۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶

بفرمایید ژله با کپک!

یک وقت خیال نکنید که از تاریخ تولید این ژله مدت‌ها گذشته است. من این ژله را یکی دو روز پس از تولید آن خریده‌ام و همانگونه که می‌بینید؛ کپک زده است.
کد خبر : ۶۶۵۸۲

به گزارش صراط به نقل از همشهری آنلاین، اگر دوست دارید که همراه با چشیدن برخی خوراکی‌ها، یک آزمایش علمی هم انجام دهید، نیاز به صرف وقت زیادی نیست.

برخی از شرکت‌های تولید‌کننده مواد خوراکی این کار را برای شما آسان کرده‌اند. خب با این وصف با یک تیر دو نشان می‌زنید: هم خوراکی دارید و هم مانند آنچه در عکس می‌بینید، کپک! بله کپک درست متوجه شدید. زیاد نگران نباشید. می‌توانید پیش از خوردن این ژله از آن پنی‌سیلین استخراج کنید و درصورتی که با خوردن این ژله بیمار یا مسموم شدید، پنی‌سیلین تزریق کنید! خوب با این حساب باید قدردان اینگونه شرکت‌ها بود که درد و دارو را یکجا به مردم عرضه می‌کنند! ابوالفضل بهرامیان که عکس را برای ما فرستاده، در توضیح آن نوشته است؛

یک وقت خیال نکنید که از تاریخ تولید این ژله مدت‌ها گذشته است. من این ژله را یکی دو روز پس از تولید آن خریده‌ام و همانگونه که می‌بینید؛ کپک زده است. البته یک نکته دیگر را هم این شهروند یادآور شده- نکته‌ای که البته حرف دل بسیاری از شهروندان است- اینکه چرا با وجود هشدارهای زیاد در این خصوص، باز همچنان شاهد تکرار اینگونه موارد هستیم؟

وقت‌هایی که تلف می‌شوند

گاهی وقت‌ها که آدم در پشت فرمان خیلی خسته و کلافه است، دیدن صحنه‌هایی نظیر آنچه در این عکس می‌بینید، حسابی می‌تواند روی اعصابش راه برود، و او را خسته‌تر و کلافه‌تر بکند، به‌ویژه اگر بخواهد درست از همین مسیری که این ماشین آن را اشغال کرده، بگذرد. درست است که جای پارک این روزها حکم کیمیا را دارد؛ اما انصافا آیا می‌توان هرجایی پارک کرد، به‌خصوص در جایی که محل گذر ماشین‌هاست؟ این عکس را که احمد شاکر حسینی فرستاده؛ خودرویی را نشان می‌دهد که درست سر یک دوربرگردان پارک شده و خدا می‌داند که چه‌مدت به این حالت رها شده است!

با این حال، گیریم که چند دقیقه هم کارمان بیشتر طول نکشد، آیا هیچ پیش خود اندیشیده‌ایم که همین چند دقیقه برای دیگران هم ارزش دارد؟ به‌طوری که اگر این چند دقیقه‌ها را در تعداد افرادی که با این وضعیت مواجه می‌شوند، ضرب کنیم، به چندین ساعت اتلاف وقت می‌رسیم! البته برخی از افرادی که یک‌طورهایی به این نحو پارک‌کردن عادت کرده‌اند، شماره تلفن همراه خود را روی تکه کاغذی روی شیشه جلوی ماشین‌شان قرار می‌دهند تا به خیال خود از عذاب وجدان خویش بکاهند اما زنگ‌زدن به آنها همان و خاموش بودن تلفن همراه یا دردسترس‌نبودن‌شان همان.