۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵

مباحث‌کارشناسی‌حرف‌اول‌مجلس‌باشد

نماینده مردم تهران با انتقاد از حرکت های قبیله ای در مجلس گفت: طرح مباحث کارشناسی باید حرف اول را در مجلس بزند.
کد خبر : ۶۶۶۰۴

به گزارش صراط به نقل از خانه ملت، محمد سلیمانی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۶ خرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با یادآوری حضور پرشکوه مردم در انتخابات ۱۲ اسفند گفت: مردم مسئولیت بزرگی را بر دوش نمایندگان گذاشته اند تا در چارچوب نظام برای تحقق فرمایشات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تلاش کنند.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم افزود: مردم ایران مقتدرانه از کنار فتنه و انحرافات عبور کردند و دشمن را در تحقق اهدافش ناکام گذاشتند، اگر مجلس می خواهد در رأس امور و برادری مقتدر برای سایر قوا باشد، باید سازوکار استفاده از همه ظرفیت ها در نهاد قانونگذاری تعریف شود.
 
وی ادامه داد: نمایندگان باید فرصتی برای اعلام دیدگاه های خود پیدا کنند تا از میان دیدگاه های طرح شده اصلح ترین انتخاب شود. این رویه موجب پویایی و چابک شدن ساختار عملکردی مجلس خواهد شد.
 
سلیمانی تاکید کرد: مباحث کارشناسی باید حرف اول را در مجلس بزند که برای تحقق این مسئله نمایندگان باید از قبیله گرایی پرهیز کنند تا رسیدگی به مشکلات مردم در قالب دیدگاه های تخصصی پیگیری شود.
 
این منتخب مجلس نهم افزود: مجلس نهم از نظر علمی و کار تخصصی در قیاس با مجالس ادوار گذشته جایگاه خوبی دارد که باید این ظرفیت در تصمیم گیری های آن نمود پیدا کند، بروز و نمود طرح مباحث کارشناسی در نهاد قانونگذاری زمانی محقق می شود که نیروهای توانمند فرصتی برای طرح بحث پیدا کنند.
 
این نماینده اصولگرای مجلس نهم تصریح کرد: نمایندگان از باند و باندبازی پرهیز کنند چون این مطالبه مردم و مقام ولایت است که در دهه عدالت و پیشرفت مسئولان با برنامه ریزی صحیح در جهت حل مشکلات مردم قدم بردارند.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال را به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کردند که مجلس برای تحقق این نام، برداشتن مشکلات از سر راه علم و فناوری و افزایش تولیدات کشاورزی و صنعتی نقش مهمی می تواند ایفا کند.
 
سلیمانی یادآور شد: در حمایت از تولید و سرمایه ایرانی تنها نباید به جذب سرمایه های بزرگ اکتفا کرد، بلکه هدایت سرمایه های کوچک در این زمینه می تواند بسیار موثر واقع شود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس نهم تاکید کرد: برای کاهش هزینه تمام شده تولید کالاها، استفاده از فرصت ها، تبدیل تهدیدها به فرصت، اصلاح الگوی مصرف، تقویت زیرساخت های اقتصادی و  دفع تهاجمات اقتصادی دشمن مجلس نهم می تواند بیشتر و کارآمدتر از مجالس ادوار گذشته اقدام کند./