۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱

اعتراف مجری قالپاق دزد VOA

مجری صدای آمریکا در واکنش به خبر «وطن‌امروز» در وبلاگ شخصی خود دست به اعتراف زد.
کد خبر : ۶۶۵۶۷

به گزارش صراط به نقل از وطن‌امروز، آرش سیگارچی، مجری تلویزیون فارسی صدای آمریکا در وبلاگ شخصی خود نسبت به خبری که روزنامه «وطن‌امروز» درباره جرائم وی مبنی بر 2 فقره دزدی و رابطه نامشروع منتشر کرد، واکنش نشان داد.

«وطن‌امروز» سه‌شنبه گذشته مطلبی در صفحه اول خود با تیتر «قالپاق‌دزدی که مجری VOA شد» منتشر کرد که در آن آمده بود: «آرش سیگارچی که اکنون در صدای آمریکا مشغول به فعالیت است در سال 1375 مرتکب 2 فقره سرقت (سرقت اسباب و اثاثیه‌ و طلاهای منزل فردی به نام محمدجواد ثنایی و سرقت قالپاق‌های اتومبیل فردی به نام محمدنقی مهرورز) شده است.

سیگارچی همچنین پیش از این سابقه ارتباط نامشروع با یکی از اهالی منطقه گلسار (گیلان) را داشته که در ارتباط با این جرائم توسط نیروی انتظامی بازداشت می‌شود. پس از رسیدگی قضایی به موارد مندرج در این پرونده طی حکمی به شماره 75/6515 از سوی شعبه دادگاه عمومی شهرستان رشت محکوم شده که در مورخ 30/7/1376 پس از ارجاع به دایره اجرای احکام به تحمل 3 ماه و یک روز حبس و جزای نقدی محکوم شده است».

انتشار این مطلب باعث واکنش این قالپاق‌دزد فراری شد. وی در وبلاگ شخصی‌اش سعی کرد به توجیه اتهامات و جرائم اخلاقی خود بپردازد.

سیگارچی در توجیه‌نامه خود ضمن اعتراف به همه مطالب و اتهامات وارده در خبر «وطن‌امروز»، نوشت: «مثل هر انسانی، ممکن است من هم در کارنامه زندگی‌ام خطا یا خطاهایی داشته باشم. بویژه دوران نوجوانی که معمولا آدم‌ها لغزش‌شان بیشتر است اما فکر می‌کنم نویسندگان روزنامه «وطن‌امروز» به خطا رفته‌اند. نمی‌دانم شما در زندگی پایتان به کلانتری باز شده یا نه. در ایران برای من بارها این اتفاق افتاد. نمی‌دانم کدامیک از این بازداشت‌ها برایم پرونده شد اما چون هیچکدام به حکم قطعی دادگاه منتهی نشد، فکر می‌کنم پرونده‌ای نشده باشند».

مجری شبکه دولتی صدای آمریکا بعضی دیگر از مطالب «وطن‌امروز» را نیز اتهاماتی توصیف کرد که منجر به حکم قطعی نشده است و افزود: «درک من از حقوق به عنوان یک فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی حقوق این است که در یک دعوای حقوقی، حکم قطعی ملاک است. این را چرا می‌گویم. شما امکان دارد به قتل متهم شوید و دادگاه بدوی، رای به مجرمیت شما بدهد اما در انتهای این حکم می‌نویسند رای قطعی نیست و معمولا 20 روز فرصت تجدیدنظر دارید. اگر شما یا طرف مقابل دعوا (شاکی یا مدعی‌العموم) اعتراض کنید و پرونده در تجدیدنظر یا دیوانعالی ایران، شما را مثلا تبرئه کند، این رای قطعی است. آن وقت کسی نمی‌تواند به شما بگوید شما قاتل هستید. این غلط است. حالا که دستشان به ما نمی‌رسد، پرونده‌هایی که از ما در ایران مانده را می‌گردند تا چیزی پیدا کنند»

نظرات بینندگان
نورا
|
Germany
|
۱۱:۴۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۲
۱
یا ستارالعیوب!
مزدک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۷
۱
خوب صراط جان دو بار این صفحه را خوندم به نظر شما درس اخلاق را باید از روزنامه وطن امروز یاد بگیریم یا از مجری به قول شما فراری؟