بهجت فومنی شب گذشته در مسجد حجتیه (سوخته تکیه) رشت برگزار شد.

حجت الاسلام علی بهجت فرزند حضرت آیت الله بهجت در این مراسم با اشاره به روحیات آیت الله بهجت و علاقه ایشان به مردم گیلان، اظهار کرد: آیت الله بهجت(ره) معتقد بودند هر کسی در هر شهری که هست باید همشهری های خود را بشناسد و نیازها و کمبودهایشان را برطرف کند.

این استاد حوزه در ادامه اعلام کرد: آیت الله بهجت(ره) در اثر تزکیه نفس و عبودیت به امتیازی دست پیدا کرده بوند که تا زمان رحلت هم برای کسی فاش نکردند.

حجت الاسلام بهجت افزود: آیت الله گلپایگانی به یکی از نزدیکان خود فرمودند آیت الله بهجت از کودکی در اثر عبادت چشمش باز شده بود و معصیت را می دید و گناه نمی کرد.

وی با انتقاد از برخی اظهار نظرها با موضوع انکار بزرگان و کراماتشان، گفت: اولین مرحله حرمان انکار است و اگر کراماتی از بزرگان نقل شد نباید انکار کرد، حداقل باید گفت که امکان دارد این موضوع هم اتفاق بیافتد، انکار صریح صحیح نیست.

حجت الاسلام بهجت با اشاره به توصیه های علامه جعفری در خصوص آیت الله بهجت گفت: علامه جعفری به بنده تاکید می کردند قدر خدمت به آیت الله بهجت را بدانم و می فرمود؛ همین یک دانه مانده، وقتی از تو گرفتند می فهمی. شاید تا صد سال دیگر هم کسی مانند ایشان نیاید.

این استاد حوزه در خصوص رابطه معنوی حضرت آیت الله بهجت و حضرت صاحب الزمان(عج) گفت: آیت الله بهجت(ره) حضرت بقیه الله(عج) را همواره حاضر و ناظر می دید و معتقد بود حضرت حجت(عج) قبل از این که دیگران حرف ایشان را بشوند، کلامشان را می شنوند.

وی به جدیت آیت الله بهجت در تحصیل علوم و معارف اسلام و معرفتی خاطرنشان کرد: آیت الله بهجت در درس خواندن و عبادت جدی بود و با مراقبت از نفس، پروازی کرد که در تاریخ بی نظیر بود.
 
حجت الاسلام بهجت خاطرنشان کرد: آیت الله بهجت(ره) خوب درس خوانده بود و به بهانه عروج عرفانی از درس صرف نظر نکرده بود.

وی با اشاره به سفر آیت الله بهجت(ره) به کربلا گفت: ایشان نقل می کردند در سن 14 سالگی به کربلا برای تحصیل عزیمت می کنند و در روز اول به حرم حضرت سیدالشهدا مشرف می شوند و در یک از حجره های حرم آقایی را که استاد حوزه علمیه نجف بوده و سالی چند بار برای زیارت امام حسن(ع) می آمده در حال نماز مشاهده می کنند، نماز ایشان را فوق العاده دیدم و از فردا در نماز ایشان حاضر شدم و آیت الله بهجت می فرمود در نماز صبح روز جمعه سوره جمعه را می خواند و خدا می داند در نماز احوالاتی را طی کرد نگفتنی.

حجت الاسلام بهجت ادامه داد: آیت الله بهجت می فرمود این چنین نماز را در عمرم در احوال چند نفر دیدم و یک از آنها آقا شیخ احمد سعیدی در فومن بوده است.

وی با اشاره به نظر آیت الله بهجت در خصوص اهمیت قرآن در سیر سلوکی مؤمن، گفت: آیت الله بهجت(ره) قرآن را اسباب تفکر و تعقل انسان می دانست.

این استاد حوزه یادآور شد: آیت الله بهجت(ره) می فرمود اگر کسی دلش برای حضرت حجت(عج) تنگ شد به قرآن نگاه کند. نگاه کردن به قرآن، حضرت حجت(عج) و خانه کعبه یک حکم دارد.

وی با اشاره به این که آیت الله بهجت(ره) معصیت را به چرک و آلودگی تشبیه می کرد و می فرمود معصیت عرض عریضی دارد و انسان را آلوده و زمین گیر می کند، گفت: گاهی لبخند به کسی که در حال عصیان است و اخم به کودکی که در حال طاعت است باعث سقوط انسان می شود.

این استاد حوزه، آیت الله بهجت را آیت حق و متعلق به همه دنیای اسلام و مردم دنیا دانست و با بیان این که آیت الله بهجت متعلق به گیلان، قم و اصفهان نبود، یادآور شد: در سفر حج عمره، استاد دانشگاهی از آرژانتین به من گفت، مردم آرژانتین بیشتر از مردم قم در فراق ایشان سوختند.

 

نظرات بینندگان
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
البته این مردان خدا، بنده او و متعلق به تمام جهانیان هستند، با این حال آنچــــــــــه استاد دانشگاه در باره " مردم آرژانتیـن" گفته، اگر از واژه "مردم" همان مفهوم عرفی این کلمه را منظور داشته باشد، سخنش جز کلامی مبالغه آمیز نیست و مردم معمولاً اینگونه گفتاررا بی اعتبار تلقی میکنند، از استاد دانشگاه باشد یا از غیرآن.
محب خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
خدا این آیت حق را رحمت کند و ان شاءالله روح ایشان و همه ما را با حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) دائماً گره زند و دستان ما هیچگاه از دامان اهل بیت و قرآن جدا نشود. چه بسا به واسطه همین محبت، عاقبتمان ختم به خیر شود.
تراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
سلامی به قوت ایمان
سرور ما ای انسان برتر
دوستت میدارم وبس
خبر از ما داری؟
ما که بی خبریم از حال شما ای عزیز
دلمان تنگ شده از این دوری
گاه گاهی چشمانم ابری میشود
اخه به کی بگم حرف دلمو
راستی کی می ایی؟
کوچه رو جارو کنم نمنمه بارون کنم
دست خودم نیست
خیلی ها میگویند که می ایی
خیلی ها میگویند نیاید خودت میدانی که ها رو گفتم
خیلی ها میگویند در کنار ماست ولی مانمیدانیم نمیبینیم
هیچی نشده فقط حالم خرابه
اصلا نمیدانم چرا من در زمان غیبت شمایم.
راستی برای چه؟؟
حکمتی بوده؟
یعنی من هم به نوبه خودم زمینه ساز ظهورتم اقا جان.
خسته ام
از این دنیای نفسانی
نه وفایی نه صفایی
من مانده ام تنهایی
ه تنها
در میان سیل غمها
اقا جان این ملت سرو میخواهند
خودت را برسان تا از دست د
ندادیم
داریم از دست میدیم
هر کس به طریقی