۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴

تورم موجود، تورم روانی است نه پولی

به این علت که مردم فشار تورمی قانون هدفمندی یارانه‌ها را تجربه کرده‌اند، فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید اجرایی شود.
کد خبر : ۶۶۵۹۶

به گزارش صراط به نقل از خانه ملت، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس نهم با بیان اینکه تفاوت بودجه امسال با سالیان گذشته لحاظ چگونگی اجرای فاز دوم هدفمندی در آن است، تأکید کرد: به این علت که مردم فشار تورمی هدفمندی را تجربه کرده‌اند، فاز دوم نباید متوقف شود.

غلامرضا تاجگردون درباره تفاوت بودجه امسال با سال‌های گذشته، گفت: فارغ از رقم‌هایی که در بودجه ۹۱ برای دلار و نفت در نظر گرفته شده است، تفاوت اصلی بودجه امسال با سالیان گذشته لحاظ چگونگی اجرای فاز هدفمندی یارانه‌ها بوده است.
 
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی توقف در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را مناسب ندانست و تصریح کرد: به این علت که مردم فشار تورمی قانون هدفمندی یارانه‌ها را تجربه کرده‌اند، فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید اجرایی شود.
 
وی لحاظ فاز قانون هدفمندی در بودجه ۹۱ را پس از اجرای فاز اول  آن اتفاقی مهم برشمرد و افزود: رفتارها و اقدام‌های اقتصادی بیش از هر چیز دیگری بر تورم تأثیر دارد و این تورم، تورم روانی نام دارد.
 
بیش از نیمی از تورم موجود، تورم روانی است نه پولی
 
این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: حجم نقدینگی ۳۵۰ هزار میلیارد تومانی که در شرایط کنونی در اقتصاد کشور وجود دارد، مربوط به دوره زمانی بلند مدت است که ایجاد شده و رفتارهایی تنش‌زا این تورم را افزایش می‌دهد.
 
وی تورم موجود در جامعه را ناشی از دو وجه پولی و روانی عنوان و تأکید کرد: وجه پولی جامعه که طبیعی هم است به مرور زمان ایجاد می‌شود و به میزان زیادی این تورم قابل پیش بینی است و می‌توان با ارائه راهکار جلوی افزایش آن را گرفت.
 
تاجگردون که کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس را اولویت اصلی‌اش برای ورود کمیسیون‌های تخصصی مجلس برگزیده است، ادامه داد: بیش از نیمی از تورم موجود در جامعه وجه دوم یعنی تورم روانی است که به علت رفتارهای غلط اقتصادی در جامعه ایجاد شده است و مردم به ناچار باید آن را تحمل کنند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
توزم پولیست و برای مردم اعصاب و روان باقی نگذاشته است.
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
این تورم و گرانیها اقشار متوسط به پایین را روانی کرده است. جدأ وحشتناکه/بخدا عینأ کابوسه/ باور کنید درآمدها کفاف مخارج را نمی دهندو با کلی شرمندگی در خانواده مواجه هستیم و .........آیا فریادرسی هست؟