۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹
تلاش مذبوحانه براي يكپارچه‌كردن ضد انقلاب با محوريت فرزند شاه مخلوع

سيا رايزني مي‌كند، ربع پهلوي كاسبي!

برخي اعضاي اپوزيسيون طرح شوراي ملي ايرانيان را «شوراي ملي كاسبي» ناميده اند
کد خبر : ۶۶۵۶۶

به گزارش صراط به نقل از وطن‌امروز، پس از به بن‌بست رسیدن فتنه 88 و همچنین شکست پروژه «دولت موقت در تبعید» با محوریت مدحی و جهانشاهی، آمریکایی‌ها از نیمه دوم سال 90 به این جمع‌بندی رسیده‌اند که رضا پهلوی را محور ائتلاف جریان‌های ضدانقلاب قرار دهند. همزمان با این پروژه، طرح آفتابی شدن عناصر ساواک و رژیم پهلوی پس از 30 سال و سفید کردن جلادانی همچون پرویز ثابتی (نفر شماره 2 ساواک در دهه 50) در دستورکار قرار گرفت. این کار از این جهت ضروری بود که عمده این افراد از اطرافیان، مشاوران و کارپردازان سیاسی- مالی خاندان پهلوی در آمریکا و اروپا به شمار می‌روند و هرگونه تصمیمی در راستای احیای جنازه خاندان پهلوی مستلزم گریم و بازسازی چهره‌هایی مثل پرویز ثابتی و کسانی است که به نمایندگی از رضا پهلوی، فرح دیبا و اشرف پهلوی، ده‌ها میلیارد دلار از اموال مسروقه ملت ایران را تحت مدیریت دارند.

سفر به اسرائيل و عربستان


ربع پهلوی در پیگیری این پروژه آمریکایی که توسط سازمان سیا «شورای ملی ایرانیان» نامیده شده، سفرهایی را به اسرائیل و عربستان داشته و از مقامات صهیونیست و آل‌سعود نیز تقاضای کمک مالی و سیاسی برای اجرای این طرح کرده است.

در همین راستا، او با حضور در استودیوی شبکه آل‌سعود (العربیه) در واشنگتن به طرح مسائلی می‌پردازد که صراحت او در بیان توافقات محرمانه، تنه به حماقت می‌زند. او در این برنامه به صراحت می‌گوید از مقامات اسرائیل خواسته به مخالفان جمهوری اسلامی برای تغییر نظام حاکم بر ایران کمک کنند.

او همچنین گفته است: «حمله به ایران موجب شکاف بی‌سابقه بین ملت‌های ایران و اسرائیل می‌شود».

رضا پهلوی همچنین در راستای باج دادن به سران وهابی، دولت متمرکز را برای ایران مناسب ندانسته و درباره اختلاف ایران و امارات بر سر جزایر سه‌گانه می‌گوید:‌ «به نظر من همه مسائل قابل حل هستند!»

نگاهی به افزایش حجم گفت‌وگو‌ها و رپورتاژها برای خاندان پهلوی توسط بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا، رادیو فردا، دویچه وله، العربیه و سایت‌های وابسته به فتنه سبز و اصلاح‌طلبان فراری نشان‌دهنده ابعاد تصمیمی است که توسط پدرخوانده آمریکا‌یی (سیا) برای جریانات ضدانقلاب گرفته شده است. به‌عنوان نمونه می‌توان به مصاحبه مسیح علی‌نژاد و نیک‌آهنگ کوثر از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب فراری با رضا پهلوی اشاره کرد. مصاحبه تلویزیون فارسی صدای آمریکا با پرویز ثابتی که اولین گفت‌وگو‌ی سخنگوی ساواک پس از انقلاب به شمار می‌رود و همچنین گفت‌وگوی تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی با فرح پهلوی به بهانه شصتمين سال سلطنت ملکه انگلیس (!) در این روزها که براساس قرار و مدارهای صورت گرفته میان بیوه شاه مخلوع با صادق صبا (سردبیر تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی) ‌ روی آنتن رفت، در همين راستاست.


لابی مالی اشرف


پس از مطرح شدن ایده آمریکا‌یی «شورای ملی ایرانیان» با محوریت رضا پهلوی، اشرف پهلوی نیز تامین بخشی از هزینه‌های این طرح را برعهده گرفته و کمک‌هایی از طرف وی نیز انجام شده است که پس از افتضاح زیرمیزی‌های او و فرح پهلوی به صادق صبا، سردبیر بی‌بی‌سی فارسی و افشاگری اشرف علیه فرح دیبا، به نظر می‌رسد محوریت رضا پهلوی در این طرح کمی از خصومت‌ها و چشم‌ و همچشمی‌های 2 سال گذشته عروس و خواهرشوهر بکاهد.

نکته جالب توجه در خاصه خرجی‌های خاندان پهلوی این است که تلاش عجیبی دارند از جیب خرج نکنند، برای همین در هر مورد به‌رغم برخورداری از میلیاردها دلار دارایی ملت ايران کاسه گدایی آنها نزد سازمان‌ها و دولت‌های غربی دراز است.

اشرف برای تامین این کمک با برخی مرتبطان اروپایی تماس داشته است. این در حالی است که دارایی‌های وی نزدیک 15 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. این رقم شامل پول‌هایی نیز می‌شود که از طریق تجارت هروئین در زمان شاه به دست آورده است. از اشرف به‌عنوان اولین واردکننده هروئین به ایران پس از ممنوعیت کشت خشخاش نام برده می‌شود و برخی مطبوعات غربی در آن دوران لقب «ملکه هروئین» را به او دادند، جالب اینجاست این مساله یعنی تجارت هروئین اشرف از سوی پرویز ثابتی در مصاحبه اخیرش با صدای آمریکا بشدت تکذیب شد!


تماس مسؤول دفتر سارکوزی


سال گذشته پس از در جریان قرار گرفتن نیکلا سارکوزی (رئیس‌جمهور وقت فرانسه) از طرح آمریکا‌یی‌ها (محوریت خاندان پهلوی در ضدانقلاب) مسؤول دفتر سارکوزی در تماسی با رضا پهلوی حمایت سارکوزی از این طرح را به او اعلام می‌کند.

نشست رضا پهلوی با برخی عناصر سلطنت‌طلب و گروهک‌ها که قرار است در پاریس انجام شود در ادامه این اعلام حمایت بوده است که با توجه به نتایج انتخابات فرانسه و شکست سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری، احتمال مواجه شدن رضا پهلوی با برخی مشکلات برای برگزاری این نشست در پاریس متصور است.


ارائه پیش‌نویس به گروهک‌ها


پس از تهیه پیش‌نویس ائتلاف به اصطلاح ملی با همکاری برخی روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب، این پیش‌نویس به برخی گروه‌ها و عناصر ضدانقلاب همچون گروهک فداییان اکثریت ارائه می‌شود. جلساتی نیز در لندن با حضور نمایندگان گروهک‌های کومله و دموکرات با حضور نوری‌زاده (عنصر MI


6) برگزار می‌شود. نوری‌زاده در این جلسات تعهد‌ داده از این طرح حمایت می‌کند. جلسه‌ای نیز در سانفرانسیسکو با نمایندگان جبهه ملی برگزار می‌شود.

 

تشکیل کمیته هماهنگی شورای به اصطلاح ملی با مسؤولیت رضا پیرزاده، مسؤول دفتر رضا پهلوی در پاریس از دیگر اقدامات صورت گرفته بود که البته به دلیل افشاي اطلاعات دفتر و اختلافات به وجود آمده بین او و رضا پهلوی از دفتر پاریس اخراج می‌شود.

برخی عناصر ضدانقلاب در حین جلسات مخالفت خود را با این طرح علنی می‌کنند از جمله جواد پاشایی، دبیرکل حزب مشروطه که در ملاقاتی که در 25 فروردین‌ماه با رضا پهلوی داشته، نسبت به احتمال هم‌ عرض دیده شدن حزب مشروطه با دیگر افراد و گروه‌های طرح، ابراز نگرانی می‌کند.


قرار ملاقات واحدی


مجتبی واحدی، نماینده کروبی در خارج نیز قرار است در آستانه نشست خرداد‌ماه رضا پهلوی، ملاقاتی با وي داشته باشد. این چندمین‌باری است که در یک سال گذشته مجتبی واحدی با پهلوی دیدار می‌کند.

این دیدارها با توصیه سازمان سیا به نمایندگان فتنه سبز انجام می‌شود.


فدرالیسم


یکی از اهدافی که طرف آمریکایی از تعقیب این طرح دنبال می‌کند فدرالیسم در ایران است که در یک گوش به‌فرمانی مثال‌زنی توسط فرزندشاه مخلوع مطرح می‌شود. طرح موضوع فدرالیسم از سوی ربع پهلوی و باج‌دهی او به برخی گروهک‌های تجزیه‌طلب در سلسله نشست‌های صورت‌ گرفته(كه البته از سوي پدرش در قضيه بحرين نيز مسبوق به سابقه است) ، باعث شده برخی عناصر سلطنت‌طلب و جبهه ملی با انتشار مقاله‌هایی نسبت به طرح این موضوع از سوی رضا ربع پهلوی اعتراض کنند.

منتقدان معتقدند این طرح در تقابل با تمامیت‌ارضی ایران است لذا باج‌دهی فرزند شاه مخلوع به گروهک‌های تجزیه‌طلب موجب بروز اختلافاتی در عناصر سلطنت‌طلب شده است.


قول آمریکایی‌ها به منافقین: آغوش اشرف


در همین زمینه آمریکایی‌ها به گروهک‌ منافقین قول ضمنی داده‌اند در صورت پذیرش شورای ملی رضا پهلوی، خروج آنها از لیست گروه‌هاي تروريستي در آمریکا تسهیل خواهد شد. همچنین درباره اسکان و استقرار آنها پس از اخراج از عراق در صورت همکاری با رضا پهلوی، قول‌هایی داده شده است.

در واقع منافقين پس از اخراج از اردوگاه اشرف به آغوش یک اشرف دیگر (اشرف پهلوی) خواهند رفت.


مشروطه‌کش بودند!


مانور مشروطه‌خواهی و دموکرات‌مآبی پهلوی‌ها این روزها به برخی رقبای سیاسی نیز گران آمده است.

اخیرا در جلسه‌ای یکی از اعضای گروهک‌ اتحاد جمهوریخواهان درباره نشست واشنگتن و پیشنهاد‌های مطرح شده برای ائتلاف با رضا پهلوی گفته است: «اطرافیان پهلوی خود را مشروطه‌خواه می‌نامند درحالی که این گروهی که امروز پس از برافتادن سلسله پهلوی «مشروطه‌خواه» شده‌اند، در دوران پهلوی، مشروطه‌کش بوده‌اند!»

او همچنین حضور «کاظم علمداری» در نشست مضحک ضدانقلاب در واشنگتن را نه به عنوان نماینده گروهک مزبور بلکه اقدامی خودسرانه قلمداد می‌کند.


پیش‌نویس دوم


پس از مدتی پیش‌نویس دوم طرح ائتلاف به اصطلاح ملی ربع‌پهلوی با تغییراتی در پیش‌نویس اول (شورای ملی) تهیه می‌شود. این پیش‌نویس به گروهک‌ها ارائه شده و قرار است پس از جمع‌آوری 30 امضا، نام امضاکنندگان تحت عنوان «ائتلاف برای دستیابی به حاکمیت ملی» اعلام شود.

در این پیش‌نویس آمده است: «همه سازمان‌ها و شخصیت‌های سیاسی که پیش‌گزاره‌های این ائتلاف را می‌پذیرند، بدون گذاشتن هیچگونه پیش‌شرطی تنها با امضای نسخه‌ای از این تفاهمنامه آمادگی خود را برای شرکت در ایجاد ائتلاف فراگیر اعلام می‌کنند».

همچنین بر اساس این پیش‌نویس قرار است نام اعضای جدید ائتلاف مرتبا روی سایت ویژه‌ای اعلام شود.

در بند 9 ملاحظات تشکیلاتی پیش‌نویس طرح رضا پهلوی هم آورده‌اند: «با توجه به هزینه‌بردار بودن برگزاری کنگره، بودجه لازم برای انجام این کار فقط از طریق کمک‌های مالی افراد قابل اعتماد فراهم می‌شود».

بر مبنای اطلاعات موثق منظور نویسندگان از افراد قابل اعتماد اشاره به قول‌ها و تعهدات رژیم صهیونیستی و حاکمان عربستان در تامین هزینه‌های این طرح آمریکایی است. طرحی که توسط آمریکایی‌ها (با همکاری MI


6) ریخته شده، بهانه و پوشش کاسه‌گردانی و کاسبی چندباره خاندان پهلوی شده و پولش از جیب عربستان پرداخت می‌شود.

 


شوراي كاسبي پهلوي‌ها


نکته‌ای که در روانشناسی خاندان پهلوی باید مورد توجه قرار گیرد این است که به تاکید و تایید مورخان و مرتبطان، این خانواده اصولا اهل مبارزه سیاسی نیستند و آن چیزی که برای آنها موضوعیت و اولویت دارد جمع‌آوری ثروت است؛ در طول این 3 دهه بارها طرح‌هایی به ذهن سرویس‌های مستأصل غربی و برخی مفلوکان سلطنت‌طلب رسیده که تنها خاصیت طرح‌ها این بوده که بر ثروت این خانواده افزوده است!

آن چیزی که برای برخی گروه‌های ضدانقلاب و حتی سلطنت‌طلب موجب گلایه از این خاندان بی‌اصل و نسب است این است که خانواده‌ای که دارایی آنها از سرقت اموال ملت ایران بالغ بر 100 میلیارد دلار برآورد می‌شود، چرا در هر بزنگاه با بازی دادن اطرافیان و دیگر گروه‌های اپوزیسیون و دوره‌گردی در کشور‌های مختلف و معرفی گروه‌ها به عنوان حامی و پشتوانه خود به کاسبی کلان از سیاست می‌پردازند. براي همين است كه برخي عناصر مرتبط با پهلوي‌ها، طرح شوراي ملي ايرانيان را «شوراي ملي كاسبي» ناميده‌اند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
این که اوا خواهره